Wie voert er Garvo?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wie voert er Garvo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 07:29

Benieuwd wie er fytohorse van Garvo voeren.

Ik ken het voer niet, dus ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Ik was pas bij een verkoper die beweerde dat alleen Garvo vrij is van alle kunstmatige toepassingen en alle andere merken dit wel zeggen maar het niet zijn!!!

Mnde brok van Hartog en het totale assortiment van Subli werden smakelijk uitgelachen. Volgens deze man is Garvo heel erg populair in Drente.

Dus ben benieuwd.

Mijn vraag is nl ook naar aanleiding van het topic dat is geweest naar het onderzoek naar bestandelen in brok. toic heette geloof ik 'schone brok'.

Anoniem

Re: Wie voert er Garvo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 15:17

Niemand? Geen drenthenaren op bokt?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 17:00

ik ken het ook niet...waarschijnlijk is het idd een soort van voerproduct wat alleen bij jullie in de buurt op de markt is en wat door jou voerleverancier een beetje gepromoot word...

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 17:00

Bij ons staat een jaarling op stal en die moet ik ook Garvo voeren. Verder weet ik er niets over, de eigenaar zorgt dat er steeds genoeg brok is. Ik woon trouwens in Gelderland...volgens mij wordt het hier in de buurt gemaakt.. zeker weten doe ik dat niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:17

Ja, ik geloof dat het in Drenthe wordt gemaakt. Die man beweerde dat het daar heel populair was. Maar kennelijk valt het wel mee.

Vroeg me af of het echt wel zonder kunstmatige conserveringsmiddelen was, zoals E320 en E321 en zonder toevoeging van rundvet.

Ik weet dat Subli een brok met SKAL merk heeft, maar volgens hem waren dat leugens.

Ben daarom gebrand te weten of Fytohorse idd zo popi is. Tot nu toen nog niet overtuigt.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:36

Ik heb er ook nog nooit van gehoord....
Equiral is trouwens ook een 'natuurlijke brok' ....

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:45

nooit van gehoord... om mijn paard "schoon" te voeren ben ik gewoon overgestspt op alleen graan (met vitaminenbrokje) Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:58

Vorig jaar won ik een keer een zak Fyto Gold op een wedstrijd. Het beviel me wel en ik voer het nu aanvullend, naast draversbrok van Havens.

Fyto Gold schijnt goed voer te zijn voor paarden die aan duursporten zoals endurance doen: http://www.garvo.nl/fytohorse/voer-gold.html

De fabriek van Garvo staat in Drempt, tussen Arnhem en Doetinchem. En in elke provincie zijn verkooppunten: http://www.garvo.nl/dealers/kaart.html

Samo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 20:42

Karin schreef:
De fabriek van Garvo staat in Drempt, tussen Arnhem en Doetinchem. En in elke provincie zijn verkooppunten: http://www.garvo.nl/dealers/kaart.html

Drempt, dat is bijna naast mij.. had ik het toch goed!

mariejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 04:33

Hoi Russel,
Ik voer al heel lang Fyto Form van Garvo aan mijn Tinker, ik ben er heel tevreden over.
Je hoeft er niet veel van te voeren, mijn paard komt goed door de wintervacht en ziet er ook mooi glimmend uit sinds ik dit voer geef.
Ik kan het je dus wel aanraden,
succes met je keuze.
Groetjes.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 08:03

Ook bij ons, N-H wordt het verkocht. Ik was ook wel tevreden maar ben net overgestapt op granenmix.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 13:32

Vaag dat die man Subli de grond in boort. Dat zou vrij zijn van BHT, BHA en Equitoxine toch? Hoe komt hij er dan bij dat dat niet zo is.

Fjordenmaniak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 14:44

Ja ik voer ook Fyto Horse. Ik voer net als mariejo ook Fyto Form en daarbij ook nog de Fyto Granenmix.

Ik voerde eerst pavo Condition brok maar ik merkte dat mijn FJord meer energie had. Eerst kakte ze na 10minuten actief longeren in. Nu kan ze na even stap weer net zo actief draven als in het begin.

Ik ben echt zeer tevreden over het voer, wel krijgt mijn Fjord veel ruwvoer daarnaast.

Ook met het ook op zomerexceem is Fyto Horse een handige keuze, gezien er geen afvalstoffen van de voedingsindustrie in zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 20:04

gouda schreef:
Vaag dat die man Subli de grond in boort. Dat zou vrij zijn van BHT, BHA en Equitoxine toch? Hoe komt hij er dan bij dat dat niet zo is.

Nou precies, hij zegt dat dat allemaal leugens zijn... Daar geloof ik dus niets van. Ik heb de ekobrokken besteld van subli, ben dus benieuwd. Die bestaan volgens hem dus ook niet van subli.

O ja en volgens hem word er in geen een brok meer equitoxine gebruikt en in alle echt allle BHT en BHA...
Dan moet ik toch even mijn neus snuiten.

Hoeveel kost een zak fyto gold eigenlijk, of de zakken die jullie gebruiken?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:54

Ik betaal 11 euro voor een zak. Zit volgens mij 20 kg in (kan ook 25 zijn, ik kan het op de site niet vinden).

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 22:51

Ik voer ook Fyto aan mijn Tinker, ben er wel tevreden over. Hij krijgt erhter maar een handje per dag, gewoon om het idee dat hij ook eten krijgt samen met de rest.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 07:31

Kost i.d.d. ca. 11 euro voor 20 kilo. In Fyto zit o.a. soja schroot volgens mij is dat gewoon afval uit de voedingsmiddelen-industrie.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 10:16

ik voer ook al een tijd fyo gold, en mijn tink krijgt ongeveer een 800 gr. per dag. hij doet het er ontzettend goed op maar dat er geen toevoegingen in zitten is volgens mij niet waar, wel een beetje maar minder als bijv. pavo.
de gold muesli is om energie langzaam te verteren, dus goed voor de langere afstanden.
ik voer elke dag ook een klein handje fyto galop, de brok maar als de zak op is hou ik daar weer mee op. ik geloof niet dat het iets toevoegd aan de muesli.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 16:29

Ik voer Fyto Gold. Mijn merrie is enkele malen spierbevangen geweest door de combinatie van jong gras en brok.
In Gold zit veel vet waar de energie langdurig uit gebruikt wordt, vandaar ook dat het voor endurance aangeraden wordt.