Paardrijlaarzen... Ik krijg ze niet uit... Alternatief?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Paardrijlaarzen... Ik krijg ze niet uit... Alternatief?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 20:37

Hallo,

ik draag al jaren geen paardrijlaarzen maar chaps omdat ik altijd ruzie heb met laarzen (zowel met voering als zonder) verder heb ik tot 2x toe een ongelukje gehad met een paard, ik ben eens een keer klem komen te zitten met mijn linker enkel tussen een brug en een paard, en met mijn linker-onderbeen in volle rengallop tegen een boom aan geknald, dat is jaren geleden gebeurd maar mijn linker been in wel een stuk dikker als de rechter.
Nou is mijn vraag dus, chaps vind ik niet zo ideaal, maar bestaan er rijlaarzen die een beetje meerekken en met bijv. een rits te openen en te sluiten zijn? En hoeveel zou ik daarvoor moeten neerleggen?

Alvast bedankt,
Groetjes Tessa

_Wieke_

Re: Paardrijlaarzen... Ik krijg ze niet uit... Alternatief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 20:49

Er zijn vast wel laarzen met een rits... maar ik weet ong, zeker dat die asosiaal duur zijn. Ik denk dat het klem komen zitten met de beugel meer met de beugels te maken hebben. Ik krijg mijn laarzen ook nooit uit, maar daar heb ik nu een laarzenknecht voor Haha!

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 20:54

Jodhpurs met laarzen kappen eroverheen...
mag je tegenwoordig ook mee op wedstrijd

Harry's Horse schreef:

Gladlederen beenkappen. Ritssluiting aan de achterzijde met elastische inzet voor een perfecte pasvorm, voorzien van drukknoop. Kleur zwart.

Afbeelding

Je hebt ze natuurlijk ook van andere merken maar dit was ff de enige waar ik op internet een plaatje van kon vinden...

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 20:56

Misschien kan je mountain horse laarzen proberen? Daar zit een rits en een elastiek in.

Afbeelding

Ik heb deze laarzen ook en ben er erg tevreden over.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 21:31

Ik kan je ook Mountain Horse rijlaarzen adviseren.
Ze zijn echter wel wat aan de prijs. Maar ik heb de mijne al ruim 3 jaar (en dan rij ik er meerdere keren per week mee, vooral tijdens langere buitenritten). Dus ik nooit spijt gehad van deze aanschaf.

Ze zijn trouwens verkrijgbaar in 2 modellen (waaronder 1 dressuur model) en het andere model is zowel in zwart als bruin verkrijgbaar.

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 22:13

Ga eens naar Van Huet in Houten, daar kan je rijlaarzen op maat laten maken met rits en elastiek en nog zeer gunstig geprijsd ook!!
Voor informatie zie www.rijlaarzen.nl

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 06:52

Op maat gemaakt met rits 160 euro.

Dat is in raamdonksveer het zijjn beszt goede laarsen heb ze al 4 jaar.

Meer weten pb dan effe zoek ik adres voor je. Heb nie meer maar vind wel als je het wil hebben.

Spirit

exter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 10:00

Je kan ook eerst een pedaalemmer zak om je voet/been doen en dan je laars ingaan, dat vergemakkelijkt het aan doen doordat het glijdt dus ook het uitdoen gaat makkelijker. Misschien een optie...?

exter