je paard die meeloopt in de manegelessen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kiszmira

je paard die meeloopt in de manegelessen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 10:10

Hay

Ik zoek een nieuwe stal voor mn paard en nu ken k der bij een manege bij ons in der buurt zetten, alleen daar moet ze dus meelopen in de manegelessen max. 4 lessen per week (gevorderde lessen)!
Is er misschien iemadn die hier ook ervaring me eheeft?

groetjuhs,

Miranda

kiszmira

Re: je paard die meeloopt in de manegelessen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 10:11

de manege is in papendrecht, dus als iemand hier iets over weet.......?

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 10:19

Ik zou dit mooi niet doen hoor 4 lessen per week, beetje ongelukkig gepland en je bent al 4 dagen je paard kwijt Bloos! , 1 dag rust voor je paard en je kan zelf nog maar 2 dagen rijden. Ik zou het niet doen, ookal zijn het gevorderdenlessen, je weet nooit wie ze erop zetten en wat diegene uitspookt.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 10:27

ik zou het ook niet doen ook de zelfde reden als tamaraatjuh. Ik zou me dan bijna afvragen of het dan wel mijn eigen paard is. Bij ons op de manege kan ik ook 2x per week op dezelfde rijden en iedere dag poetsen. KOm een beetje op hetzelfde neer. Maar is het verplicht op die plek omdat zo te doen. Vind het een beetje raar namenlijk.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 10:49

Pff je betaald toch stalgeld? Waarom dan ook nog meelopen in de manegelessen?

Ik zou mijn paard voor geen goud mee laten lopen. Als ze tekort hebben aan lespaarden kopen ze er zelf maar een bij.

crazyfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 10:53

Ik heb Bowey een paar jaar geleden uitgeleend aan een manege, in de zomervakantie,om mee te draaien tijdens de ponykampen. Het is mij en Bowey goed bevallen. Hij liep best veel mee in de lessen en buitenritten en heeft veel ervaring opgedaan.
Het kan dus best goed gaan maar je moet wel vertrouwen hebben in de manege. En 4 lessen per week is niet veel vind ik, je zou het kunnen proberen,maar dan wel voor een aangepaste stalprijs.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 11:09

Ik heb mijn 1e 2 paarden ook op een manege gehad waar ze meeliepen in de les. Was nog jong en het was de enige manier om een eigen paard te hebben omdat je er geen stalgeld, dierenarts ed hoefde te betalen. Nu zou ik het niet meer kunnen toen was het ideaal.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 14:23

rare regeling dat het moet... Mijn paard heeft ook op een manege gestaan en daar liep ze heel af en toe een keer mee. Dat was dan als ik een paar dagen geen tijd had en mijn bijrijdster ook niet kon. Ik had wel met de staleigenares afgesproken in welke les ze dan mee mocht lopen en wist dan ook al van te voren wie erop ging.

Zo vooraf al af spreken dat je je paard 4 dagen kwijt bent zou ik nooit doen. (of in ieder geval 4 lessen) Je koopt je paard toch voor jezelf... niet voor de manege...

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 14:36

Ik zou het nooit doen. Mijn pony is héel gevoelig in zijn mond en erg snel beledigd. Als er iemand een half uur probeert om hem naar beneden te trekken, ben ik daarna 3 maanden bezig om hem weer vertrouwen te geven.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 15:36

Bij ons op stal staan 3 pension pony's die in de manege lessen meelopen. Het zijn wel pony's van jonge kinderen, dus eigenlijk ideaal. Omdat ze het niet altijd kunnen opbrengen om elke dag te komen.
En het zijn echt heerlijke kinder pony's Lachen

hafdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 16:03

Hoi,

Ik kon ook op de manege komen staan maar heb daar bewust niet voor gekozen want hij moet mee lopen in de les en je moet een schoon maak rooster 1 keer in de zoveel tijd doen en bar dienst nou sorry hoor maar dan heb je echt niet genoeg tijd meer voor je paard, of je moet heel de dag niks anders te doen hebben.

Ik zou er nooit voor kiezen al die mensen er op die alles anders doen als dat jij heb aangeleerd, en zeker als je veder wilt met je paard lijkt het me geen goede keus.

Maar dit is mijn mening Ps: al dat prutsmuts onderling vind ik ook niks.

Maar je moet doen wat jou het beste lijkt en waar jij je prettig bij voelt.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 16:17

Ik zou het ook niets vinden. Als jij aan het trainen bent met je paard kan dus alles in 1 dag weer verpest worden. Als ik soms gevorderden op een manege zie rijden dan vraag ik me af wat zo'n manege onder gevorderd verstaat.

