Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Maar als je de mogelijkheden hebt en het paard blijft hanteerbaar, dan zou ik zeker tot twee jaar wachten, of zelfs tot drie jaar. 

Arabian_Girl schreef:hallo
ik heb even een vraagje
ik heb nu een veulen van 3maanden en wil die waarschijnlijk laten castereren(weet nog niet zeker) maar welke leeftijd is het beste?
de een zegt een jaar de ander weer iets anders...
wanneer hebben jullie hetl laten doen?
*Een keer een goede mep met een zweep op zn kont gehad..* En het happen/bijten... Mijn pony hapt, maar bijt niet. En het happen is meer spelen, bijten houd ik al niet zo van, dus ook dat zou ik even goed de kop in drukken! En wat ook al eerder gezegd is, ga opzoek naar een opfok! 

allegro schreef:Mijn haffie is toen ie net een jaar was gecastereerd. Reden toen was dat ie de hele dag bezig was met oefenen (dekken) en vanaf een jaar schijnen ze al vruchtbaar te zijn. De rest van zijn jeugd heeft ie lekker in een gemengde kudde kunnen doorbrengen en hij is hierdoor een heel sociaal paardje geworden. Maar drie maanden lijkt me echt te vroeg, overleg anders even met je dierenarts... Enne verwacht niet dat ie als ie gecastereerd is een doetje wordt! Dat lijkt me stug, was bij die van mij in ieder geval niet zo. Alleen de voorplantingsdrang was meteen weg.
Citaat:Het is algemeen bekend paarden die vroeg gecastreerd worden dat ze meestal een smallere borst en hals houden net als een veulen. Bij een hengst groeit dit in de breedte tot hun vijfde jaar. Ik heb zelf ook een hengst van 3 die ik ook binnenkort ga laten castreren, hij is zelf er heel vroeg bij hij zit op en top in de hormone. en vreedt zich (zoals dat heet) zelf op. Hij loopt constant te poepen (terretorium afbakenen). Hierdoor valt hij erg af, maar we willen eerst een veulentje dus we wachten nog een paar maanden.

miesjuhh schreef:hoi,
ik zou hem als ik jou was pas op z n 3e laten castreren kan ju ook nog een beetje zien hoe hij als hengst is!