ik zag op internet twee leuke paardjes waar ik voor wilde gaan kijken. toen ik de man belde bleek hij 15 paarden in de verkoop te hebben staan. met zoveel paarden is de kans natuurlijk groot dat ik een leuk paardje vind, maar hebben jullie slechte ervaringen met handelaars? ik ben neiuw in de paardenkoopwereld dus vraag jullie even om advies .
Idd, er zijn goede en slechte handelaars. Het beste kun je er eens heen gaan en kijken hoe de paarden eruitzien en erbij staan. En als je er een zou willen kopen zou ik hem dus eerst laten keuren.
vaak is het zo dat de verkoper betaalt bij afkeuren en de koper bij goedkeuren toch? doen handelaars dat ook? heb laatst ook betaald voor een afgekeurd paard .
Dat moet je gewoon vantevoren goed afspreken. Wat jij zegt wordt vaak gedaan, maar sommige verkopers hebben geen zin om kans te lopen op eventuele extra kosten en willen dus dat de koper zowieso de keuring betaald.
Als ik jou was zou ik een keuring gewoon als voorwaarde stellen voor de koop van een paardje. En als jij alleen de keuring wil betalen bij goedkeuring, dan moet je dat gewoon aangeven. Ik denk dat als die man betrouwbaar is en dat paardje graag aan jou wil verkopen er wel mee akkoord zal gaan hoor!
Als je zaken gaat doen met een handelaar zou ik altijd iemand me veel verstand van paardenhandel meenemen (bevoorbeeld de eigenaar van je stal). Laat je niet te erg leiden door als een paard mager is of dik. De handelaar waar wij paarden vandaan halen daar komen de paarden altijd er mager vandaan, maar dat neemt niet weg dat het wel vaak goede paarden zijn. Verder zou ik inderdaad ook het paard laten keuren, dat geeft iets meer zekerheid. Succes met je aankoop!!!
het is per handelaar erg verschillend (daarin ook de prijzen) mijn paard komt ook van een handelaar
er zijn ook genoeg nette handelaren... gewoon zelf gaan kijken en een oordeel voor jezelf vellen (waar jij niet mee eens bent kan een ander het wel zijn)...
als jij vindt dat het pluis is...waarom zou je er dan niet kopen? gewoon het paard van je leuk vindt laten keuren en duidelijke afspraken maken met de handelaar..(p.s. neem iemand mee)
Ach waarom niet bij een handelaar? Je moet natuurlijk wel iemand meenemen die er verstand van heeft en door een va laten keuren. En een proeftijd regelen.
Er zijn idd. goede en slechte handelaren. Ga gewoon kijken en vorm je eigen mening. Het is ook een goed idee om iemand mee te nemen die ook kritisch naar de paarden kan kijken. Een paard waar je in eerste instantie zo langs loopt omdat ie niet in top conditie is kan toch een erg leuk paard zijn.