lederen rijlaarzen oprekken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linda14

lederen rijlaarzen oprekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 08:25

Mijn laarzen (petrie) zijn me te krap geworden bij mijn kuiten... Bloos
Nu wil ik graag weten hoever je die laars op kan laten rekken, en hoeveel cm dat nu scheelt..Ik denk dat het wel zo'n twee tot drie cm op moet worden gerekt, kan dat?

Zo ja, waar zou ik dat kunnen laten doen?

lvanbattum

Re: lederen rijlaarzen oprekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 10:07

Ik heb mijn petries laten oprekken maar ik heb er maar 1 cm mee gewonnen en ik had er 2 nodig. Je kan er een stukje elastiek in laten zetten.
Ik heb nieuwe cavallo`s gekocht en bewaar mijn petries want mijn kuiten zijn als ik veel loop en als het warm is dikker dan wanneer ik dat niet doe en dan kan ik ze wel aan.
Maar ik zat in die luxe positie.
Ga langs de betere schoenmaker en overleg met hem!!!

Ferroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 11:31

weet iemand toevallig ook wat het kost om een rits in de laars te laten zetten? en scheelt dit ook iets in kuitruimte (1cm ofzo)

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 14:49

Linda14 schreef:
Mijn laarzen (petrie) zijn me te krap geworden bij mijn kuiten... Bloos
Nu wil ik graag weten hoever je die laars op kan laten rekken, en hoeveel cm dat nu scheelt..Ik denk dat het wel zo'n twee tot drie cm op moet worden gerekt, kan dat?

Zo ja, waar zou ik dat kunnen laten doen?

het scheelt 1 cm maar volgens mj komt dit niet overeen met 1 kuitmaat groter. Ik had kuitmaat 36 en ze op laten rekken en kreeg ze niet meer uit en vreselijke kramp. (Petrie Perfect)
Heb toen in de winkel cavallo winsor gepast van kuitmaat 37 en die zaten wél goed. *totdat ik ze uittrok.. Bloos *
Heb toen maar Cavallo talent met kuitmaat 38 gekocht... die krijg ik tenminste wél uit

Melanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 17:24

Ik heb mij laarzen vandaag weggebracht om 1 cm te laten oprekken.

Die mevrouwzei dat ze laarzen max. 2 cm kunnen oprekken.

Reem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 18:18

Ferroowtje schreef:
weet iemand toevallig ook wat het kost om een rits in de laars te laten zetten? en scheelt dit ook iets in kuitruimte (1cm ofzo)

Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Net als het elastiek trouwens. Hoe duur, hoe zit het, wordt het ruimer?

Mijn laarzen zijn ook (eigenlijk alleen links) te krap geworden bij de kuit. Oprekken heb ik nu een aatal keer geprobeerd, maar het werkt niet. Volgens de schoenmaker kan ie niet verder oprekken dan ie gedaan had.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 18:33

Laarzen oprekken kostte me 17,50 euro bij de ruitersportzaak bij mij in de buurt. Mijn Petrie Perfect zijn ongeveer 1,5 cm opgerekt maar het schijnt dat je de laarzen regelmatig moet blijven dragen want ze krimpen toch weer iets.
Ik heb toen ook geinformeert voor het laten zetten van ritsen. Bij de schoenmaker in de dichtsbijzijnde stad kostte het 80 euro en bij Divoza zelfs 100 euro! Dat was me toch iets te duur voor een paar laarzen van 199,95 euro.
Elastiek inzetten weet ik niet.