Rugspieren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jeezes

Rugspieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 15:23

Hoe kan ik op een effeciente manier de rugspieren van mijn paard trainen en sterk krijgen?

Jeezes

Re: Rugspieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 10:12

Niemand die weet hoe ik een wat weke rug kan verbeteren?

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 10:14

vraag me zelf dan af of dat echt kan!Tuurlijk kunnen kan er wel meer bespiering komen, maar van die weke rug zal je nooit helemaal af komen, hoe oud is het paard als ik vragen mag?

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 10:15

Laag en diep met hem/haar werken! Of onder het zadel of aan de longeerlijn. Zo krijg je de rug sterker, maar een weke rug kan je nooit omtoveren tot een sterke rug.

Jeezes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 10:19

Momenteel is ze 4 jaar.
Op 2/3 jarige leeftijd had ze nog een 'normale' rug maar sindsdien is ze bespiering verloren en heeft ze toch een iets weke rug gekregen.
Ik had ze graag terug richting normaal gezien.

bloemkooltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 11:09

Ik raad het werken met de dubbele longe aan! Ik herken de weke rug: mijn pony heeft nauwelijks spieren op de rug. Ik heb geleerd met haar te werken aan de dubbele longe en dat bevalt me prima. Ze leert haar rug en achter hand te geuirken, zonder het gewicht van de ruiter erop. Ze is er eens tuk soepeler door geworden.

Als je nog niet bekend bent met de dubbelel longe raad ik je wel aan om iemand die er ervaring mee heeft het te laten voordoen. Het is makkelijk gezegd dan gedaan heb ik wel ontdekt Bloos