verder met pony of paard kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

roxyagaby

verder met pony of paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 09:08

Hallo,

Ik weet even niet meer wat ik moet doen -->
Ik heb een pony waar ik tot nu toe wedstrijden meer rijd. Alleen ben ik nogal lang dus eigenlijk een beetje eruit gegroeit, het kan nog wel en heb er nog nooit reactie's op gehad, maar eigenlijk ben ik een beetje te groot! ( ik ben zelf rond de 1,78 en mijn pony is 1,53) Nu ben ik al een tijdje op zoek naar een leuk paard, maar nu heb ik er een gevonden, maar nu kan ik mijn pony niet wegdoen. Gister ben ik naar dat paard gaan kijken en het is helemaal het type paard wat ik wil en daar kan ik verder mee,...

Wat zouden jullie doen:
- eerst nog verder met die pony ( ik ben 14 jaar )
- Of verder met dat paard?

Ik hoop dat er reactie;s komen en sorry voor het lange verhaal
Groetjes!
Laatst bijgewerkt door Karin op 17-04-05 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel duidelijker gemaakt

gomir

Re: verder met pony of paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 09:44

Verder met het paard Ja Je pony zal toch een keer weg moeten als ik het zo hoor.
Als je zo groot bent rijdt het wsl ook niet zo lekker meer(ga er maar even vanuit dat je dressuur rijdt)

Je hebt nu een paard naar je zin gevonden. Als je het zo kan regelen dat je je pony rustig kunt verkopen of ze een paar maanden naast elkaar kunt houden dan zou ik voor het paard gaan Ja

umpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 09:51

tsjaah dan kom ik aan hoor Tong uitsteken Ik zou nooit mijn pony verkopen!! Ik heb nu zelf een E pony / klein paard en hij is nog hele jong. Hem zou ik nooit weg kunnen doen. Al zou ik mezelf iets te groot vinden. Het gaat er gewoon om dat hij je gewicht kan drahgen. En wats the matter als je er nog nooit reacties op heb gehad. Ik bedoel je hebt toch een goeie band met je paardje en hij heeft alles voor je gedaan waarom zou je hem wegdoen?? kijk ik bedoel ik snap jou ook wle maar zelf zou ik mijn vriendje nooit bij mij weghalen want we horen bij elkaar !!!!!!!!!!!!!!!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 10:01

Ik ben van mening dat je ponytijd toch een keer over is en als je zelf graag met een paard verder wilt(en dat gevoel heb ik wel bij jouw bericht) en je hebt een dier naar je zin gevonden dan moet die beslissing toch een keer genomen worden.

Als je je pony absoluut niet weg wilde doen dan was je al niet bij dat paard gaan kijken Knipoog

Voor je pony vindt je heus wel weer een leuk nieuw baasje en je kunt hem altijd nog eens gaan opzoeken Ja

Misschien kom ik wat hard over, maar ik heb in de afgelopen jaren al het een en ander zien komen en gaan en er zijn ergere dingen. Ze gaan naar een nieuwe baas die heel blij met het beest is en er ontzettend veel plezier aan gaat beleven. Ik vind het wat anders als ze voor de handel of de dood weggaan, maar gewoon normale particuliere verkoop heb ik echt geen problemen mee

roxyagaby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 11:29

bedankt voor jullie reactie's !! Ik ben waarschijnlijk niet helemaal duidelijk geweest, maar ik rijd dressuur en wil ook fanatiek wedstrijden gaan rijden ( ik heb er al een paar gereden) Bedankt voor jullie antwoorden, Groetjes!

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 11:38

ik zou ook voor het paard gaan
vooral omdat je ook wedstrijden wil gaan rijden

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 11:44

ik heb hetzelfde dilemma...heb nu mn pony nog maar wil ook heel graag een paard.. vind het zo moeilijk.. de ene dag denk ik, ik doe het! en de andere dag denk ik..je blijft bij me! ik wil ook verder maar ben dus nog steeds aan het denken, ik ben nu 19 en heb een pony van 1.47 en ben zelf 1.70..kan ook nog wel qua combinatie maar toch..als je verder wilt...succes!

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 11:55

Tja,is erg moeilijk. Maar als het paard meer in zich heeft dan je pony dan zou ik voor het paard gaan. Misschien kunnen je ouders je helpenmet de beslissing?

roxyagaby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 18:36

Vivanes, het paard en mijn pony hebben allebie goede gangen, alleen is het paard natuurlijk heel anders en dat kan je niet met een pony vergelijken!

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:43

ik zou verder gaan met de pony. paarden hebben een heel ander karakter dan pony's en je bent nog maar 14. nu rij je wedstrijden tegen leeftijdsgenootjes en kan je lekker naar de ponyclub. dalek zit je tussen alle volwassenen!
gewoon over een paar jaar een paard kopen! en dat je deze nou toevallig heel leuk... tsja geen hand vol maar een land vol!

shan_quick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 21:32

ik ben 14jaar , 1m75 en mijn pony is 1m43 en dat gaat heel goed hoor .. Ook nog nooit reacties op gehad ofzo !! mijn voete komen nog niet onder zijn buik ofzo uit! dus het gaat nog goed hoor !

xx shan

roxyagaby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 21:44

Iedereen bedankt voor jullie reactie's! Ik ben er nog niet helemaal over uit...

Troeta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 23:10

Lekker paar jaartjes wachten joh. Paarden zullen er altijd zijn.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 06:56

Manon... ik weet dat het moeilijk is, maar probeer voor jezelf uit te maken wat je gevoel zegt.... je kan nog zoveel adviezen van iedereen horen, maar JIJ (en je moeder?) bent degene die op het nieuwe paard of Roxy moet (blijven) rijden.....

Sterkte met de beslissing!

