de ideale trailer.

Moderators: C_arola, SayaJones, Apple, Neonlight

zoefie

de ideale trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-05 18:08

Daar ben ik naar op zoek. Graag wil ik ervaringen van iedereen, wat de voor- en nadelen van je trailer zijn. Ik ben namelijk op zoek naar een niet te zware 1 1/2 paard trailer. En het allerbelangrijkste, wat is de beste bodem die ik kan kiezen voor in de trailer.
Dus, laat je ervaringen maar horen en merk gewicht enzo. (en welke zou je van zijn leven niet kopen, en waarom niet)

................

Sammiej

Re: de ideale trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 18:10

Een vraag hoor bij VMR....
Zal wel voor je verplaatst worden Knipoog

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 18:15

Ik heb een Heja 5* van polyester met een ledig gewicht van 540kg . Er zit een gegoten kunststof vloer in die anti-slip is. Om de bodem te beschermen heb ik er wel rubber matten in liggen, maar het is fijn dat vocht moeilijk de bodem in kan trekken.

Ik vind het een fijne trailer. Ik heb niet zo'n groot paard, misschien dat het voor echt grote paarden wat aan de krappe kant is.

M1+10

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 18:44

Ik heb een Hotra 1.5 paard en ben heel tevreden over deze trailer. Er zit een gegoten kunststof vloer in die ook anti-slip is. Hij weegt wel zo een 750 kilo. Ik heb hem in 1997 gekocht voor 127.000 belgische frank dat is zo een 3.149 euro.We hebben er nog nooit problemen mee gehad.

vec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 21:37

Atec, 1,5 paards maar dan de uitvoering die 10cm langer hoger en breder is als de standaard.

Helemaal geweldige trailer.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 21:43

Idd, een vraag hoort bij Vraag Maar Raak. Verplaatst

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 07:27

..kan niet een merk noemen wat zo goed is..maar wat ik fijn vind aan een trailer is dat de klep het liefs aan het einde plat is..dus dat er een knikje in zit zodat de opstap niet gelijk zo stijl is....rubbere matten in de trailer zelf......stootkussens aan de zijkant...en de plank waar ze oplopen, het liefst niet met van die houten latten erop maar wat gwoon gelijk is(lijkt wel met zand ingestrooide verf zodat het toch stroef is)...uuuhhhmmm en als je wedstrijden doet, heb je ook trailers met een waterreservoir aan de zijkant...dat schijnt helemaal super te zijn!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 07:33

Heja 5 sterren. Vol-polyester, dus nergens kans op houtrot. Laadklep met rubber, gegoten vloer waar het water niet in kan trekken (na 12 jaar was de mijne uiteindelijk toch slecht geworden in 1 hoekje, een geheel nieuwe vloer was 275 euri's - vond ik goed te doen). Zéér goede wegligging, achter eigenlijk alle auto's die ik gehad heb. Service bij Heja is ook uitstekend - je koopt hem rechtstreeks 'van de fabriek' - althans als je nieuw zou kopen.

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 07:38

ik heb pas een nieuwe trailer gekocht, een 1,5 paards HPL. Hij is van het merk Sluis en is erg hoog en ruim. Perfect voor mijn paard dus!

:D M2 + 8 :D

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 06:11

Let op de luchtinlaat, bij sommige trailers zit die boven de uitlaat van je auto!
Ik heb ook een 5***** gehad en die beviel prima, luchthappers aan de zijkant.
Maar hij was van betonplex en dat gaat toch echt wel heel erg rotten na een paar jaar. ( nou ja, 15 jaar)

****edit*****

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 08:28

Ik heb een Blomert 1,5 paards.
Wil echt nooit meer anders als Blomert Haha!
Zijn mooie lichte, hoge trailers, paarden gaan er heel makkelijk in.

Deze heb ik:
Afbeelding

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 08:38

Ik heb een Hotra Elegance, 1,75 paards. Dus lekker ruim voor mijn grote joekel en standaard al heel compleet uitgevoerd.

Wat voor trailer ik nooit zou kopen? In ieder geval geen Waco, dat vind ik zulke gammele, kleine dingen.

