Hoeveel vragen ? klein huis met stallen (3)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mist

Hoeveel vragen ? klein huis met stallen (3)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 19:18

Ik ben van plan binnenkort mijn huis te verkopen (binnen nu en 1 jaar) en wat groters te kopen.
Omdat mijn huis een echt "liefhebbers" huisje is, is het moeilijk te bepalen wat ervoor te vragen:

- 5km van Roosendaal, net over de Belgische grens
- oppervlakte +/- 450m (net genoeg voor uitloop bak)
- wei te huur overkant landweggetje (bijna 1 hectare) waarvoor ik nu 400euro betaal per jaar
- 3 stallen (3x3, 3x4, 3x4.20) zadelkamer, aanrechtje, alle stallen hebben een deur naar de bak + de "poetsruimte"
- bos is op 500m afstand, met aansluiting aan de rucphense heide

zo...dat was het belangrijke gedeelte Haha!
Woonkamer: 9x4.5m
keuken 4x4m
badkamer met douche 4x3.5m (nieuw)
2 slk 1: 5x4m (1 deur komt uit in de stal)
2e slk4x5 +grote inbouwkasten en berging

foto van gedeelte van het huis met de veranda (druiven !)
Afbeelding
de stallen;
Afbeelding
de wei (veulie niet inclusief Knipoog );
Afbeelding

navaja

Re: Hoeveel vragen ? klein huis met stallen (3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 19:31

Ik vind het helemaal geweldig!
Als je over twee jaar gaat verhuizen wil ik het wel van je kopen!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 19:46

Blossomm schreef:
Ik vind het helemaal geweldig!
Als je over twee jaar gaat verhuizen wil ik het wel van je kopen!

en hoeveel schuift dat ???? >;)

Het is ook een ideaal starterswoninkje voor mensen met paarden....ga maar na als je voor 3 paarden stalling moet betalen, hoeveel je dan kwijt bent per maand ! in dit geval zit het in je hypotheek (en dan heb ik het nog geeneens over pension of een manege !)
Voor een gezin met meer dan 1 kind is het echter niets, tenzij je de stallen wilt verbouwen tot "woonruimte" wat ook zeer goed mogelijk is...qua constructie etc.
Hier staan ongeveer 8 huizen op een kluitje, voor de rest is het bos en landbouwgrond, heel rustig dus, maar toch op 5 autominuten van de bewoonde wereld.

Ik ben notabene zelf makelaar (althans, heb het papiertje) maar ik werk nu in een totaal verschillend vakgebied (petrochemie) dus heb de "huizenprijzen"niet bijgehouden.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 19:58

Je kan toch vrijblijvend een aantal makelaars uitnodigen om een schatting te maken i.v.m. verkoop. Dat heb ik toen ook gedaan. Ze willen allemaal graag verkopen dus meestal komen ze wel.

Ik zou het ook best willen hebben maar ik vrees dat ik dat ook niet ga kunnen betalen want ook al is het huisje klein, de vraagprijs zal toch niet al te laag worden straks denk ik.

Ik ben wel heel benieuwd, als je een vraagprijs hebt hoor ik die graag.

sarahlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 20:21

Ik heb geen idee hoeveel zoiets waard is. Maar ik vind het wel een super leuk huis!!!
Laat even weten als je de vraagprijs weet! Het is ongeveer waar mijn vriend en ik naar op zoek zijn. We hebben alleen nog geen haast. We moeten beide nog afstuderen. Maar over een klein jaar zitten we natuurlijk in een hele andere situatie en dan is zoiets best betaalbaar. Zeker als je het stalgeld dat ik nu betaal bij de hypotheek kan rekenen.

laat de vraagprijs maar een keer weten. Ben benieuwd.....

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 20:32

Ik zat zelf te denken aan zo'n 160.000euro.........klinkt dat raar ?
maar nogmaals....weet het echt niet...het is moeilijk je eigen huis (en dan nog een raar huis met 3 stallen maar slechts 2 slaapkamers) in te schatten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 20:39

Ik denk dat het helemaal geen gek bedrag is. Veel paardenmensen hebben geen kinderen Knipoog

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 21:16

Het is natuurlijk over de grens, dat maakt het erg moeilijk inschatten. Ik denk dat het in nl veel meer oplevert als 160 Lachen

jedine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 21:23

Ik denk ook dat het veel meer op kan brengen als 160, tenminse hier in nederland.

laats was hier in de buurt een huis te koop wat niet echt netjes was afgewerkt alleen de keuken was mooi...
maar wel 2 stallen en zadelkamer erbij, en een soort van buitenbak lang geen 20/40 eerder 8/10 bij 15/20 niet ideaal om te rijden dus
en daarvan was de vraagprijs 324.000
Het lag aan een dijk, geen bossen in de buurt en niet echt ideaal buitenrijden aan een dijk en wat polderwegen...

