longeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amun

longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 18:19

ik heb een arabieren veulen van 1 jaar en 9 maanden is het goed dat ik regelmatig longeer

Quidou

Re: longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:21

neej natuurlijk niet
het is zelfs heel erg slecht voor dr...
ook met longeren mag je pas beginnen als je pony 3 is..

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:33

Wacht alsjeblieft nog een jaar met longeren. Dat werk is veel te zwaar voor een veulen van anderhalf. Een veulen hoort uberhaupt niet te werken!!

Laat het veulen nog lekker opgroeien met andere paarden, heerlijk de wei op! En als je dan toch lekker bezig wil zijn met je veulen ga dan met hem wandelen, en zoek af en toe nieuwe dingen / situaties op zodat je over zo'n 1,5 / 2 jaar een verkeersmak paardje hebt als je gaat rijden!! Maar pas op dat je je veulen ook psychisch niet te zwaar belast, want dat kan z'n koppie nog niet hebben!!

Als je je veulen nu rustig de tijd geeft heb je er straks alleen maar meer plezier mee!

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:35

Net als de anderen hierboven ben ik van mening dat het heel slecht is. Ze is nog lang niet volgroeid en door het belasten tijdens longeren kan je schade krijgen. Als je haar beweging wilt geven kan je evt. een beetje met haar wandelen (rechtuit). Ik neem aan dat ze wel gewoon in het weiland staat met soortgenoten?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:50

laat jij een kind van 4 met zakken cement sjouwen en huizen bouwen, en al het ndere grote mensenwerk doen?
dan moet je het met een paard ook niet doen!
een veulen van anderhalf is net een klein kind, geestelijk is het nog veel te "dom" om te werken, en lichamelijk meot ze nog uitgroeien, al die beenderen,en kraakbenen, die moeten allemaal nog zoveel groeien, als je nu longeert/rijdt, dan gaan die beenderen helemaal scheef gaan groeien, en kun je er niet meer op rijden als ze 5 jaar oud is, omdat ze dan helemaal versleten zal zijn.
wacht nog een jaartje met longeren en rijden Knipoog

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 20:52

niet doen! Echt niet goed, de draai van het longeren is niet goed voor hem. laat hem lekker uitjeugden Knipoog

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 11:52

Neem dan een ouder paard als je niet kan wachten met africhten.
punkies schreef:
niet doen! Echt niet goed, de draai van het longeren is niet goed voor hem. laat hem lekker uitjeugden Knipoog

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 11:56

Volgens mij is dit wel zo een domme vraag en ook nog eens een schaduw account.. ( denk ik ) want als je echt verstand van paarden heb dan weet je dat dit abbsoluut niet kan!