Ik heb sinds ongeveer 3 weken een bijrijdpaard. Dit is een Friese ruin van 4 jaar. Hij is toen hij 3 was goed ingereden, maar daarna is er niets meer mee gedaan. Nu ben ik bezig hem weer een beetje te berijden en longeren. Het gaat opzich best goed, maar omdat hij nog zo jong is enz kan hij nog wel eens schrikken of zo.
Nu ben ik er 2 weken geleden afgevallen toen ik net wou opstijgen. Ik wou toen net aan het zadel gaan hangen en zat er bijna op en toen schoot hij weg. Me vriendin was toen wel mee en hield hem aan de longeerlijn vast maar ze hielt hem ook niet echt meer. Dus toen heb ik me maar laten vallen.
Als ik er nu heen ga, neem ik altijd me vriendin mee en dan laat ik haar er eerst op rijden, omdat ik nog wel eens bang ben dat ik weer val en me vriendin heeft iets meer ervaring qua rijden enz.
Maar dit vindt ik eigenlijk niet leuk, omdat het mijn bijrijdpaard is en niet die van me vriendin
. Maar ik durf er zelf niet als eerste op. Dus wanneer ik wil gaan rijden en me vriendin kan niet komen, ga ik vaak ook niet rijden. Dat vindt ik eigenlijk best wel jammer.
Ik longeer vaak wel voor het rijden, omdat ik dan kan kijken of hij energie "teveel" heeft en dan kan hij een beetje los rijden.
Wat kan ik eraan doen dat ik er niet zo bang voor moet zijn? Ik wil ontzettend graag erop rijden, maar ik ben gewoon best bang.... Hij is trouwens onder het rijden vaak wel rustig en luistert best goed maar hij kan wel schrikken en hij is erg kijkerig.
(Sorry voor het lange verhaal en ik hoop dat ik hier dit topic goed heb neergezet. Ik ben trouwens 16
en dus schaam ik me best wel voor dit bericht. Normaal ben ik nooit zo'n bangerik met dingen, maar nu...
) 
.