stalling in limburg!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aliesje

stalling in limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 16:36

kan iemand mijn vertellen wat jullie ongeveer betalen voor jullie stalling in limburg voor een paard?zowel alles inclusief als een doe het zelf stal.. Pling en weet er nog iemand een fijne..? alvast bedankt..

Lottew

Re: stalling in limburg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 16:40

In Zuid-Limburg is een heeele fijne Lachen, Hoeve Bemelmans in Hulsberg. Stalling met alles inclusief kost 225,-, daarbij zit elke dag weidegang (ook in winter) op een mooie, grote wei, elke dag hooi / kuil, voer (bijv. biks en muesli), er wordt gevoerd en uitgemest. De voorzieningen zijn echt heel goed, 1 buitenbak, binnenbak, en tegenover ligt een bos met een buitenbak. Daarnaast zijn er ook voldoende poetsplaatsen en een solarium. De omgeving is heel mooi en bosrijk. Ik weet niet zeker wat half pension kost. Echt een aanrader!

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 16:44

in zuid limburg heb je manege crombach.. hier zijn de meningen over verdeeld ik vind het super daar, super aardige mensen (eigenaren) paard is 225 inclusief mesten..weidegang voer...en een kluis voor je zadel en spullen...

in landgraaf manege galop...216 euro all inclusive geen ervaring mee.. wel luxe dressuur stal...lijkt het

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 16:56

Hey meis!
Lang niet meer gezien hier! Ik zit ook bijna nooit op MSN...Ik geloof dat je bij de nachtegaal al 195 euro betaalt. Dat heb ik door omstandigheden eens naar moeten informeren. En ik was er niet bepaald over te spreken, dus ik zou tellen op 25o euro, 225?

Groetjes, manon Knipoog

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 19:16

nou ik ken manege bemelmans in nuth volgens mij
daar betaal je voor de gewone stalling 157 ofzoiets

en dan ken ik nog privestalling 'Westerhof'
Dit kost 217 euro per maand
dit is incl voer, hooi, stro, binnebak, buitenbak, longeerbak, weien( niet zo veel ) en is er erg netjes en mooi
deze ligt in Voerendaal ( Retersbeek )

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 19:21

Hey
Ik sta ook op hoeve bemelmans in hulsberg. Echt super!!! Ik betaal 205 euro inclusief alles wat Lotte hierboven noemde, alleen sta ik in een andere gang en die is goedkoper. Als je alles zelf doet dus alleen de stal is ongeveer honderd euro, hangt ervanaf in welke gang je sta en dus hoe groot je stal is, maar zijn allemaal groot genoeg om in te zwemmen Knipoog. Ik sta er nu een jaar, maar zou er echt niet meer weg willen!!
BTW hoeve bemelmans is een privestalling en geen manege

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 21:55

in born bij een oud-vriendin van me, geloof niet dat ze nog stallen vrij hebben. DAt was 45 euro in de maand, moest je zelf voor voer zorgen. Zaagsel kreeg je van daar, er werd gevoerd, je kreeg een ruimte om je spullen op te bergen en een flinke weide. De stallen waren groot. Je moest wel zelf mesten. Er waren geen faciliteiten buiten een koudwaterkraan + slang, een paar poetspalen en een schitterend buitenrij gebied. Wel kun je een paar minuten verder op een rijbak afhuren (12,50 per uur ).

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 10:01

Ramiro schreef:
Hey
Ik sta ook op hoeve bemelmans in hulsberg. Echt super!!! Ik betaal 205 euro inclusief alles wat Lotte hierboven noemde, alleen sta ik in een andere gang en die is goedkoper. Als je alles zelf doet dus alleen de stal is ongeveer honderd euro, hangt ervanaf in welke gang je sta en dus hoe groot je stal is, maar zijn allemaal groot genoeg om in te zwemmen Knipoog. Ik sta er nu een jaar, maar zou er echt niet meer weg willen!!

kan je paard daar ook op zaagsel staan, ivm luchtwegproblemen?
en zijn er buitenstallen? zo nee zijn de binnenstallen goed geventileerd en kunnen ze met hun koppie naar buiten? of staan ze tussen tralies?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 10:50

Mijn paard staat in een prive pension in Einighausen. Heel gezellig Lachen
Ik betaal 215 euro. We hebben een binnen en buitenbak, wasplaats, ongeveer 20 paarden (dus lekker rustig), ze mogen altijd op wei (wel zelf brengen en halen), ze krijgen krachtvoer zoveel ze nodig hebben, hooi moet je zelf voor zorgen, maar wordt eens in de paar maanden met pakken van 300 kilo gebracht. Er wordt eens in de week uitgemest en elke dag bijgestrooid.
Er komen geen onbekende mensen over de vloer, je spullen zijn er veilig, iedereen kent elkaar en het is erg gezellig.

