Ervaringen gevraagd met Bucas Irish Turnout Light

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Ervaringen gevraagd met Bucas Irish Turnout Light

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 19:23

Mn paard heeft een nieuwe regendeken nodig en deze leek me wel wat. Ik weet dat Bucas over het algemeen wel goed bekend staat maar ik vind deze deken goedkoop voor een Bucas (78 euro bij dekroo.com en 95 euro bij de paardendrogist). Op de site van de paardendrogist staat dit:
"In de Bucas outdoordeken-range is de Irish Turnout de minst innovatieve deken als u deze vergelijkt met bijvoorbeeld de Bucas Smartex All-in-One. Maar het is en blijft een Bucas deken van zeer hoogwaardige kwaliteit en met een mooie pasvorm. De Irish Turnout is een zeer goede aanschaf voor paardenbezitters die prijsbewust zijn maar wel waarde hechten aan betrouwbaarheid en kwaliteit"

Beschrijving van de deken:
De Irish Turnout Light is een zeer goede regendeken, gemaakt van zeer sterk Nylon (1200D) met een permanente waterdichte en ademende deklaag van Teflon (een water- en vuilafstotende deklaag). Door de gladde binnenvoering van poly-katoen blijven er geen haren aan de binnenkant van de deken zitten en komt uw paard er mooi glanzend onder vandaan.

De deken heeft een perfecte pasvorm door het All-Fit design met op de schouders extra plooitjes. De deken is voorzien van twee veiligheidssluitingen (koppelsluitingen met klittenband er overheen) en korte kruissingels. De Irish Turnout Light heeft geen beenkoorden maar wel een mogelijkheid om deze te bevestigen.

De Irish Turnout Light is leverbaar vanaf maat 115/165 t/m maat 155/205 en in twee kleuren:
- een bedekte kobalt blauwe kleur met donkerblauwe bies
- een mooie donkerblauwe kleur met donkergroene bies


De Irish Turnout Light heeft een ademend vermogen (3000 gr/m2 24 hrs) en is gegarandeerd waterdicht (3000mm/m2).

Wie heeft deze deken en wat vind je ervan? Wie weet wat deze deken 'minder' maakt dan de andere Bucas dekens?

Deze deken heeft geen loopsplitten en alle andere dekens die mn paard heeft hebben dat wel, heeft hij hier wel genoeg bewegingsvrijheid in? En weet iemand of de deken geschikt is voor een paard met een redelijk dikke nek en een beetje brede borst, kan hij er gewoon goed mee grazen zonder dat het te strak zit?


Ik heb wel wat andere topics gelezen over Bucas dekens maar dat ging meer over de dekens in het algemeen en niet over deze deken (volgens mij bestaat ie nog niet zo lang, of wel?).

Agnes75
Berichten: 2615
Geregistreerd: 10-11-04

Re: Ervaringen gevraagd met Bucas Irish Turnout Light

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 20:47

Mooi he die Bucas dekens! Ja Ik heb alleen maar Bucas en dat bevalt dus heel erg goed. Ik twijfelde bij het kopen van een voorjaars- en herfstdeken tussen de Turnout Light en de Smartex Rain. Ik heb de laatste gekocht omdat 'ie meer voering had en dus warmer is. De Turnout Light heeft zo te zien bijna geen voering, dus daar moet op de koude dagen nog wel een dekentje onder. Deze deken zal kwalitatief best goed zijn hoor, en hij is in ieder geval betaalbaar! Op de warmere dagen is de Smartex Rain toch te warm voor mijn paard (zweten), dat zul je bij de Turnout Light niet zo snel hebben denk ik...

Mijn paard heeft een redelijk dikke hals en een beetje brede borst en daar zitten die dekens goed. Ze sluiten wel aan. Bij haar is het splitje wel nodig hoor, want op de borst schuurt de deken hier en daar heel lichtjes. Nou, ik hoop dat ik je toch een beetje heb kunnen helpen. En anders moet je toch even langs een ruitersportzaak om zelf te gaan voelen Vingers aflikken . Succes met kiezen!

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Re: Ervaringen gevraagd met Bucas Irish Turnout Light

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 21:00

Het moet juist een ongevoerde regendeken zijn omdat de huidige kapot is en nog meer kapot gaat. Als het kouder word krijgt mn paard weer andere dekens op.

Bedankt voor je reactie iig.

sarahlou

Berichten: 717
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: Eindhoven

Re: Ervaringen gevraagd met Bucas Irish Turnout Light

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 21:03

Ik heb een paar weken geleden een irish turn out deken gekocht.Mijn paard had zijn winterdeken gesloopt Boos!
Ik ben er best wel tevreden over. Het verschil zit hem in de voering. De Irish turn out heeft niet de ademende voering die de andere Bucas dekens wel hebben.
Dit was ook de eerste keer dat ik een deken heb gekocht zonder loopsplitten. En dat bevalt prima! Vork Zijn andere deken blijf de hele tijd verschuiven en deze blijft mooi liggen, ook na het rollen.

Ik vind dit deken zeker de moeite van het proberen waard!

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Re: Ervaringen gevraagd met Bucas Irish Turnout Light

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 18:55

Ik heb qua regendekens alleen ervaring met Global en die van eigen merk van Divoza en dat zijn natuurlijk niet de best ademende dekens, misschien ademen ze wel helemaal niet dat weet ik niet. Ik heb geen ervaring met Bucas maar ik denk dat die dekens daarvan voor mn paard en mij altijd beter zijn dan dat ie nu heeft.

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Re: Ervaringen gevraagd met Bucas Irish Turnout Light

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 19:29

Niemand verder?

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 20:04

Ik heb de deken ook en hij ligt veel minder fijn dan mijn andere dekens (Harry's Horse).
Hij schuift, hij schuurt en hij ligt te strak op d'r borst. Groter moet ze hem niet hebben, hij valt al ruim qua onderlengte (paard is 1.65 en de deken 195 cm).. Mijn andere dekens liggen ook niet perfect stil en willen ook graag naar achter schuiven, maar bij de Bucas is het veruit het ergst.
Ze heeft er een week mee op stal gestaan, toen begon je duidelijk afgeschuurde haartjes op haar boeg te zien, dat is m'n HH dekens in een hele winter niet gelukt..
Ik las overal hetzelfde als hier ook wel, dekens liggen vooral goed en hebben een hele goede pasvorm. Bij mijn paard dus niet.
Misschien dat hij beter ligt als mevrouw normaal op gewicht is (door omstandigheden is ze nogal te dik), maar ik denk dat ik toch uiteindelijk op zoek moet naar een andere deken :(:)
Laatst bijgewerkt door Revanches op 07-09-09 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht na deze reactie verwijderd. Aangezien dit al een oud topic is. Gelieve niet meer in te reageren.