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 16:20

Ik zou het ook echt niet willen. Je weet niet wat ze allemaal met je paard uitspoken en je kan zelf nog maar 3 dagen rijden...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 17:00

Ik zou het niet graag willen, dat verplicht meelopen in de lessen.
Maar zou ik er ooit voor 'moeten' kiezen om een of andere reden, dan zou ik eerder een kleine beginner op mijn pony willen hebben, dan een gevorderde.

De gevorden willen vaak de pony 'aan de teugel' hebben lopen en gaan dan lekker lopen trekken en schoppen om dat maar voor elkaar te krijgen.

Een beginner niet, die is al blij als ie blijft zitten Knipoog Haha!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 17:19

Een bijrijdpaard van mij liep ook geregeld mee in manege lessen. Als ik er was en ze liep mee in de les zat ik me constant te ergeren aan de ruiters die erop zaten. De een die trok, de andere schopte, weer een andere die kon haar niet houden, enz enz.

balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 17:20

Ik zou dat echt nooit doen. Dan is mn pony zo verpest. Maar sowieso als ik geen geld meer zou hebben om haar stal te betalen dan zou ik haar denk ik eerder verkopen na iemand die er goed mee op kan schieten, dan 4 lessen mee laten lopen.

Maar als ik jou was zou ik het niet doen.

chOpJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 17:21

ik vind het ook maar stom je betaald en dan toch meelopen met manege lessen

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 17:31

Ik vind het vreemd dat het verplicht is, dat je niet de keuze hebt van meer stalgeld en geen manegelessen meelopen of minder stalgeld en manegelessen lopen. Zelf zou ik er niet voor kiezen.

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 17:34

Moet ze ???
Waar halen ze de fantasie vandaan en de brutaliteit.
Het is toch nog altijd jouw paard of niet ?
Lekker een andere stal zoeken i.p.v. deze zou ik zeggen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 17:35

Krijg je korting op de stalprijs? Zo nee, waarom zou je je paard dan mee willen laten lopen?

Op zich is 4 lessen in de week best te doen, mits het in overleg gaat qua tijd en dagen. En er een goede instructeur of instructrice is die er voor zorgt dat ze je paard niet kunnen verknoeien.

Moenira is niet van mij. De eigenaresse geeft lessen op haar pony's.
Ook Moenira loopt ongeveer 3x per week mee in de lessen.
Ik rijd haar 3 tot max. 5 keer per week. Sinds ik het goed spreid, dus niet een paar dagen achter elkaar alleen anderen erop, maar zelf in elk geval om de dag rijden, gaat het goed. Ik denk wel dat als je verder komt, zo richting de M, het erg lastig kan worden omdat je je paard steeds fijner aan de hulpen moet krijgen. Er zijn maar weinig manegeruiters die op wedstrijd L2/M niveau kunnen rijden...

kiszmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 17:58

k krijg idd korting op de stal jah, en ze loopt dan alleen maar mee in de gevorden lessen maximaal 4 lessen per week en je mag zelf beetjuh meebeslissen wie er op gaat als je het e rniej mee eens ben dan gebeurd et ook niej! Na een paar maanden kan ej daar pas vol pension gaan staan omdat er een w8lijst is

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 18:19

Ik ken de Manege en vind het echt belachelijk. Ik zou het echt never doen, je hebt een paard voor jezelf en niet voor een manege

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 21:08

Ik zou het niet doen.

Toen ik mijn pony kocht, kon ik hem eigenlijk niet betalen en was de deal ook dat hij wat lessen mee zou lopen.

Mijn maag draaide om als ik er een ander op zat en hij met zijn oren in zijn nek liep.

Heb het 1 week volgehouden!!

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 21:28

Ik zou dat ook nooit doen. Dan krijg je dadelijk van die meisjes die menen dat ze de beste zijn (iedereen kent die manegetypetjes wel) en die gaan jou dan even vertellen hoe je paard in elkaar zit en hoe je alles moet doen etc. Plus als je lekker aan het oefenen bent je paard kan niet zo makkelijk omschakelen is gelijk alles weg.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 21:44

kiszmira schreef:
k krijg idd korting op de stal jah, en ze loopt dan alleen maar mee in de gevorden lessen maximaal 4 lessen per week en je mag zelf beetjuh meebeslissen wie er op gaat als je het e rniej mee eens ben dan gebeurd et ook niej! Na een paar maanden kan ej daar pas vol pension gaan staan omdat er een w8lijst is

?? dat snap ik niet? een wachtlijst om volledig te betalen? maar je hebt toch al een stal?
daarom moet die schijnbaar lessen meelopen.
ik zou het echt niet doen. je hebt een paard voor jezelf, en niet om anderen er 4X per week op te laten rijden.
ga dan zelf een paar kinderen les geven en van dat geld de stalkosten betalen.
verdien je heel wat meer mee.