Hoe krijg ik een aansprekende schimmel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

siko

Hoe krijg ik een aansprekende schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 11:50

Naar aanleiding van een andere TS met betrekking tot het worden van een schimmel. Nu mijn vraag:

Hoe krijg je een mooi aansprekende schimmel? En hoe kun je bijvoorbeeld gekke plekjes een beetje verdoezelen? (Mijn paard heeft een tikkeltje een ramshoofd)

Ik bedoel als je bijvoorbeeld een bruin paard neemt, zie je meteen dat de vacht glanst, de manen mooi zijn (omdat ze een andere kleur hebben dan de vacht) etc.

Ik snap dat dit een beetje een gekke vraag is, maar hoe formuleer ik het wel goed? Clown

Ben benieuwd naar de reacties.

Groetjes
Kim

MarrieLeen

Re: Hoe krijg ik een aansprekende schimmel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 12:27

Ik heb ook een schimmel, en ik kom heel ver met een harde borstel en schuurblok.
In de zomer gewoon wassen met zilvershampoo, dan wordt ie ook mooi wit.
En qua glans, Equistar gebruiken. Dan krijgen ze een lekker zachte vacht, met een beetje glans erover heen. Lachen

Edit: Een goeie glans zal je nooit echt zien, maar dat komt gewoon omdat ze schimmel zijn.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 12:35

Quibus is ook een schimmel, helemaal wit. Ze heeft ook een glanzende vacht hoor !!! En dat komt niet door spul wat ik op dr vacht spuit !!! Ze is gewoon gezond en zit lekker in dr vel. Daarbij krijgt ze ook nog FoeneKnof Zeewier van de paardendrogist.
Misschien dat je de ramsneus een beetje kunt verdoezelen met een brede (aansnoer) neusriem. Ik zou iig geen lage (hanoveraanse) neusriem gebruiken

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 12:45

Prisca glimt ook gewoon, zonder dat ik er spul opdoe. Als ze net gewassen is dan geeft ze bijna licht zo'n zilverglans zit er dan op haar. (gewoon gewassen met milde shampoo) ik was eigenlijk alleen de staart en de onderbenen met zilvershampoo.

Voor een ramsneus inderdaad een brede hoge neusriem. Dan zie je het al minder.

Prulleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 12:52

Had een vliegenschimmel, heb nu een appelschimmel die al bijna helemaal wit is. Zowel de vorige als deze had en heeft een mooi glanzende vacht. Ben het er mee eens dat je het bij zonlicht maar ook bij kunstlicht beter ziet.
Om vuil weg te krijgen gebruik ik ook een schuurblok. Deze kun je kopen onder de naam "borstelblok" en werken perfect. Verder poets ik altijd na met een van echte haren gemaakte glansborstel en je ziet de glans zo verschijnen.
Zelf ben ik geen voorstander van wassen van het lichaam en doe dit nooit. Hooguit met alleen water afspuiten. Ik krijg hem zonder te wassen igg altijd mooi schoon. Manen en staart gaan wel regelmatig in de shampoo.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 12:55

Okkie is zelf dus echt een smeerlap (paard van TS) en hij weet het ook altijd precies zo te krijgen dat ie echt zwart wordt. Hij poept sowieso veel, en er dan ook nog lekker in rollen *zucht*. Borstelen helpt opzich wel ja, want ze zit kort in de haren, maar toch blijft ze vies worden..

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 13:03

Hihi Knipoog Daarom dus ook deze topic! Als ik af en toe die mooie andere schimmies zie van andere bokkers, dan ben ik gewoon jaloers! Ik zal proberen straks een foto vóór en foto ná te plaatsen. Misschien een idee? Schimmel vergelijking op bokt... hihihi Haha!

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 13:16

Afbeelding
Cosmetische cremè voor paarden met witte aftekeningen op het hoofd. Maakt de haren echt wit, camoufleerd eventuele oneffenheden of vlekjes. Knijptube met sponstop, gemakkelijk uit te wassen of af te borstelen.

dit kan wel eens een handig hulpmiddeltje zijn,vlak voor je wedstrijden enzo!!

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 13:17

Hee wat en goed idee!!! Waar te koop?? Knipoog

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 13:35

bij mij!!!€14,95(excl. verzendkosten)

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 13:42

Mijn merrie is een appelschimmel, en is vind ik erg mooi voor een schimmel qua kleur. Ze heeft namelijk zwarte manen en benen, en het begin van haar staart is ook donker, de rest wit.

Zorg dat ze gezond zijn, goed voer krijgen en lekker in hun vel zitten. Gaan ze vanzelf glansen. Uiteraard helpt equistar ook altijd goed.
Ik spuit dat regelmatig in haar staart, daar blijft ie schoon en mooi vol van.