In Geleen ligt manege Ten Eijsden. Hier hebben we ook een tijd een paard staan gehad. De manege is een stuk groter, met een binnenbak, buitenbak, longeerbak en veel weides. Een mooi bos en veel uitrij mogelijkheden.
Ik dacht dat het nu 225 euro kost per maand.
Er wordt elke week uitgemest en elke dag heel goed opgestrooid. Ze krijgen ook hooi.
De stallen zijn heel mooi en er zijn een paar wasplaatsen enz.
De weidegang moet je apart aanvragen en moet je voor betalen (en in de winter nog een keer apart).
Het is er ontzettend druk, minstens 5 uur les op een dag. 's Avonds is het onmogelijk om vrij te rijden, alleen buiten is soms plaats.
Ik vind de sfeer er niet echt geweldig, er wordt veel geroddeld en ook veel gestolen.

Lottew

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 11:46

Curly:
De paarden kunnen ook op zaagsel staan en de stallen zijn heel goed geventileerd, in een behoorlijk aantal stallen zijn luikjes naar buiten en er wordt goed gelucht. Daarnaast staan de paarden bijna de hele dag buiten, in de winter tot ong. 3 uur (of zo laat als je zelf wilt). Er zijn nergens tralies, alleen tussen de stallen, de paarden kunnen allemaal uit hun stal kijken. Daarnaast is de eigenaar van de stalling super flexibel en is dus heel veel mogelijk Knipoog!
Groetjes Lotte

noukske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 11:52

Een tijd terug stonden mijn bijrijdpaardjes op de winteraak in Sittard. Er was veel weidegang en je kon er super naar buiten, maar de bak was niet veel. Het was een buitenbak die ín de winter helemaal blank stond!

Nu zijn we verhuist naar manege Klipper in Limbricht.
Voor een paard zal je 230 betalen incl. weidegang in de zomer.
Er is een grote binnen en buitenbak.

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 11:53

mesastamp schreef:

in landgraaf manege galop...216 euro all inclusive geen ervaring mee.. wel luxe dressuur stal...lijkt het

Daar heb ik ook gestaan , lux kun je het niet noemen gewoon normaal vind ik..
Word wel gemest en gevoerd.
Alleen weide gang in de zomer en dat moet je weer appart betalen.
Ook heb je last van de manege kids die daar rond lopen niet altijd even gezellig maar goed.
Je hebt wel 2 binnen bakken 1 springbak buiten 1 heeeele groote rijbak buiten en een wat kleinere om los te gooien.

Verder is er een kantine ( niet altijd open) alleen als er les is of wedstrijden.

Ik heb het daar gped naar mijn zin gehad altijd gezellig..

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 11:59

Volgens mij kost een paard op manege het hetjen in Stein 225 euro incl....

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 14:13

adnil schreef:

En daar is het gezellig Haha!

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:04

Curly85 schreef:
Ramiro schreef:
Hey

kan je paard daar ook op zaagsel staan, ivm luchtwegproblemen?
en zijn er buitenstallen? zo nee zijn de binnenstallen goed geventileerd en kunnen ze met hun koppie naar buiten? of staan ze tussen tralies?

Tuurlijk kan je paard op zaagsel staan dat is helemaal aan jou, ik weet dat er meerdere mensen bij ons op stal op zaagsel staan. Bijna alle stallen hebben raampjes zodat ze naar buiten kunnen kijken en er zijn ook nog stallen voor in de loods die veel frisse lucht krijgen. Dus prima te doen. Wij hebben zelfs ook paarden daar gehad met luchtproblemen

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:10

Dreamy schreef:
adnil schreef:

En daar is het gezellig Haha!

