Tips voor inrijden/ zadelmak maken pony??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Ananas_

Tips voor inrijden/ zadelmak maken pony??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 22:16

Hallo!

Momenteel ben ik bezig met het zadelmak maken van deze pony

Afbeelding

Ben echt net begonnen met een beetje longeren en voor het eerst een hoofdstelletje in. Maar nu is mijn vraag hoe verder?? Het is natuurlijk eerst zo dat z'n bazinnetje goed met haar overweg moet kunnen en r de baas moet zijn. Dus we zijn ook het lopen met de pony aan het oefenen. Ter informatie het is een minipaardje (maar deze is niet zo mini!!) van vier jaar oud waar niet zoveel mee gedaan is. Het is een lief beestje en erg mak maar wel wat brutaal!!
Het longeren ging goed en daar kunnen we mee verder. Heb wat geoefend met een dekje erop en eraf te halen= geen probleem. Binnekort komt er een zadeltje en kan ik daar mee oefenen. Maar zal het lukken om, met een meisje wat zelf nog niet zolang paardrijdt, de pony te bestijgen (pff weet niet hoe ik het anders moet zeggen?!)

Wat is jullie ervaring ermee? (ik zit meer in de grote paarden, das toch wel anders!!) Alles is welkom! Tips etc

De meisjes waar het om gaat staan onherkenbaar op de foto:

Afbeelding

Alvast bedankt voor de reacties en sorry voor het lange misschien warrige verhaal!!

_Ananas_

Re: Tips voor inrijden/ zadelmak maken pony??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 22:19

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 22:25

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 22:27

hmm dubbelpost, sorry... ruzie met mijn computer!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 22:44

Bedoelde je deze?
Afbeelding
En deze?
Afbeelding

Je gaf twee keer de link naar het overzicht, dus ik heb maar gegokt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 22:58

Mijn persoonlijke ervaring is dat juist een heel licht ruitertje, goed vastgehouden, heel goed als eerste op zo'n kleine pony kan. De pony kan dan wennen aan wat gewicht op zijn rug en de meeste kinderen zitten 'van nature' rustig en ontspannen.
Voor het echt aanleren van de hulpen zou je, volgens mij, toch beter een wat meer ervaren ruiter zoeken. Fouten zijn zo moeilijk af te leren Knipoog

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 23:01

Ja idd dat is het em juist! Nou ja moet ik maar even zoeken!! Met paarden is dat wat makkelijker, en ik rij zelf niet in deze buurt op een manege ofzo.. Bedankt voor de foto's en je reactie!!

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 23:03

Goed gegokt trouwens! Het waren precies de twee foto's! Zie nu ook de dubbele link...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 11:09

ik zou er geen klein kind op zetten...ik heb laatst op een half zadelmakke shet gezete en het e wat ie deed was steigeren..dan lijkt het me wel fijn een ruiter erop te hebben die weet wat ie moet doen bij een steigerend paard.....misschien kan je er zelf op en een ouder iemand die de longe vasthoud ofzo...de 1e keer is erop zitten al genoeg en zo kan je het opbouwen naar stappen ad longe volgende keer draven ad longe en zo steeds verder en na een week of 2 kun je als alles goed gaat wel los....

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 11:28

Ik ben zelf bezig met mn oudste mini hengst te beleren en eigenlijk gaat het net zo als met grote paarden alleen dan in het klein en iets brutaler. Als je gewoon een klein ruitertje zoekt dat goed kan rijden (struin wat manages af) je laat de ouders gewoon meekomen en warschuwt dat er riscico's aan vast zitten. Ik heb zo al een aantal geschikte ruitertjes gevonden.

Een groot paard steigert toch ook wel eens als er voor het eerst iemand op gaat? Zie het probleem niet.

Je kan altijd een touwtje omd e hals doe zodat het kind zich daar extra aan vast kan houden.