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 07:13

Als je al een tijdje op zoek bent naar een paard en je hebt er nu een naar je zin gevonden, zou ik dat doorzetten. Afscheid nemen is altijd moeilijk, hoe lang je het ook uitstelt. Het zou je misschien wel helpen als je je pony kunt verkopen aan iemand in je omgeving, die je ermee vertrouwt en waar je nog eens op bezoek kunt gaan.
Sterkte met je beslissing....

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 07:26

Is je pony een 'getalenteerde'( dressuur) pony? Ik heb namelijk ook een e-pony maar deze is paard gefokt, en heeft alles van een paard, behalve de lengte. Maar zelf ben ik ook niet zo groot, dus dat scheelt dan ook weer. Ik zou nog even op je pony blijven. Je kan de overgang naar een paard altijd nog maken. Als je bij de paarden gaat rijden wil wel zeggen dat dat allemaal een stuk sirieuzer wordt. Maar veel succes met bedenken. Snap je overweging van overgang naar paard ook wel!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 21:23

Hey manon!
Ik zou Rox nog even houden, hoor!
Aan Roxy heb je een wereldpony! Paarden zijn er zat, wie weet hoe ver je nog kunt komen met Rox in die paar jaar.
Je HOEFT nog niet naar de paarden, je bent nog lang geen 18.
Waarom doe je het dan tot die tijd niet met rox, en koop je als je 18 bent een paard?
Zoveel groei je toch niet meer, en jullie zijn een leuke combi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 21:42

Ik denk dat je moet afwegen of je echt van plan bent de pony met de tijd weg te doen.Als ik het begrijp zou je er nog 4 jaar mee verder kunnen,.....maar dan is je pony ook 4 jaar ouder.Ik weet niet hoe oud ze nu is? Maar als ze dan een jaar of 14 of ouder is moet je ook rekening houden dat een nieuwe eigenaar vinden voor je pony moeilijker word.

Dus wat dat betreft zou ik zeggen doe ze nu weg en neem het paard waar je nog heel lang mee verder kan.Bovendien hoe langer je ze houd hoe moeilijker het gaat zijn om ze weg te doen( ben ook met mijn pony blijven zitten omdat ik ze niet weg kon doen,pony was 140 ik 1.70 Bloos )

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 22:02

Ik zit met dezelfde kwestie, je bent dus niet de enige. Tong uitsteken Je kunt opzich nog even doorrijden bij de pony's genieten van je ponytijd. Of het echte serieuze paardwerk gaan doen. Ik ga zelf waarschijnlijk binnenkort overstappen, maar soms twijfel ik wel weer.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 11:30

Rox is nog vrij jong.. Weet niet precies hoe oud, denk een jaar of? 5/6??

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 11:38

Pony aanhouden, helemaal als het zo gevoelig ligt.
Is er geen mogelijkheid om het paard te kopen en iemand te vinden die je pony van je kan huren? Zodat je toch de eigenaar blijft?

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 19:49

Ik heb met hetzelfde dilemma gezeten, en besloten een paard te kopen. Mijn pony is inmiddels gekocht. maar het verschil met jou is dat ik al 17 ben en jij nog maar 14. je kan dus nog wel 3 of 4 jaar bij de pony's blijven.
Het blijft altijd je eigen beslissing, maar bedenk wel dat je met een paard op wedstrijden voornamelijk tegen volwassenen zult rijden, terwijl je bij de pony's lekker met leeftijdgenoten kunt rijden. Ook is het bij de pony's vaak gezelliger.
En als ze nog maar 5/6 is, kan je haarover 4 jaar ook nog goed verkopen.
Mijn advies is pony houden, maar het blijft je eigen beslissing!!

Elsemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 21:40

Tuuuuurlijk ga je verder met dat paard..Okee, het zal moeilijk zijn om afscheid van je geliefde te nemen, maar je hebt nu de kans om joun perfecte paard te kopen, die je waarschijnlijk nie meer hebt als je over 1 of 2 jaar echt met je pony gaat stoppen. dus sluit je wedstrijden af en ga lekker met dat paard trainen Knipoog veel geluk en plezier ermee, en laat je on s foto's zien Haha! Bloos xx Pling

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 07:55

umpie schreef:
tsjaah dan kom ik aan hoor Tong uitsteken Ik zou nooit mijn pony verkopen!! Ik heb nu zelf een E pony / klein paard en hij is nog hele jong. Hem zou ik nooit weg kunnen doen. Al zou ik mezelf iets te groot vinden. Het gaat er gewoon om dat hij je gewicht kan drahgen. En wats the matter als je er nog nooit reacties op heb gehad. Ik bedoel je hebt toch een goeie band met je paardje en hij heeft alles voor je gedaan waarom zou je hem wegdoen?? kijk ik bedoel ik snap jou ook wle maar zelf zou ik mijn vriendje nooit bij mij weghalen want we horen bij elkaar !!!!!!!!!!!!!!!

Hmmz....ze zit er zelf mee dat ze te groot is.....en er komen geen reactie''s van andere mensen misschien durven ze dat niet te zeggen ofzo. Ik zou het paard kopen e0n ondertussen een leuke eigenaar zoeken voor je pony.....of een bijrijder of iets dergelijks...zodat je je pony toch kunt zien op kan rijden maar dat je veder gaat met het paard.....ik denk dat je niet voor altijd op pony's kunt rijden.

en ze kan toch ook een band krijgen met dat paard Verward

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 09:34

Manon, je hebt al zoveel met Rox meegemaakt waardoor je een tijd niet kon starten, nu kun je lekker starten en gaat het goed, waarom ga je dan niet nog even met Rox door?
Je hebt ook een grotere kans om haar te kunnen verkopen als ze op een hoger niveau loopt Knipoog