Kunstof hoefbeslag wie heeft ervaring???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janie
Berichten: 116
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Woerden

Kunstof hoefbeslag wie heeft ervaring???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 12:32

hoi hoi,

Ik heb nu al een aantal keren gehoord en gelezen over kunstof hoefbeslag.Het zou ideaal zijn voor paarden die o.a.ook artrose hebben,en de hoef verstevigen.Mijn paard heeft dus wat artrose aan beide achterbenen,en ik vroeg me af of dit daadwerkelijk ook zal helpen,heeft iemand ervaring hiermee?of verhalen gehoord?ik zou het graag weten!

groetjes Janie

chantal321

Berichten: 77
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Delft

Re: Kunstof hoefbeslag wie heeft ervaring???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 13:07

Hoi,

Ik weet dat mijn hoefsmid deze maand inporteur is van dit beslag. Hij zal je dus ook vast wel informatie hierover kunnen geven. Je kan op zijn website kijken:

www.hoefsmederijmeijer.nl

Groetjes Chantal

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Re: Kunstof hoefbeslag wie heeft ervaring???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 13:23

Goh interessant topic! Ik heb een tijdje terug een heel stuk in BIT gelezen over het kunststof beslag en ik was toen ook behoorlijk geïnteresseerd. Ik hoop dat er mensen zijn op bokt die ervaringen hebben met dit beslag zodat we hun verhaal kunnen horen. Tot op heden heb ik nog nooit iemand gesproken die dit beslag had, je hebt dus vrij weinig om mee te vergelijken op deze manier. Ik ben benieuwd naar de reacties!

janie
Berichten: 116
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Woerden

Re: Kunstof hoefbeslag wie heeft ervaring???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 13:27

ja ik heb dat stuk in bit ook gelezen,staat veel info in,maar toch wil ik weten of er mensen zijn met ervaring,omdat het vrij nieuw is natuurlijk ik wacht geduldig af!!!

janie
Berichten: 116
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Woerden

Re: Kunstof hoefbeslag wie heeft ervaring???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 13:33

wat vaaaag.Heb mailtje gestuurd n.a.v advertentie op marktplaats,krijg ik al snel terug.Met het verhaal dat blootvoets lopen het beste is tegen artrose,terwijl er in de advertentie staat dat kunstofbeslaf juist goed is die de schokken opvangen.De hoefsmid die mij het mailtje stuurde adviseerde dan ook vooral blootvoets te blijven lopen!

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Re: Kunstof hoefbeslag wie heeft ervaring???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 13:41

Vreemd... Het lijkt wel of iedereen zijn eigen mening heeft over wat nu goed is of niet... Blootsvoets is natuurlijk altijd het beste maar of dat nu bij Artrose ook het geval is... Mijn va adviseerd break-over beslag bij artrose. Kijk anders ook eens op http://www.hoofcare.nl bij breakover beslag.