) maar ik weet nou nog niet wat het nut ervan is, dus... daarom dit topic Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) maar ik weet nou nog niet wat het nut ervan is, dus... daarom dit topic
LauEef schreef:ah, dus eigenlijk kun je de oefeningen beter rijden of begrijp ik het nou verkeerd?
Jaike schreef:De exacte werking kan ik jullie niet vertellen, wel weet ik dat met een stang erbij de hulpen nog veel verfijnder kunnen worden gegeven, want een stang werkt veel scherper in, daarom is het op wedstrijden ook pas toegestaan bij de paarden vanaf de klasse Z1, want je kunt er ook veel mee verpesten..........

Tyrza schreef:Helaas denken behoorlijk wat mensen dat het niet alleen functioneel maar ook interessant is om mee te rijden....
. Ongeveer de dag nadat ik mijn 5 winstpunten in de M2 binnenhad. Dan hoor je er helemaal bij
......nou, ik rijd honderd keer lekkerder met een gewoon bitje....
Ik heb er al een klaar hangen (ben nu M1) maar dat dateert nog van de tijd dat ik met Trammelant Z reed en dat is jaaaaren terug. Maar omdat ik geen plannen heb om verder te gaan dan het Z2, vind springen en crossen veel leuker, ga ik wel tzt eens met s&t oefenen. Lielle schreef:anderzijds kan ik me best voorstellen dat als je geen ambitie hebt om ZZ-L te gaan starten, je toch eens kennis wil maken met s&tIk heb er al een klaar hangen (ben nu M1) maar dat dateert nog van de tijd dat ik met Trammelant Z reed en dat is jaaaaren terug. Maar omdat ik geen plannen heb om verder te gaan dan het Z2, vind springen en crossen veel leuker, ga ik wel tzt eens met s&t oefenen.
patos schreef:Maar wat is nu echt de toegevoegde waarden van de stang in een Z-proef? Ik heb ook niet de mogelijkheid en de tijd om ZZ-licht en hoger te gaan rijden, sterker nog, door mijn studie zal ik zelfs de Z2 misschien niet kunnen gaan rijden. Toch blijf ik lekker op trens rond scheuren, mocht ik toch nog Z2 gaan starten zou ik er misschien nog eens over nadenken. Ik heb toch het idee dat bij veel combi's de S&T een manier is om op te scheppen. Er zijn zoveel ruiters die bij hun laatste wp in de M2 naar de winkel stappen, ze hebben dan nog niet eens geprobeerd of hun paard een Z1 proef op een gewone trens kan lopen.

patos schreef:Ok, dat klinkt heel logisch. In principe zou ik er ook best mee willen leren rijden, maar alleen daarom, en niet om er ook daadwerkelijk mee te gaan starten.
Lielle schreef:patos schreef:Ok, dat klinkt heel logisch. In principe zou ik er ook best mee willen leren rijden, maar alleen daarom, en niet om er ook daadwerkelijk mee te gaan starten.
als ik er mee kan rijden, dan zal ik er ook mee starten.