ancksunamun schreef: Citaat:
Als ik 24 uur per week zou werken hou ik zo'n 500 euro per maand over voor mn paard (stalling vol-pension is 250) dus dan heb ik genoeg voor de maandelijkse lasten en genoeg om te sparen voor als er iets onverwachts zou gebeuren (DA/nieuw zadel etc.) Een bijrijdster wil ik liever niet, vind t geen fijn idee, straks verzorgt ze hem niet goed ofzo of zet ze hem bezweet terug etc.
Ik heb zelf een poosje 21 uur per week gewerkt, daarnaast een universitaire studie en iedere dag mijn paard gedaan. Ik kan je verzekeren dat dat best pittig is. Je moet echt volgens een strakke planning leven, anders redt je het niet. En ik woonde nog thuis. Ik heb nu een andere baan waarbij ik wel meer verdien maar alleen op zaterdag kan werken. Ik hoop dat ik in de toekomst ook doordeweeks een keer kan werken.
Wat betreft de bijrijder ben ik ook een ontzettende mierenneuker. Ik doe mijn paard al 10 jaar iedere dag zelf en laat alleen verstek gaan als het echt niet anders kan. Daarnaast is mijn paard ook eenkennig op het irritante af. Iemand die komt poetsen en een beetje rondhobbelt zal nog wel gaan maar dat vind ik weer zo zonde. Aaargh, ik ben denk ik gewoon lastig. Ik wil gewoon geen concessies doen. Niet wat betreft het paard in ieder geval.