Valse staart, wie ervaring????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Valse staart, wie ervaring????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 08:39

Mijn grote 3 jarige merrie heeft helaas maar weinig en een korte staart. Nu zal dat metteretijd wel aangroeien, alleen ik wil haar in juni voor de keuring doen en dan verstoort het het beeld wel bij een masale 3 jarige van 1.72.
Wie heeft ervaning met het invlechten, of anderzijds voller en langer maken van een paardenstaart.
De merrie is bruin, dus zwarte staart.

Anoniem

Re: Valse staart, wie ervaring????

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 12:31

post eens op WN, volgens mij gebruiken westernruiters nog wel eens nepstaarten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-05 12:33

o bedankt zal ik eens doen

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 15:24

Hoi, een vriendin van mij heeft een arabier die een paar zomers geleden een hele korte staart had gekregen (ander paard vond het een erg lekker staart..) Zij heeft toen hair-extensions in laten zetten, vooral vanwege de vliegen. Die zijn er aardig goed in blijven zitten en het gaf een mooi resultaat. Dat paard is een schimmel met toen een peperzout staart (dus wit/grijs/vos kleur) maar het resultaat kleurde uitstekend. Je paard moet wel een paar uur geduld hebben Haha!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 15:42

Hm wij hebben ooit een staart gehad{ v/d slager} en m'n zus heeft die toen vastgezet met zwarte elastiekjes..dat bleef 3 dgn zitten ofzo..maar wel een tip..als je dat doet was..die staart eerst,en spuit er glansspray in en dan uitkammen en dan pas eraan maken..anders kun je hem niet meer uitkammen..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 15:46

Bind in elk geval nooit iets om de staart wortel heen want je wilt niet weten wat er dan kan gebeuren. Als je via google zoekt kom je wel en paar site;s tegen over hoe je staart kun verlengen

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 16:29

Elisa2 schreef:
Hm wij hebben ooit een staart gehad{ v/d slager} en m'n zus heeft die toen vastgezet met zwarte elastiekjes..dat bleef 3 dgn zitten ofzo..maar wel een tip..als je dat doet was..die staart eerst,en spuit er glansspray in en dan uitkammen en dan pas eraan maken..anders kun je hem niet meer uitkammen..

Die hairextenstions die wij hebben laten inzetten, zijn door een proffesional ingezet. Die had een speciale manier om ze in te zetten, waar ze zich ook niet verder over uitliet... beroepsgeheim Haha!
Volgens mij heeft er ook eens een stukje over in de bit gestaan.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 16:48

gok dat er net zo word ingezet al extensions bij mensen. ik zet vlecht extensions bij mensen en dat zou op de zelfde manier ook bij paarden kunnen.