Weet niet of het veel scheelt in belgie maar voor 160 daar heb je hier een rijtjeshuisje voor

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 21:39

België is nog steeds een flink stuk goedkoper maar het hangt er een beetje vanaf waar in België. Zeker dichtbij de grens liggen de prijzen alweer wat hoger.
Het is natuurlijk een heel lief huisje voor zover ik dat kan zien en voor een stel met paarden en zonder kinderen goed te doen wat betreft oppervlakte. Ik denk dan ook dat het heel goed verkoopbaar zal zijn.
Ik zou toch eens makelaars uitnodigen ook al wil je het straks particulier verkopen. Ze komen vrijblijvend langs dus het kost je niets.

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 21:48

Daar zou ik wel willen wonen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:31

Ik neem aan dat de grond opervlakte maar 450 vierkante meter is dat is wel weinig.Ik denk dat de woning een soort vakantie woning is.Wat ze waard is ligt ook aan het gebied waar ze ligt is het recratie zone of ligt de woning zone vreemd?Ik denk wel dat ze meer waard is als 160 ik denk dat je meer in de richting van 200 kan vragen.De Huva schat trouwens gratis die zit in kalmthout.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:39

Tjeems.
Ik denk dat je toch zeker een paar goede makelaars moet laten komen hoor! 160k?! Dat is een vriendenprijsje!
Kan zeker veel meer worden.

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:46

160.000!!!! Ben je helemaal van de pot gerukt! Daar koop je hier een flatje voor! Echt, je geeft het weg op deze manier!!! Ik denk dat je er minstens 350.000 voor kan vragen!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:55

Huisvrouw schreef:
160.000!!!! Ben je helemaal van de pot gerukt! Daar koop je hier een flatje voor! Echt, je geeft het weg op deze manier!!! Ik denk dat je er minstens 350.000 voor kan vragen!!!

Nooit niet, daar koop je hier een villa voor Haha! .
Ik heb zelf een ruime vrijstaande woning met zwembad op 1200 vierkante meter.Voorzien van 3 slaapkamers, ruime living en verranda, igebouwde keuken ,vloerverwarming,open haard .De woning is 9 jaar oud ligt ook nog heel mooi, achter het huis een meer ,voor het huis een kanaal en dicht bij de snel weg.Als we er 275 voor krijgen mogen we blij zijn, maar ik denk dat het eerder 250 gaat worden.Wij zijn dus ook op zoek naar een andere woning met veel grond, ik zou ook zo graag mijn paardjes aan huis hebben staan.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 23:00

Mist schreef:
Ik zat zelf te denken aan zo'n 160.000euro.........klinkt dat raar ?
maar nogmaals....weet het echt niet...het is moeilijk je eigen huis (en dan nog een raar huis met 3 stallen maar slechts 2 slaapkamers) in te schatten

hebben hebben hebben!!! ons rijtjeshuis met 3 slaapkamers en 190 m2 grond nog net voor de grens dus nog in NL kostte al meer Scheve mond

ow echt ideaal, zou er echt zo gaan wonen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 23:43

wat een leuk huissie! denk echter toch dat je idd wel rodn die 160.000 zit! succes iig

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 07:29

Wauw! Naar zo een huis ben ik dus echt op zoek!
Een klein huisje met de mogelijkheden van paard aan huis. Ideaal!
Normaal als je een huis met stallen te koop ziet staan, is het meteen een kasteel van een huis, en dat heb ik echt niet nodig....
Laat maar wat weten als je het verkoopt Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 07:35

Sorrie hoor maar dat is echt veel te duur, zeker voor in belgie.

Je hebt geen foto's van het huis? Een stal is zo gemaakt als je wat ruimte over hebt, dus daar kijk ik niet op.

