over 2 weken paarden3daagse+evt. scheren=dikke vacht

Moderators: C_arola, SayaJones, Apple, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

curly2day

over 2 weken paarden3daagse+evt. scheren=dikke vacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-05 13:18

Mijn ruin is al behoorlijk wat haar kwijt, maar zit er toch ook nog redelijk in, over 2 weken rijd ik een paarden3daagse.
Iemand ervaringen met het eventueel nu nog scheren ?

LADPR

Re: over 2 weken paarden3daagse+evt. scheren=dikke vacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:20

Sommige zeggen dat de zomervacht heel lelijk word. Maar dat zeiden ze ook al bij mij omdat ik eind januari geschoren had hij ziet er nog netjes uit van mij.

Lijkt mij veel fijner dan zo'n dikke vacht.

Jimmy el Caliento ~ Rose Dancing Nimmerdor ~ Rose Dancing Cazador

Hdoortjez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:21

Ik heb mijn paardje 2 jaar geleden ook geschoren in de maand april, hij had nog zijn hele wintervacht. Tot nu toe heb ik er geen problemen aan ondervonden, wel heb ik een dekentje opgedaan vanwege de koude nachten. Mijn instructeur heeft wel eens verteld dat je kan scheren als de letter R in de maand zit.

het moment maakt de man, de eeuw de vrouw!!!

leer de schone kunst van het elegant te laat komen!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 13:57

Lekker zo laten. Als het dit weer blijft is hij het zo kwijt, extra poetsbeurt per dag. Even met grof geschud (lees: zaag met smalle tandjes, of zweetmes met kartels) aan het werk en het is er zo af. Zelfs mijn New Forest-beertje is al zo goed als kaal op zijn hals/schouder. Alleen zijn buik nog, zijn kont begint ook al leeg te raken.

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:46

Ik heb mijn paard eind februari nog geschoren, en hij heeft me nu een mooi vachtje! Alleen dat stukje wat ik had laten zitten onder het zadel moet nog verharen.. Ik denk dat je nu best nog wel kan scheren, je paard voelt zich er denk ik veel fijner tijdens die rit zonder al dat haar.

Maar aan de andere kant.. die rit is over 3 weken.. het mooie weer komt eraan.. het kan ook best zo zijn dat hij/zij tegen die tijd volledig verhaard is..

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 18:32

Je kunt nog makkelijk scheren als je wilt.
Ik scheer ook alle paarden zolang als ze het nodig hebben (dat kan iid ook tot april/mei zijn) en heb hier nog nooit een lelijke zomervacht voor terug gekregen.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 20:11

Ik heb mijn paard ook een maand geleden nog geschoren. In racestreep en de onderkant van de hals / borst, omdat ik endurance met hem rij (en hij een koudbloedpoonie is en het dus al zwaarder heeft dan bijv. arabieren. het model ivm zonder deken dag en nacht buiten staan).

Nu breken er gelukkig alweer bruine haartjes doorheen, ik heb wel gehoord dat de zomervacht minder mooi zou worden, dus ik ben benieuwd. Knipoog

Zelf ga ik echter voor het functionele, niet voor het mooie...! Dus als zijn vacht wat minder mooi zou worden op die plekken, neem ik dat voor lief en denk ik terug aan de wedstrijden die ik nu heb kunnen rijden omdat hij geschoren was. Haha! (en zelf vond hij het ook erg fijn merkte ik, de niet-geschoren ijslander die hierbij stond kwijnde in de hetere dagen helemaal weg, stond de hele dag te puffen; hij kon z'n hitte nog enigszins kwijt!)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie