Ik ben op zoek naar een voorbeeld contract voor een pensionstalling.
Ik sta op een stalling die 5 jaar geleden heel kleinschalig is begonnen maar nu inmiddels is uitgegroeid naar een vol pensionstalling met ruim 30 paarden/ goede buitenbak/ longeerbak/ paddocks/ dagelijks weide gang etc etc!
De staleigenaar is een oude koeienboer die een aantal jaren geleden al zijn koeien de deur heeft gewezen en nu 24 uur per dag bezig is met de paarden.
Hij is een man van de oude stempel die nog staat voor het gezegde "een man, een man, een woord, een woord!" Dit ging ook altijd goed. Helaas zijn er nu een aantal mensen die gebruik gaan maken van zijn goed (gelovend)heid en zich niet aan de regels houden. Het is nu zelfs zo extreem dat er mensen zijn die gewoon maanden het stallingsgeld niet betalen! Hij weet eigenlijk niet hoe hij hier mee om moet gaan en zit er behoorlijk mee in zijn maag!
Ik zou zeggen niet betalen (na herhaaldelijke gespreken)…… helaas ook geen stalling/voer/weidegang meer voor je paard! Rot voor het paard maar zo ga je niet met elkaar om!
Nu zullen jullie denken dat is toch zijn probleem..... en tja daar hebben jullie misschien ook gelijk in ook. Maar ik kan het dus niet uitstaan dat hij op deze manier misbruikt wordt! Ik denk dat het verstandig is voor alle partijen als er nu eindelijk een stallingcontract komt waar alle mondeling afspraken in opgenomen worden! Waar zowel hij als wij onze rechten aan kunnen ontlenen.
Dus ik wil hem een beetje op weg helpen met een voorbeeld contract.....
Dus als iemand mij kan helpen aan een opzetje dan hoor ik dat heeeeeeel graag.