Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

amondi schreef:Vraag: jullie zitten nog op school, waar zijn de wettelijke vertegenwoordigers in dit verhaal?
Welk kind kan er nou een pony kopen en verkopen?
Dat mag helemaal niet.
De ouders zijn toch verantwoordelijk, maar het lijkt wel of jullie alles zelf doen.
Klopt je verhaal wel?

T@nj@ schreef:En dan gaat eigenaar 2 de gemaakte kosten van de afgelopen maanden doorberekenen en is eigenaar 1 en 3 dus geen eigenaar meer.

Cassidy schreef:T@nj@ schreef:En dan gaat eigenaar 2 de gemaakte kosten van de afgelopen maanden doorberekenen en is eigenaar 1 en 3 dus geen eigenaar meer.
Die snap ik even niet. Eigenaar 1 is de houder van de stal, eigenaar 2 koopt het paard contant en betaald nooit stalling, verkoopt het paard terug aan eigenaar 1 (wordt nu eigenaar 3). Wat voor kosten moet eigenaar 2 aan eigenaar 1/3 doorberekenen? Zij had haar paard in pension staan, em heeft daar nooit voor betaald. Dat eigenaar 2 nu op haar geld moet wachten en het misschien nooit krijgt is heel wat anders dan dat ze gemaakte kosten (nogmaals, welke gemaakte kosten?) op eigenaar 1/3 terugverhaald.
Cassidy schreef:Mondelingen verkoopafspraak is bindend. Ook als je nog geen geld hebt gezien. In principe is de oude eigenaar (eigenaar1) nu de eigenaar (eigenaar 3) , ook al heeft eigenaar 2 nog geen geld gezien. Het feit dat ze zo lang op haar geld moet wachten heeft ze zelf uitgelokt.
Overigens: wat er in een paardenpaspoort als eigenaar staat is niet rechtsgeldig.

snappen we het nog?
Cassidy schreef:Neemt niet weg dat de eigenaar 1 nu eigenaar 3 is. Een mondelinge afspraak is bindend. Wat je wel kunt doen is op de eigenaar 3 afstappen en vragen of hij het paard nog wil. Wil hij het niet kun je het weghalen. Wil hij het wel, zou ik toch echt op mijn strepen gaan staan dat je je geld krijgt. Maar weghalen kan in die situatie toch echt niet.

Myrdal schreef:Ja, maar eigenaar 3 weigert al een paar maanden te betalen, dus deze komt zijn afspraken niet na. Dan geldt de mondelinge afspraak ook niet meer.
Cassidy schreef:Hoe lang een mondelinge koopafspraak geldig is, zul je bij de rechtswinkel moeten navragen.
. Maar zelf denk ik wel dat dit lang genoeg is, ze heeft geweigerd te betalen. In een winkel krijg je ook niet iets als je weigert te betalen, ook al heb je gezegd dat je het zou kopen.