Wat moet je hier nu weer mee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Krijtje

Wat moet je hier nu weer mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 07:59

Ik ken iemand die een jonge pony rijdt (net 5) en diegene rijdt volgens eigen zeggen heel erg goed... De jonge pony loopt met pessoabitje en slof... Moet hij aan de teugel, dan wordt er "gezaagd" of strak op de slof "binnengehaald"... Ruitertje is 14 (comm. jury: wel erg grof in de hand) en krijgt deze leuke "attributen" op aanbeveling van haar oh zo geweldige instructrice...
Diertje is erg opstandig beestje geworden, altijd boos en licht aggressief...

Heb het ruitertje al zo vaak verteld wat wel en wat niet te doen, maar de instructrice en "attributen" zijn heilig...

vivanes

Re: Wat moet je hier nu weer mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 08:03

Tja, daar kan je helaas vrij weinig tegen doen. Als je commentaar geeft, worden ze meestal boos of zijn ze beledigd. Dat werkt alleen maar averrechts. Het beste kan je haar met rust laten. Die komt er vanzelf wel achter.

Muizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 08:23

Arm beestje... Op eem gegeven moment zal dat beestje wel ontploffen als je zegt dat ie altijd boos en licht agressief is! Dat hoop ik in ieder geval...

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 08:34

Wij hadden ook zo iemand op onze stal, na een paar maanden en ze luisterde nog steeds niet naar heel stal, we hebben al haar hulpmiddelen verstopt, We kende haar best goed en we wisten dat ze er tegen zou kunnen. We hebben het 1week vol gehouden toen heb ze dus 1 week zonder al die hulp middelen gerede, En ze vond het heel goed gaan toen heb ze dus niet meer met die hulp middelen gereden op onze stal, ze ging van stal verhuizen en even later horden we dat ze weer met die hulp middelen reed, Maarja wij hebben dus gedaan wat wij konden

nu weer on-toppic, heel zielig voor het paardje ik snap niet hoe mensen dit kunnen doen

maartjevO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 09:36

arm paardje...
zo jong al verpest Boos!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 09:43

Je kan er idd niks aan doen.
Zij heeft een instructie die verteld dat dit moet en dan zullen ze jou niet geloven.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 09:47

__promiss___ schreef:
Wij hadden ook zo iemand op onze stal, na een paar maanden en ze luisterde nog steeds niet naar heel stal, we hebben al haar hulpmiddelen verstopt, We kende haar best goed en we wisten dat ze er tegen zou kunnen. We hebben het 1week vol gehouden toen heb ze dus 1 week zonder al die hulp middelen gerede, En ze vond het heel goed gaan toen heb ze dus niet meer met die hulp middelen gereden op onze stal, ze ging van stal verhuizen en even later horden we dat ze weer met die hulp middelen reed, Maarja wij hebben dus gedaan wat wij konden

nu weer on-toppic, heel zielig voor het paardje ik snap niet hoe mensen dit kunnen doen

Dit kan je uiteindelijk proberen, maar echt de goede manier lijkt ut me niet Tong uitsteken

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 09:49

jee zeg! arme pony!!! Ik snap het nut zowiezo niet om zo'n jonge en groene pony met pessoa te rijden.
Kun je geen voorbeeld geven van pony's die daardoor helemaal verkloot zijn? Boos!.....

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 10:51

Bedankt voor jullie reacties! Nu weet ik tenminste dat ik niet de enige ben die dit absurd vind...

Ik wil graag een slotje!

( voordat ik mot met diegene krijg! Haha! )

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 11:19

Alina schreef:
Ik wil graag een slotje!

Ik zie geen reden om dit topic op slot te zetten.
Er worden geen personen bij naam genoemd.
Alina schreef:
( voordat ik mot met diegene krijg! Haha! )

Dit is een heel goed voorbeeld van bedenk vooraf wat je op Internet zet.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 15:51

Heb ik over nagedacht, vandaar geen namen! Ik wilde alleen een paar reacties van wat mensen omdat ik dit zo sneu vind voor het diertje en me afvroeg of ik de enige was die dit soort dingen liever niet ziet. Vandaar mijn topic, en vandaar de vraag om een slotje.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 16:21

Beetje raar had je het topic beter niet kunnen beginnen.

Vind het echt stom heo ze dat doen maar ja helaas worden er vaak meer pony's/paarden verspest dan dat er netjes opgeleid worden.

maartjevO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 17:04

waarom zou ze geen slotje mogen?
het is toch haar topic en ik vind het een beetje flauw
om dan te zeggen dat ze geen slotje mag,
met de reden had je het maar eerder moeten bedenken...
dit forum is toch om mensen te helpen, niet om het ze moeilijk te maken Lips are sealed

chOpJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 17:16

ik vind het wel zielig maar als ze het zo willen kunnen wij er weinig tegen doen Huilen

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 20:13

Je kunt haar proberen te laten inzien dat het nog veel knapper is om je paard op een eenvoudig trensje te laten lopen.
Geef voorbeelden van goede ruiters die zonder al die troep rijden en hoe knap dat wel niet is.