Nulla tenaci invia est via

vec

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:15

De reden waarom ik voor een Atec gekozen heb, Tim ging erg moeilijk op een trailer, (gewoon gezeik van der!!) Maar in een Atec met de grote ramen aan de zijkant stapte ze zo op. ( heb die toen van vrienden van me ouders een paar keer geleend. )
We wilden eigenlijk een Westfalia, maar konden deze niet proberen.
Toen naar Valkenswaard gereden om daar wat trailers te bekijken en toen hebben we gekozen voor een Atec.
Ik wilde een ruime trailer en toen was er toevallig een model dat 10cm langer, breder en hoger is als een normaal model.
De bodem is gegoten en er zit rubber op de klep met een soort latjes, die had ik liever niet gehad, maar ze zaten er al op. Verder is de instap laag wat ook wel erg makkelijk is.

Het enige nadeel en dat is onze eigen schuld, we hebben er geen zadelkamer in genomen, en daar hebben we nu extreem veel spijt van!

Trailer was overigens compleet afgeleverd.

DubbelDun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:23

Ik vind de Fautras trailers erg mooi, geen gedoe met een klep, maar gewoon een deur aan de achterkant én aan de voorzijkant.
Paarden lopen er makkelijk in en er ook zo weer uit.

Nadeel van alle hier bekende trailers is dat de paarden vooruit staan, bewezen is dat dit slechter/zwaarder is voor de benen.
Paarden die achteruit reizen schijnen veel rustiger te zijn en minder vermoeid na een lange rit.
De enige trailer die dit systeem heeft/had (Kiwi) is hier niet te krijgen.

Qua vloer is een ruwe gietvloer ideaal.

Zoek je een leuk sfeelvol stoer waxine / theelicht...
http://www.bokt.nl/markt/ad/454958/sfee ... ht-houders
Mooi nieuw western hoofdstel:
http://www.bokt.nl/markt/ad/455821/nieu ... -hoofdstel

tallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:31

margreet schreef:

Citaat:
Ik heb een Hotra Elegance, 1,75 paards. Dus lekker ruim voor mijn grote joekel en standaard al heel compleet uitgevoerd.

Deze trailer heb ik ook.. En dat voor een pony van 1.53. Alle ruimte heeft hij dus.
De zadelkamer die er inzit is helemaal ideaal...

L1 + 5 :)

Ons wondertje Collin is geboren :)

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:32

Wij hebben ook een Atec Technoline, prima trailer.
We hebben alleen pony's, dus geen last van een te krappe trailer.
Hij weegt ledig 560 kg en het laadvermogen is 640 kg, dus voldoende voor onze pony's!
Hij ligt erg goed achter de wagen.
We hebben een kale trailer gekocht, wel met klepveren erop.
Geen zeiltje (vindt ik overbodig) en geen zadelkamer.
In de trailer zit een gegoten vloer met een antislip laag erop, maar wij hebben daar rubberen matten overheen gelegd, want het maakt veel lawaai als de pony's erop stappen.
Voor de rest is het gewoon een mooie, praktische trailer en daar gaat het om.
Oh, ja ik heb vorig jaar, onze stalnaam erop laten zetten, dat staat erg leuk!

Buur's Palusha: kleinste Lichte Tour NRPS pony van Nederland!
Loopt nu Intermediaire 1, al 65,39% gescoord!!
http://www.stalbuur.nl
BUUR'S PALUHSA NATIONAAL KAMPIOEN NRPS 2011!
ONZE SPONSOR: MB RUITERSPORT!!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:42

Ik ben zelf aan het kijken voor een nieuwe trailer 1,5 paards trailer. Heb nu een Waco 2 paards van 1996, maar daar begint de bodem (met rubber gietvloer) slecht van te worden. Omdat ik ook nog maar 1 pony heb, wil ik 'm liever wegdoen dan de bodem vervangen. Verder is het wel een fijne trailer.

Ik zit nu te denken aan een Weijer, die leveren ze nl. ook met een aluminium bodem, dat lijkt me wel wat.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:48

Wij hebben een Thiel met een soort aluminium bodem, incl 15 jaar garantie. We zijn er super tevreden over, en zeker over de service van de fabriek. Onze 2 jaar oude trailer ontwikkelde rare blazen onder de lak en aangezien dit niet te repareren viel, hebben we een volledig nieuwe gekregen!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 10:39