En ze heeft altijd een deken op, scheelt ook met vlekken. Al moet ik zeggen dat mijn schimmel zelden vies is.
Is echt een dametje. Pling

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 14:00

Ik heb geen schimmeltje, maar een grouw varken. Is dat ook goed?

Ondanks dat ze de hele winter buiten gelopen heeft spreekt ze iedereen aan. Natuurlijk is ze niet stralend wit, maar haar lieve uitstraling, haar centebakkie, haar hoge knuffelgehalte en het geweldige bewegen wat ze kan maakt een hoop goed!

Prulleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 15:34

Mexx2 schreef:
Afbeelding
Cosmetische cremè voor paarden met witte aftekeningen op het hoofd. Maakt de haren echt wit, camoufleerd eventuele oneffenheden of vlekjes. Knijptube met sponstop, gemakkelijk uit te wassen of af te borstelen.

Handig voor een wit hoofd,ja.
Maar we hebben het hier toch over schimmels? Achter dat witte hoofd volgt meestal een heel groot wit lichaam. Dan kom je volgens mij niet ver met 1 of twee tubes, toch?
Word een dure bedoeling om je paardje hiermee wit te krijgen.

KimB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 15:45

Hoe krijg je een schimmel zo wit:

Afbeelding

Goed wassen met zilvershampoo en naderhand een poetssteen gebruiken!! Haha!
Deze combinatie doet wonderen..

Bij arabs smeert men vaak wat vaseline rondom de ogen,, zodat deze nog sprekender worden.. Knipoog

Dusss: Zo heb je een heel aansprekende schimmel Haha!

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 16:07

[quote="Dennis"]Ik heb geen schimmeltje, maar een grouw varken. Is dat ook goed?

Hahaha, ja hoor... ook deze tellen mee! ABSOLUUT! Haha!

siko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 16:09

Maar we hebben het hier toch over schimmels? Achter dat witte hoofd volgt meestal een heel groot wit lichaam.

Fantastisch! Écht grappige opmerking: Er schuilt inderdaad een erg groot, dik lichaam achter dat kleine koppie Haha! hihi, leuk opgemerkt!

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 16:11

Prulleke schreef:
Mexx2 schreef:

Afbeelding

Maar we hebben het hier toch over schimmels? Achter dat witte hoofd volgt meestal een heel groot wit lichaam. Dan kom je volgens mij niet
ver met 1 of twee tubes, toch?
Word een dure bedoeling om je paardje hiermee wit te krijgen.

ik bedoel het ook,voor de "mestvlekken" weg te werken,etc.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:06

Is dat dan wel goed voor de huid van het paard.. Dat soort zalfachtige iets.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:32

het is geen zalf,maar creme.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 17:35

als je met babydoekjes (die goed vette, meestal de goedkoopste) goed over een mestvlek wrijft zijn ze vaak zo weg Lachen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 18:17

KimB schreef:
Bij arabs smeert men vaak wat vaseline rondom de ogen,, zodat deze nog sprekender worden.. Knipoog

Niet alleen bij arabs hoor Knipoog.
Bij Dennis smeerde ik wat babyolie rond zijn ogen en rond zijn neus(= ook vettig, geeft het zelfde effect en ruikt nog lekker ook Knipoog ) toen hij naar de mini-paarden hengstenkeuring ging. Bij de shetland merriekeuring deed ik ditzelfde ook bij Roos.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 18:46

Onze schimmel Wittte, is meestal niet zo wit.....hij houd namelijk erg van rollen..... Maar als ik hem goed poets is hij al behoorlijk wit. Als ik hem was, dan glanst hij helemaal en is ie pas echt Wit!

Hier een foto van hem, zo wit is ie na alleen het poetsen:

Afbeelding

Alleen zijn benen zijn dus bijna niet schoon te krijgen, die moet ik echt wassen om ze mooi te krijgen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 18:48

en, zo als je ziet, moet ik z'n staart ook altijd wassen...... (z'n staart is nog niet echt dik, dit komt omdat het paard waar hij bij de vorige eigenaar naast stond graag aan z'n staart knabbelde.....)

KimB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 21:12

Ja,, zo van zelf sprekend,, vaak hoe witter het paard is (van kleur),, hoe meer hij van rollen houdt Haha!

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 08:15

mijn kennis heeft een schimmel,die wast elke dag na het rijden,de vieze plakken eraf,anders is het niet schoon te houden!
zij rijd regelmatig wedstrijden,en dan is het wel prettig,dat je niet elke vrijdag of zaterdag,haar helemaal moet soppen!