heb tips nodig kijk ff ** wie helpt me ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

me_to_you

heb tips nodig kijk ff ** wie helpt me ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 18:15

ik heb een vraag :
hoe krijg ik tijdens het rijden me paard goed los ...ik rij altijd voltes maar zijn er ook nog andere mogelijkheden me paard zit altijd heel erg vast en ben erg aan het oefenen om er los te krijgen ...
alvast bedankt
ps . ik heb les ...
Laatst bijgewerkt door me_to_you op 18-04-05 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Elanor

Re: heb tips nodig kijk ff ** wie helpt me ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 18:27

Ten eerste: Neem les! Een instructrice kan altijd meer doen dan iemand achter een pc!
En verder: slalommen, slangenvoltes, stelling, buiging, veel figuren en overgangen enz. enz.

me_to_you

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 18:31

elanor schreef:
Ten eerste: Neem les! Een instructrice kan altijd meer doen dan iemand achter een pc!
En verder: slalommen, slangenvoltes, stelling, buiging, veel figuren en overgangen enz. enz.

ik heb les !!!

Spoec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 18:35

Ik zie dat je al les hebt Lachen
Gewoon een keer aan je instructrice vragen, en voor de rest veel overgangen rijden, voltes, slagevoltes en veel in laten buigen aan beide !! kanten..
Suc 6..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 18:35

wat bij mij erg helpt is zowel in stap als in draf, als in galop schouderbinnenwaarts, schoudervoor en traver op een volte te rijden! als je paard erg vast zit is de eerst weken echt verschrikkelijk, want je zit ze dan aan de spieren dus je paard zal het niet leuk vinden.. maar op den duur merk je duidelijk het verschil!!!

SuCcEs!!! Haha!

me_to_you

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 18:39

rowo schreef:
wat bij mij erg helpt is zowel in stap als in draf, als in galop schouderbinnenwaarts, schoudervoor en traver op een volte te rijden! als je paard erg vast zit is de eerst weken echt verschrikkelijk, want je zit ze dan aan de spieren dus je paard zal het niet leuk vinden.. maar op den duur merk je duidelijk het verschil!!!

SuCcEs!!! Haha!

thnxx Haha! zal ut proberen of het lukt

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 19:24

hele goede oefeningen die van Rowo! OK dan! Helpen bij mijn paard ook altijd. Ik kan hier nog voltes openen en sluiten aan toevoegen en bij het openen op de hoefslag overgaan in schoudervoor. Als de spieren nog erg vast zitten, helpt het ook om linker stelling te vragen als je rechtsom rijdt en een paar passen rechts stelling te vragen als je linksom rijdt.

Het is altijd goed om eerst lekker lang (10 minuten) los te stappen met een lange teugel (geen waslijnen). Ook af en toe hals laten strekken, dan kan je paard zijn rug beter ontspannen. Het duurt inderdaad een tijdje, maar als je elke keer als je rijdt deze oefeningen doet, dan zul je resultaat zien.