Ik denk dat je eerst een taxateur moet laten komen, dan weet je wat hij voor marktprijs hij in gedachte heeft. Ik weet wel als er bij wordt gezegd, "speciaal voor de paardenliefhebber" er gauw 50.000 extra op gaat.

Je huisje is dat een rekreatiewoning of een echt stenen huis, hoe groot, hoe geisoleerd, eigen gasaansluiting etc.

Ik vind het heel erg leuk hoor, zie het niet verkeerd, maar dit is dus ruim de helft duurder dan mijn 2kapper op 320 vierkante meter. Als ik geen buren had gehad, had ik al lang een stal in mijn tuin gehad en een stuk wei aan de overkant gehuurd. Ook dat is nooit voor altijd, dus dat vind ik al tricky.

Acilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 08:13

hoi!

als ik het zo bekijk (en even omreken naar Belgische franken Haha! ) is dit een 'eerbare' prijs... vind het zelfs een beetje duur voor de weinige grond die erbij is...

ik weet niet hoe de prijzen in die streek zijn, maar ik woon ook in België en hou de prijzen van dit soort huisjes een beetje bij Knipoog en dat is zéker de prijs, en absoluut niet duurder! het huis zelf is wel niet zo bijzonder, niet de typische 'hoeve' en nogal klein...

daarom niet minder mooi Knipoog

maar meer dan dit bedrag kan je niet verwachten denk ik, tenzij die streek veel duurder is dan Oost -Vlaanderen, maar hier vind ik dat sommige landelijke huizen voor stukken van mensen weggaan..

succes met de verkoop!

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 09:11

Laat er inderdaad een makelaar naar kijken, die weet wat zulke objecten in jouw omgeving momenteel doen. Ook als je de woning niet via een makelaar wil verkopen is dit verstandig. Het hoeft je ook niets te kosten wanneer de makelaar komt, normaal gesproken geven zij een globale waarde af waarvoor zij het in de verkoop zouden kunnen nemen, maar dit ben je niet verplicht. Zo voorkom je dat je je huis onder de marktwaarde verkoopt of voor teveel te koop zet en geen kijkers trekt. Je eigen gevoelswaarde is meestal anders dan de reeele waarde. Succes met de verkoop!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 09:16

Heb je ook foto's van het huis zelf, de binnenkant dus ook Knipoog

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 10:16

Wauw, dat lijkt me wel wat voor mij en mijn vriend Haha! (en paard natuurlijk :p) We wonen nu in Roosendaal dus het is vlakbij Vingers aflikken Laat me maar weten waar je het te koop zet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 11:01

Ik vind 160000 echt de maximumprijs voor dat huis en die hoeveelheid grond. Goed, het is in Essen dus dat drijft de prijs wel wat op maar toch...

Vrijstaand huis, living, eetkamer, drie slaapkamers, badkamer met ligbad, keuken, wasplaats, kantoor, kelder en overdekt terras op 860m² kostte ons vijf jaar geleden 114000€. Rustige buurt aan de rand van het bos en op een half uurtje van de grens.
Ik heb geen stallen, maar voor het prijsverschil kan ik die wel bouwen Knipoog

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 11:07

Marreke schreef:
Ik vind 160000 echt de maximumprijs voor dat huis en die hoeveelheid grond. Goed, het is in Essen dus dat drijft de prijs wel wat op maar toch...

Vrijstaand huis, living, eetkamer, drie slaapkamers, badkamer met ligbad, keuken, wasplaats, kantoor, kelder en overdekt terras op 860m² kostte ons vijf jaar geleden 114000€. Rustige buurt aan de rand van het bos en op een half uurtje van de grens.
Ik heb geen stallen, maar voor het prijsverschil kan ik die wel bouwen Knipoog

Marreke, vergeet niet dat, in die vijf jaar, de prijzen gigantisch gestegen zijn in de huizen markt.
Ik kan het weten.
Wij zijn tot voor kort bij een hoop huizen langs geweest toen mijn man en ik op zoek waren naar ons "droomhuis".
Je schrikt hoor, als je hoort wat somige voor hun huis vragen.
Wij hebben onze woning vorige week verkocht en dat was een normale maat eensgezinswoning met een middelmaat tuin voor 180,000,-
Dus ik denk zelf dat 160,000,- een redelijk bedrag is.
Maar TS, wat er al eerder gezegt is, bel een makelaar.
Die kan het je zo vertellen.
Succes!!!