kan dat (voeren)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

kan dat (voeren)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 08:23

Mijn fjordje wordt nu voor 6 dagen per week verhuurd en de 7de dag rust of buitenritje of longeerlijn ofzo. Maar hij moet dus hard werken soms een uur soms 2 uur zelf reed ik nooit zo lang, en hem dus ook nooit in het zweet. Hij is niet dik maar ook niet dun, eerder wat aan de dikke kant. Hij krijgt gras/kuilgras en soms wortelen of andere groentes.Zou ik hem moeten bijvoeren? dis gaat in vanaf 1 mei. Nu loopt hij nog maar 3 dagen per week. Wat denken jullie. Meestal kan hij het prima aan. Mar omdat hij nu stukke harder moet werken en niet voor 1 week, maar eerder maand/maanden achter elkaar. Zijn conditie kan het wel aan, hij heeft ook op een manege gelopen.
graag advies.

Muizje

Re: kan dat (voeren)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 08:26

Ik zal hem zeker wel gaan bijvoeren! 3x in de week een beetje rijden staat echt niet in verhouding met 6x per week zeer intensief.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 10:40

ik reed hem zelf altijd wel dagelijks maar niet zo lang en niet zo zwaar.

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 13:11

Ik zou hem wel bij voeren maar niet in een keer te veel, gewoon even aankijken wat hij nodig heeft.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 13:14

Idd wel absoluut bij voeren, maar langzaam opbouwen. Gewoon goed kijken hoe hij het erop doet.

JenRocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 13:17

Ik zou ook kan gaan bijvoeren. Ik weet niet hoeveel kuilgras/hooi je geeft. Maar probeer het in ieder geval maar. Er zit wel een heel groot verschil tussen 3x per week niet zo hard werken en dan 6x per week heel hard. Misschien kun je anders is gaan kijken hoeveel ze gaven op de manege waar die stond, en vraag hun anders ook om advies!
Succes ermee! Vork

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 20:21

maar die manege was een hele andere toestand, hij staat nu 24/7 buiten. Maar hoeveel zou hij ongeveer nodig hebben. Ik voer uit een trekker band, en hij staat met 2 andere, ze krijgen samen ong een baal hooi per dag. Hij is de baas dus af en toe jaagt hij de andere weg en eet dus alleen