Welke rare dingen denk jij wel eens over andermans paard ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Welke rare dingen denk jij wel eens over andermans paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 09:34

Naar aanleiding van een ander topic dat ging over de raarste dingen die mensen over je paard hebben gezegd, hier een topic over rare dingen die jij wel eens over andermans paarden denkt.
Kan me voorstellen dat je wel eens zoiets hebt van : "Ai... wat een..."

Zelf heb ik dat vaak genoeg, van de week nog zag ik een advertentie staan: Lieve shetlander, in goede conditie...

Ik zag de foto en dacht : " Lieve Tank, in belabberde conditie"

Ding was misschien net zo breed als dat het hoog was Haha! Ontzettend breed en dik.

Ook gebruik ik de term : "Hij heeft een kop als een bushokje" wel eens, daarmee bedoel ik: "Wat een lelijke grote kop"

Meer van die dingen kan ik nu even niet opkomen.

Jullie ook van die dingen? Kom maar op Haha!

ellepel

Re: Welke rare dingen denk jij wel eens over andermans paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 10:21

nee zo grof denk ik gelukkig niet.
denk wel eens te dik, te dun of groot hoofd, maar maak er verder nooit wat anders van

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 10:25

bij haflingers en fjorden denk ik vaak een worst op pootjes hihi

findi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 10:40

de twee meest gebruikte:
ik heb toch een mooi paardje! als ik paarden zie met rare lichaamverhoudingen of paarden die echt niet mijn ding zijn
ooohh, wat een paard! als ik een paard zie die de precence en de looks wel heeft en die vreselijk zijn best doet.

raar maar waar meestal kijk ik meer naar het kunnen dan naar de looks

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 12:22

Ik denk meestal ook vage dingen over andermans paarden (die van mezelf zijn gewoon keimooi Haha! ). Dan krijg je van die uitspraken als: wat een karrebok/knol; ziet er mooi uit, voor een ezel. etc. Maar als ik een mooi paard zie dan hang ik met een bek op de straat te kwijlen Knipoog

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 12:39

nou ik hou me altijd wel in, ik denk alleen maar, maar ik zag laatst dus een niet zo knap paardje. volgens mij was het een kruising met een ezel ofzo. maar het was een heel lief dier, en hij kon het natuurlijk ook niet helpen dattie niet zo knap was. hij had een heel klein lichaam en een gigantisch hoofd. maar ik heb gewoon tegen de eigenaar gezegt dat ik het een schatje vond, het was ook een schatje, alleen niet qua uiterlijk...

MiaMora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 12:49

zorro schreef:
nou ik hou me altijd wel in, ik denk alleen maar, maar ik zag laatst dus een niet zo knap paardje. volgens mij was het een kruising met een ezel ofzo. maar het was een heel lief dier, en hij kon het natuurlijk ook niet helpen dattie niet zo knap was. hij had een heel klein lichaam en een gigantisch hoofd. maar ik heb gewoon tegen de eigenaar gezegt dat ik het een schatje vond, het was ook een schatje, alleen niet qua uiterlijk...

Waarom is het nodig een paardje af te kraken ?
Zolang de mensen er maar gelukkig mee zijn ben ik voor iedereen blij.
Het karakter van een paard is belangrijker !

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 12:54

tessie1985 schreef:

Whaha! Tong uitsteken ik ben ook niet de beste fjorden-lover als je het mij vraagt Vork Schijnheilig je bent niet de enige..of een pony van onze manege..die heeft nogal jah..korte pootjes, een lang lichaam, en een lange nek die altijd naar vore hangt..wat je zegt: worst op pootjes..Maar het is en blijft natuurlijk een lief paard!

@ MiaMora - Je hebt wel gelijk jah Bloos Knipoog

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 13:14

MiaMora schreef:

Het is niet de bedoeling ze zwaar af te kraken, en ook niet om het te zeggen tegen eigenaars, maar ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die nooit eens denkt : wat een paard-onerend ding...

En ik noemde nou 2 voorbeelden van uiterlijk, en iedereen volgt daarin, maar het kan ook om het karakter.
Er zijn genoeg paarden met een minder prettig karakter, als ik met zo'n paard te maken krijg wordt het bij mij al gauw een Sik of Bok. De mensen die mij goed kennen weten wanneer ik met Sik begin rond te smijten dat het niet een paard is waar het mee klikt qua karakter Haha!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 13:32

Dat soort dingen denk ik ook heel vaak... Meestal zeg ik dan maar niets, of zoek ik naar een positief punt Knipoog

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 13:37

zon topic wilde ik dus ook openen. al wist ik niet hoe ik het formuleren moest. maar het is goed dat je me voor bent gegaan hoor Haha!

