Zelfde peesjes voor 2 paarden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Spoec

Zelfde peesjes voor 2 paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 20:32

Heej,

Met deze vraag loop ik toch al weer een tijdje rond en wil er nu toch wel wat meningen over horen.
Net als met mijn zadel, heb ik ook de peesbeschermers voor 2 paarden..
Bij het zadel doe ik er een schoon dekje onder als ik de een heb gereden, en de volgende ga doen..
Maar als ik klaar ben met de eerste zijn de peesjes meestal wel wat nat van het zweet..
Toch gebruik ik ze dan voor de ander omdat ze anders aantikt..
Kan dit gwoon?
Of vinden jullie dit niet kunne?
Meningen graag !!

Groetjes Lachen

Bruintje_87

Re: Zelfde peesjes voor 2 paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 20:33

zeker kan dit Lachen gewoon eventjes uitborstelen.

maar let wel op dat ze door het zweet niet gaan schuren ofzo.
Laatst bijgewerkt door Bruintje_87 op 17-04-05 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 21:06

Ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen?.

Urban had in het begin wat schimmel dus hield ik het wel wat apart maar tegenwoordig niet meer. Alles mag op beide paarden gebruitk worden. Alleen de zadels niet de paarden zijn nogal verschillend qua bouw en loop liever geen risico met rugproblemen.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 21:14

Lijkt me geen probleem.
Alleen als ze erg nat van de zweet worden, lijkt het me niet zo prettig... Vooral voor je eigen gemoedsrust kun je altijd nog een extra paar kopen, zo duur hoeven ze niet te wezen, en dan heb je ook metteen een reserve-set als het huidige paar kapot gaat.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 21:20

Toen ik nog meerdere paarden op één dag reed deed ik dat ook altijd met dezelfde spullen. Paarden hadden wel allemaal een eigen hoofdstel, maar op allen ging hetzelfde zadel met hetzelfde dekje (behalve als dat droop van het zweet natuurlijk) en dezelfde peesbeschermers... Nooit geen problemen gehad.

Overigens had ik wel meerdere peesbeschermers, dekjes en nog een ander zadel tot mijn beschikking maar voor het gemak gebruikte ik gewoon dezelfde spullen (tenzij dat om een of andere reden niet kon).