Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

als je dat even uitlegt zal het makkelijker zijn je te helpen 
Zilly schreef:Um ik begijp even niet wat je bedoeld met: "Ben er immiddels achter dat ik alleen met een halstertouw moet gaan lopen"als je dat even uitlegt zal het makkelijker zijn je te helpen
) vast gemaakt, en dan onder de kin aan de linker kant door het gaatje van het halster. Als je dan trekt, of als hij trekt, krijt hij ner even iets meer druk op zijn neus, waardoor hij eerder zal luisteren.Er overheen kan ook, maar vind ik zelf nog minder vriendelijk. Zorg erwel altijd voor, dat als hij braaf is, dat dan de druk van zijn neus weer weg is.

Zilly schreef:Ik zou inderdaad ook oppassen met de zweep, daar kan hij aardig van in paniek raken !!!

Margreet schreef:Dat hij er een keer van schrikt is idd helemaal niet erg, maar het zou zonde zijn als je 'm los moet laten!
Margreet schreef:Pas met die zwepen e.d. wel heel goed op dat hij niet over je heen loopt als hij van schrik naar voren springt, je bent 'm maar zo kwijt hoor!