want ik heb dit dus erg vaak. soms toch ergenis aan toe... Scheve mond
dan staat er een advertentie: super chique nrps.
en dan kijk je naar de fotos en dan zie je totaal niks chiques aan dat beestje...zeg maar lang in de haren. en totaal niet (!!)getoilletteerd. dan denk ik??wat is hier nou zo chique aan... Verward zeg maar gewoon slordig tot lelijk... Nagelbijten / Gniffelen

ooohh echt dat zie ik gewoon te vaak zeg!!en dan doe ik er maar niks op uit om anderen niet te kwetsen om het zo maar te zeggen. En idd dan zoek ik maar naar een positief puntje(diep gravend Schijnheilig )

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 13:54

Meiske; Op marktplaats zijn bijna alle paarden sjiek. Knipoog

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 14:06

Ik zeg meestal maar gewoon "wat een LIEF paard" (a la Herman Finkers)

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 14:10

Ellebel schreef:
Ik zeg meestal maar gewoon "wat een LIEF paard" (a la Herman Finkers)

Haha ja, geweldig!
Ik ook Haha!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 14:21

Sjonniej schreef:

nee niet alleen op markplaats maar ook hier hoor! Clown Bloos en niet alleen bij de advertenties maar ook bij HAW en ITP Knipoog

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 14:42

Inderdaad... Meestal is dan alleen het zadel/halster sjiek Knipoog Maarja, die mensen zijn blij met hun paard en dat is het belangrijste!

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 15:40

Jennietje schreef:
tessie1985 schreef:

Whaha! Tong uitsteken ik ben ook niet de beste fjorden-lover als je het mij vraagt Vork Schijnheilig je bent niet de enige..of een pony van onze manege..die heeft nogal jah..korte pootjes, een lang lichaam, en een lange nek die altijd naar vore hangt..wat je zegt: worst op pootjes..Maar het is en blijft natuurlijk een lief paard! quote]

ja vind ik ook hoor elk paard heeft wel iets liefs
maar als je hun lichaampjes bekijkt haha schiet me dat gewoon te binnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 15:46

ik ken iemand die een hele bekende(voor bij heel bekend dan he Knipoog ) pony heeft gekocht...die pony liep daar 2 maanden...nou sorry hoor maar nou ziet ie er echt uit als een pony veulen...dat denk ik echt als ik hem voort aan zie...echt niet normaal...

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 15:47

Hmm den over het algemeen niet negatief of afkrakend t.o.p van andermans paarden, soms op marktplaats of op een andere site, bij bv: Te koop staat er : Super Dressuur Krack" ofzo dan kijk ik naar die foto en denk ik vaak in eerste instantie nog, ik zal er wel geen bal verstand van hebben, maar naar een paar keer goed gekeken te hebben, moet ik toch vaak concluderen dat mensen zwaar overdrijven over de (de nog komende) prestaties en zogenaamde "look" van hun paard.
Je kunt de bewegingen vanaf een foto moeilijk inschatten maar afstamming en bouw zegt ook wel iets, ik snap dat mensen graag hun paardje willen verkopen en respresentatief in de advt. zetten, maar je kunt natuurlijk ook overdrijven.

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 15:52

MiaMora schreef:

Mee eens.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 16:04

Ik noem het paard van een vriendin van me wel eens 'KWPN_Bitch' .. Haha! .. we hebben een haat-liefde verhouding Knipoog

Shikoba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 16:09

Dat heb ik wel vaker, maar ik zeg er niks van, als diegene er gelukkig mee is is het toch prima. Mijn eerste paard had een hoofd wat ietsjes te groot was (zeg maar gerust maatje nijlpaard), maar toch vond ik het een schat van een beest. Het uiterlijk is zelden perfect, maar lief zijn ze meestal wel Haha! .

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:00

Shikoba schreef:
Dat heb ik wel vaker, maar ik zeg er niks van, als diegene er gelukkig mee is is het toch prima. Mijn eerste paard had een hoofd wat ietsjes te groot was (zeg maar gerust maatje nijlpaard), maar toch vond ik het een schat van een beest. Het uiterlijk is zelden perfect, maar lief zijn ze meestal wel Haha! .

Jah ben k het ook mee eens... het op 1 na want dat is natuurlijk mijn paard Knipoog liefste paard van mn stal is ook meteen de lelijkste... maarjah uiterlijk is ook niet alles, onder het zadel valt er trouwens wel weer mee maar op stal issie echt lelijk Ach gut

MiaMora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 09:06

Sjonniej schreef:

Ja, dat is een standaard verkoop-praatje....

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 09:12

Misschien wordt het eens tijd dat sommige hier het woord objectief gaan opzoeken in een woordenboek....

Iedereen vind zijn eigen paard het mooiste en kijken daarom ook subjectief naar een dier!

Een fjord met een arabier vergelijken is een appel met een peer vergelijken, niet mogelijk dus....

Je kunt alles denken wat je wilt (en ook zeggen wat je denkt)...
Maar denk daaraan: Als jij denkt over een andermans dier "wat een lelijkerd" dat zij dat net zo goed denken over jouw dier!!!

Smaken verschillen.... Knipoog