wie voelt mee, hobbelen op een tuiger.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

santos

wie voelt mee, hobbelen op een tuiger.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 22:54

Dit is niet echt een vraag en weet niet ofhet hier ook thuis hoort.
Mijn volbloedje is even in de lappenmand. Ik wil toch 8 mei mijn B proefje doen en mijn lessen volrijden dus rijdt ik op de tuiger van mijn man.
Maar tjonge, tjonge wat een verzoeking. Mijn vlakke volbloed, tegen zo'n bewegende tuiger. Ik wordt volledig door elkaar geschut en voel me echt een beginneling.

De enige tip is denk ik, gewoon doen en doorzetten. Zijn er bokkers die hier iets in herkennen??

mobick

Re: wie voelt mee, hobbelen op een tuiger.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 07:04

ja hoor, hier een tuigerhobbelaarster......
De enige manier om een actieve tuiger uit te zitten is om hem langzaam te laten lopen. En oefening baart kunst....
Over twee weken wil je niets anders meer!

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 08:00

Ik rijd normaal op een arabiertje en heb 1x even op een fries stalgenootje gestapt ... wat ee gehobbel zeg !!! Geef mij maar een pony Ja

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 08:16

Ik heb ook een tuiger,een grote merrie en in het begin dacht ik ook dat ik op een slagschip zat.Maar dat went vanzelf wel.

Hierbij nodig ik alle tuigpaardrijders om mee te kletsen in het topic in de huiskamer
viewtopic.php?f=34&t=327548

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 08:26

Heb ook 3 jaar lang een tuiger gereden. Geweldig paard Cool Maar inderdaad moeilijk uit te zitten, vooral in het begin want hij was dressuurmatig nooit echt goed gereden. Uiteindelijk het laatste jaar voordat hij wegging liep hij toch aardig netjes over de rug, had ik zowaar aanleuning en kon ik ook veel beter doorzitten dan eerst. Heb toen zelfs nog een dressuurproef gereden en werd 3e van 25 man. Was toen wel even apetrots op dat beest Haha!

YoenLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 08:40

Ik heb ook een tuiger(tje), super paard en wil niets anders meer !!
Gewoon veel rijden/oefenen je went er vanzelf aan haha

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 08:42

Pff nou mijn nicht had een halve tuiger en dat vond ik al vreselijk zitten in het begin, maar als je er eenmaal aan went, dan zit het eigenlijk stiekum toch best wel lekker Haha!
(even voor het mega verschil, ik was dus de gangen van een arabier gewend en dan zit je opeens op een tuiger van 1.70 )

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 08:48

Tuigpaarden zijn nu eenmaal aparte paarden.De een valt er op en de ander vind het helemaal niets.

lvanbattum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 10:33

Ik heb een tuiger van een boer ingereden en altijd met veel plezier gereden. Ik vind een tuigpaard (nou eigenlijk alleen deze) erg lekker rijden. Ik kon echt lezen en schrijven met dit paard en er echt super op doorzitten.
IK heb er nog steeds heel veel verdriet van want ze is overleden aan een hele heftige koliek. (In Utrecht bleek bij operatie dat haar blinde darm gescheurd was) Huilen

Nu heb ik zelf een draver en daar stuiter ik pas op, ik kan er niet normaal op doorzitten. Gelukkig rijdt mijn vriend haar voornamelijk en ik op een lieve Fries.
Toch rouw ik nog steeds om mijn allerliefste Piouca

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 10:39

Ik heb jarenlang op een hackney gereden, en mijn ervaring is dat als ze de rug ontspannen lekker te rijden zijn en goed uit te zitten.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 10:57

Ik heb jarenlang tuigers gereden en dan lijkt het nu net alsof mijn arabje niet doordraaft omdat hij niet hoog opgooit. Ik kon nooit echt goed doorzitten op die tuigers. Het went wel hoor Haha!

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 12:22

Het heeft mij ook een aardig tijdje gekost voor ik fatsoenlijk kon lichtrijden (en doorzitten) op mijn tuiger. Nu ik het gewend ben wil ik niet anders! Als ik eens op een ander paard zit (fries van mijn vriendin bv heb ik echt het idee dat ik op een pony zit met die korte gangen, verschrikkelijk!)
Effe doorbijten, het went echt vanzelf! En dan ook als je eigen paardje weer goed is ook deze blijven rijden he!?

laatmederin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 14:26

Het kostte mij in het begin ook enorm veel moeite om een beetje aan de tuigerganger van mijn verzorgpaard te wennen. Nu ben ik het helemaal gewend, en zie het alleen nog terug als iemand anders er op stapt. Dan denk ik "oh ja, zo zat ik een maand of twee geleden ook nog te schudden". Haha!

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 14:34

ik heb ook een tijdje tuigers gereden,ik kwam van kleine fell pony's op super grote tuigers. Nou dat is wel even wat anders. Uitzitten is ook heel moeilijk. Ga je vanzelf aan wennen

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 15:10

Ik vind het heerlijk! Zo lekker ruim! Alleen doorzitten is wat lastiger.. Tong uitsteken

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 15:14

bekent Tong uitsteken
rustig lopen en vooral over de rug rijden,
dan word het steeds aangenamer zitten.
ze zijn ook zo groot, de 1e 10 min. heb ik ik altijd het het idee dat het slagschip zelfs alles bepaald.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 15:15

xx_Irisje schreef:
bekent Tong uitsteken
rustig lopen en vooral over de rug rijden,
dan word het steeds aangenamer zitten.
ze zijn ook zo groot,
de 1e 10 min. heb ik ik altijd het het idee dat het slagschip zelfs alles bepaald
.

Idd! Tong uitsteken Maar als ze eenmaal lopen! Lovers

balans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 15:53

Ik ben een tuiger aan het inrijden op het moment. Maar ik kan zijn gangen ook niet zo goed uitzitten hoor.. Haha!
het hobbelt zo erg en ik ben een fjord gewend Haha!

Ferroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:05

Ik rijd altijd op een nrpsser (ong 1.50m) en afgelopen vakantie heb ik op een stal geholpen met tuigers.. ik mocht er ook eentje rijden (ong 1.75m) en kon gewoon helemaal NIET lichtrijden.... wist meteen weer hoe ik me voelde als beginner Haha!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:57

mag ik een belg ook tot de tuigers rekenen? (gooit erg hoog op, galopeert kort en hobbelig, kortom,een ramp :d, ik kan ze uitzitten als ze heel verzameld loopt, helaas kan ze dit zelf meer 10 passen volhouden (nog niet zolang onder het zadel) nouja, ik blijf lekker lichtrijden totdat ze wel wat kan verzamelen.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 22:12

Bedankt voor jullie reacties. Ik vind de benaming slagschip erg toepassenlijk. Ik weet dat ik gewoon moet gaan rijden, maar zie toch een beetje tegen de les op woesdag a.s. Een heel uur lang, pfff. Haha!