BR pad verkleurd na 1 keer wassen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Puera

BR pad verkleurd na 1 keer wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 11:07

Ik heb een beige BR pad. Nou heeft mijn ma dat ding afgelopen weekend uitgewassen en nu blijkt dat ding verkleurd te zijn.
Er zitten over zwarte vlekken op, het lijkt als of de zwarte onderkant heeft afgegeven. Hij is op 30 graden gewassen, op het wasvoorschrift staan max. 40 graden.
Edit: ik gebruik deze pad onder een bruin zadel.
De foto's (kwaliteit is niet denderend maar hopelijk duidelijk genoeg)
Afbeelding
De zwarte veeg in het cirkeltje is veroorzaakt door mijn rijlaarzen/chaps en dus niet door het wassen.
De andere foto's spreken voor zich.
Afbeelding

Afbeelding
Zijn er meer mensen met dit probleem?

monsera

Re: BR pad verkleurd na 1 keer wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 13:27

Ik heb geen ervaringen hier mee maar ik werk in een kleding winkel en als een trui zo verkleurd is dan nemen wij hem terug en krijgt de klant een nieuwe ik zou je dus adviseren om even terug te gaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 14:39

oei, dat ziet er niet best uit! zat het het er nog niet op voordat het in de was ging? soms wil het zadel weleens afgeven, maar dat zie je al voordat je hem wast..
zou er toch even mee terug naar de winkel gaan.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 15:11

Het zat er zeker weten nog niet op toen het de was in ging. Ik gebruik de pad alleen onder m'n bruine zadel dus het kan niet van het zadel zijn. Ik heb 'm overigens wel eens een keertje onder m'n zwarte zadel gehad maar dat heeft niet afgelaten. Het zit over de hele pad.

Het lijkt net alsof het uit de naden/stiksels komt - kun je ook wel iets zien op de bovenste foto.
Ik heb m'n ma nog gevraagd wat ze ervoor in de wasmachine had - wel donkere was, maar niet nieuw spul dus het kan nooit afgegeven hebben.

Ik ben sowieso al van plan om hiermee terug te gaan, dit kan gewoon niet. Maar ik was benieuwd of er ook meer zijn die dit hebben. Ik vind het echt ontzettende zonde, want verder is het een hele fijne pad. Scheve mond

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:21

Het ziet er ook uit als een hele fijne pad (en mooi!), maar idd érg sonde dat het zo heeft afgegeven. Het lijkt er idd op dat de naden hebben afgegeven. Ik zou er ook gewoon mee terug gaan, dit mag zeker niet! En al helemaal niet als je op 30 graden hebt gewassen, terwijl maximaal 40 graden aangegeven was!

Laat nog maar weten wat de ruitershop ervan heeft gezegd, ik ben benieuwd!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 19:34

De pad was vanochtend nog een beetje vochtig - nu dus zo goed als droog en het zwarte kun je er voorzichtig aan iets afvegen. Ik vind het echt vaag. Zaterdag maar ff naar de ruitersportzaak, ben benieuwd wat ze ervan zeggen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 18:21

Update:
Ik ben vanmiddag bij de ruitersportzaak geweest waar ik de pad heb gekocht. Daar hadden ze het nog nooit eerder gezien, dus werd er een telefoontje naar BR gepleegt. Ook BR kende mijn probleem niet. De pad wordt opgestuurd en wordt daar bekeken.
Over hoe en wat er daarna gaat gebeuren wordt ik gebeld. Dus ik ben benieuwd wat er uit gaat komen. I'll keep in touch. Knipoog

ulleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 18:34

ik was de eerste keer men dekjes altijd in koud water.. wil ook wel eens helpen.. maar inderdaad, dat die zo'n vlekken geeft klopt inderdaad niet

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:50

Die pad heb ik ook, precies dezelfde kleur.
Die van mij moet binnenkort ook uitgewassen worden, hoop dat mijnes niet verkleurd..
Want het is echt een hele fijne (mooie Knipoog ) pad

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 13:30

ik zou hem gewoon terugbrengen waar je hem gekocht hebt. zoiets mag toch niet. tenzij je hem verkeerd gewassen hebt. die br dekjes verkleuren zowiezo nogal snel. ik heb nu zo'n event dekje maar die is nog niet gewassen denk ik

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 14:11

ik heb ook precies dezelfde, en heb m laatst voor het eerst gewassen en er helemaal goed uitgekomen. Hopelijk krijg je een nieuwe!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-05 14:02

Update II:
Vanmiddag een telefoontje gehad van de ruitersportzaak. Ik krijg van BR een nieuwe pad. Mijn klacht was terecht. Weet niet precies wat de oorzaak was, misschien een productiefout ofzo?
Anyway, er ligt een nieuwe voor me klaar. Ga 'm zo gauw mogelijk halen. Goede service van BR! OK dan!

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 14:09

Fantastisch!!!

XbinckytjuhX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 18:11

dat is dan tog wel weer mooi van BR Haha!
* hopelijk verkleurt deze niet in de was Clown Knipoog

stephje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 18:43

ik heb ook wel vaker met dingen van br gehad dat ze sterk verkleuren. ik heb een geel schabrakje ( zo'n dikke met een blauwe rand) toen ik hem kocht was ie knalgeel, na 1 keer wassen was ie vaal en enorm veel lichter geworden. heb van meerdere mensen gehoord dat het erg snel gebeurt met br shabrakken/pads.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 18:54

Fijn dat je een nieuwe krijgt! Lachen

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-05 20:55

Ik heb dezelfde, maar mijn pad is niet verkleurd bij het wassen. Alleen de zwarte verkleuringen van mijn zadel gaan er niet meer uit, terwijl die bij mijn Anky er wel uitgaan. Scheve mond