Sorry hoor, maar ik heb ook tien jaar op manege T hetjen gestaan en dat is dus echt geen manege voor iemand die serieus met zn paard bezig is. Om dr een beetje te hobbelen op een manegeknolletje is het t prima. maar als je t beste met je paard voor hebt sta je daar verkeerd. Geen vaste weidegang, amateurlessen en veel te druk. Beste wat ik ooit heb gedaan is daar weg gaan. Maar ja das mijn mening

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:47

Ramiro schreef:

Sorry hoor, maar ik heb ook tien jaar op manege T hetjen gestaan en dat is dus echt geen manege voor iemand die serieus met zn paard bezig is. Om dr een beetje te hobbelen op een manegeknolletje is het t prima. maar als je t beste met je paard voor hebt sta je daar verkeerd. Geen vaste weidegang, amateurlessen en veel te druk. Beste wat ik ooit heb gedaan is daar weg gaan. Maar ja das mijn mening

Daar heb je wel gelijk in Lachen

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 20:01

In Dieteren bij Dohmen betaal je volgens mij 200 Euro (maar ik kan me vergissen) hele fijne binnenbak (uit rijden is er flut) en vrij veel serieuze rijders zal ik maar zeggen.

(hm vind het bijna jammer dat ik niet in Hulsberg woon...)

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 20:50

Ramiro schreef:
Ramiro schreef:

Ik vind het daar persoonlijk verschrikkelijk... Geen professionele lessen en een rotsfeer... En toen had ik nog geen eigen paard, maar wat ik inderdaad zo gehoord heb is de pensionstalling 10 x niks... Gratis gebruik van de bak... Ja na 11 uur savonds als de lessen gedaan zijn... Ik zou er ook nooit willen staan, maar reageerde gewoon op het topic Haha!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 20:56

Nou ik heb er weldegelijk fatsoendelijk leren rijden!
De rotsfeer valt ook wel mee hoor.
En in de 'buitenbak' (heet zo, maar is binnenbak) is het niet vaak druk hoor..

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:00

Mijn paard staat momenteel in Heythuysen bij een mevrouw die 2 eigen paardjes heeft en nog een stal over had.
ik betaal 125 all in, hoef in principe alleen maar te komen om te rijden.
Faciliteiten zijn een grote weide, mooie stal, en enkel een buitenbak.

ik heb destijds nog gebeld naar maneges en stallen in de buurt maar dat is al snel boven de 300

binnenkort komt mijn paardje thuis te staan

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:20

Dreamy schreef:

Echt niet verkeerd bedoeld, ECHT niet... Maar ik dacht ook altijd dat ik daar fatsoendelijk had leren rijden... Maar toen ik ergens anders ging rijden, viel me dat nogal tegen.... Bloos

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:24

adnil schreef:
Dreamy schreef:

Echt niet verkeerd bedoeld, ECHT niet... Maar ik dacht ook altijd dat ik daar fatsoendelijk had leren rijden... Maar toen ik ergens anders ging rijden, viel me dat nogal tegen.... Bloos

Wanneer heb je daar gereden? Ik de tijd van de nieuwe of de oude eigenaar?

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:27

Dyyy schreef:

In de tijd van allebei... Ik ben tussendoor ergens anders gaan rijden, maar toen weer een maand of 3 teruggeweest in de tijd van de nieuwe eigenaar... Toen zijn ook verschillende paarden weggegaan daar (zoals Dusty).. Van hun weet ik de klachten van de weidegang en het bakgebruik.. De manege was het aller- allergezelligste toen Lydia er les gaf.. Dat was echt super.. Daarna ging het snel bergafwaarts, vond ik... Maar het zal denk ik wel anders zijn als je het verschil van voor en na niet kent...

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:29

adnil schreef:
Dyyy schreef:

In de tijd van allebei... Ik ben tussendoor ergens anders gaan rijden, maar toen weer een maand of 3 teruggeweest in de tijd van de nieuwe eigenaar... Toen zijn ook verschillende paarden weggegaan daar (zoals Dusty).. Van hun weet ik de klachten van de weidegang en het bakgebruik.. De manege was het aller- allergezelligste toen Lydia er les gaf.. Dat was echt super.. Daarna ging het snel bergafwaarts, vond ik... Ma het zal denk ik wel anders zijn als je het verschil van voor en na niet weet...

Idd, sinds de nieuwe eigenaar er is is het heel erg verandert, ik denk dat Dreamy alleen sinds die tijd er is. Maar ik ben benieuwd hoe het is als het na de verbouwing klaar is..