Basisinstructeur opleiding/cusrus> ervaringen gevraagd.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sas00

Basisinstructeur opleiding/cusrus> ervaringen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-05 22:10

Wie heeft er de basisinstructeur opleiding/cursus gedaan?
Wat zij jouw ervaringen?
Echt alles is welkom.

Miko

Re: Basisinstructeur opleiding/cusrus> ervaringen gevraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-05 22:31

Ik heb 'm gedaan!

Ik vond het echt super leuk en leerzaam om te doen. Natuurlijk, je krijgt te maken met de paardenwereld in al zijn truttigheid (bijvoorbeeld dat je altijd les moet geven met rijlaarzen aan, je wilt niet weten hoe je voeten voelen na 10 minuten in de bak asl het buiten min tien is...) maar je steekt er gewoon heel veel van op. Ik merk dat ik vooral geleerd heb echt te kijken naar paarden, hoe ze lopen, hoe de ruiter kan verbeteren etc. Je krijgt technisch inzicht als het ware.

Nadeel: wij moesten steeds lesgeven aan twee combinaties die al konden rijden. Als je daarna in de praktijk te maken krijgt met echte beginners, of met grote groepen die je les moet geven, is het wel heeeeel anders....

Als je nog meer wil weten, moet je het maar zeggen! Pben mag ook altijd Lachen.

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-05 17:01

Verder niemand??!!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 17:19

Ook ik heb de basiscursus gedaan en die is mij heel goed bevallen, deed deze in Maarssen. Leuke cursus, veel verschillende combinaties gezien en veel geleerd. Ik vond het echt een aanrader. Zeker als ik deze cursus vergeljik met kandidaatinstructuur dan staat basis bij mij echt bovenaan!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 17:39

wat vind jij dan de plus van deze in vergelijking met kandidaat instructeur?
Ik overweeg in de toekomst ook een instructeurscursus te doen, en bij kandidaatsinstructeur (1e fase) wordt toch ook veel aan eigen vaardigheid gedaan?
De standaard Orun manier van trainen/lesgeven ligt mij persoonlijk niet zo heel erg overigens. In elk geval niet wat ik heb ervaren in de keren dat ik mee ben geweest als ruiter naar de cursus.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-05 21:11

Nou ik heb helemaal geen hoge pet op van de kandidaats cursus. Je moet inderdaad veel zelf rijden, maar om nou te zeggen dat ik daar iets van opgestoken heb....nee dus. Na de eerste keer lesgeven werd mij gezegd dat dat goed was, vrvolgens heb ik de rest van de cursus geen les meer gegeven, ja 1 x omdat ik er zelf om gevraagd had! Vond zowiezo dat er weinig begeleid werd, zeker vergeleken met de basis cursus. Die legde echt alles uit, stond je les te geven, onderbrak ze je en legde dan rustig uit hoe het wel hoorde. Bij de kandidaat liet ze je een half uur tobben (ik dan niet maar anderen wel) en die werden daarna finaal de grond in geboord en daar konden ze dan mee naar huis om te oefenen.....Ik vond het echt helemaal niks! Maarja dat lag waarschijnlijk ook voor een groot deel aan degene die de cursus gaf. Ik ga hier geen namen noemen en dus ook geen cursusplaats want dat vind ik niet nodig. Heb een enquete van de KNHS gekregen en die heb ik volledig naar waarheid ingevuld, het is te hopen dat ze er iets mee doen!