Je hebt eigenlijk maar een paar trailers: Ifor Williams, Westfalia en de rest.
Ifor heeft starre assen met bladveren, Westfalia heeft onafhankelijke ophanging en de rest gebruikt al-ko assen (rubber torsievering). Het maakt dus voor het rijden niks uit welke trailer je neemt, onderstel is overal hetzelfde.
Hout en polyester hebben ieder hun eigen voor- en nadelen.
Ik zou voor een houten bodem gaan. Rottend hout is te zien en je kunt actie ondernemen voordat je paard door de bodem zakt. Alu bodem is hol, als die gaat rotten in de holle ruimte, dan zakt je paard erdoor, terwijl jij nog vrolijk loopt te denken dat de bodem goed is. Laat je niet wijs maken dat alu niet kan rotten, ik heb de voorbeelden thuis staan.

kennis is ééndimensionaal, kunde is tweedimensionaal, inzicht is driedimensionaal, ervaring is vierdimensionaal.....
Leuke dingen doen met je paard? www.nvvr.info

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 10:44

ik ben niet in detail op de hoogte van de constructie van die Thiel bodem (hol was die iig niet) , maar ik durf persoonlijk wel enig vertrouwen te hebben in een garantie van 15 jaar.

deze bodem dus
Citaat:
Standaard in elke nieuwe Thiel paardentrailer:

ALU-PLAST bodem: een vloerplaat vervaardigd uit een combinatie van de zeer sterke PP-kunststof (verrijkt met aluminium-vezels) met 2 aluminium-lagen.
Door gebruik van dit materiaal behoort een rotte vloer definitief tot het verleden.
Daarom op alle Thiel paardentrailers uitgerust met deze vloer:
15 jaar garantie op verrotting van de bodem.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 10:56

Wij hebben een Henra Amazone, 2 paards-trailer. Hoe de 1,5 uitvalt weet ik niet, maar wat ik fijn vind aan de trailer is dat ik in proncipe alles zelf kan. Mijn moeder en ik kunnen hem samen achter de auto hangen, de klep gaat super licht omhoog en omlaag. Er zit in anti-slipbodem in met van die gleuven dat de plas anar beneden loopt. Verder vind ik het jammer dat we bij de aankoop geen zadelkamer erin hebben laten zetten. Dan heb je meteen een voerbak erin, waar je ook hooi in zou kunnen leggen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 11:30

Wij hebben een Hotra 1.5 paards trailer van een half jaar oud. Ik ben er echt super blij mee. Hij is om gebouwd tot 2 pony's trailer. Ik heb alleen maar shetlanders en was eigenlijk op zoek naar een Finale trailer. Maar die woog het zelfde als deze, mocht ongeveer het zelfde laden en koste het zelfde. Het enige verschil was dat deze hoger is, 2 assen heeft(dus stabieler) en ook voor een paard te gebruiken is. Dus de keus was snel gemaakt om voor een omgebouwde 1,5 paards trailer te gaan ipv een 2 shets trailer.

Benno: dressuur M+13, vaardigheid Z+14 en Sport-AA ☆ Deedee: dressuur M+13, vaardigheid M+0 en prestatie sport-A
http://www.staldenci.nl

*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

sophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 11:55

Lielle schreef:
ik ben niet in detail op de hoogte van de constructie van die Thiel bodem (hol was die iig niet) , maar ik durf persoonlijk wel enig vertrouwen te hebben in een garantie van 15 jaar.

deze bodem dus
Citaat:
Standaard in elke nieuwe Thiel paardentrailer:

ALU-PLAST bodem: een vloerplaat vervaardigd uit een combinatie van de zeer sterke PP-kunststof (verrijkt met aluminium-vezels) met 2 aluminium-lagen.
Door gebruik van dit materiaal behoort een rotte vloer definitief tot het verleden.
Daarom op alle Thiel paardentrailers uitgerust met deze vloer:
15 jaar garantie op verrotting van de bodem.

En dat was voor ons ook de doorslag om een thiel te nemen. En tot nu toe hebben we daar nog helemaal geen spijt van. Echt een super trailer!

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:09

ikke schreef:
en de rest gebruikt al-ko assen (rubber torsievering).

en wat is daar dan niet goed aan? als ik vragen mag Haha!

Zal ik het dan maar eerlijk zeggen?
Het is allemaal mijn schuld :o

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 12:21

Margreet schreef:

Wat voor trailer ik nooit zou kopen? In ieder geval geen Waco, dat vind ik zulke gammele, kleine dingen.

Dat is raar, want ik heb een 2 paards Waco en dat is echt een hele stabiele en solide trailer. Lekker licht en ruim van binnen en een fijne wegligging.

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne