Ik ben even de (schrik)draad kwijt ;)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Ik ben even de (schrik)draad kwijt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 07:24

Wie helpt me even?
Ik wil dus 2 stukken land op een schrikdraadapparaat aansluiten, die ik afwisselend wil gebruiken.
Het is dus niet nodig en gaat ook alleen ten koste van de energie om beide stukken tegelijk 'aan' te zetten.
Nu kan ik nergens vinden in de folders of het mogelijk is dat je 2 stukken land op het apparaat aansluit en maar 1 stuk gebruikt.

Wie weet of dit kan en zo ja, hoe werkt dat dan?
Op het ene stuk ga ik nl. koord gebruiken en bij het andere stuk lint dus dat kan ook niet aangesloten worden met elkaar.

taverno

Re: Ik ben even de (schrik)draad kwijt ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 07:51

Fitz dat is makkelijk op te lossen door de stukken land met poortgrepen te verbinden en dan gewoon de poortgrepen losmaken op het stuk wat je niet gebruikt.

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 08:24

Gewon zorgen dat alletwee stukken land via de korst mogelijke route aan het aparaat vast kennu. Je kan wel 1 wei openlaten staan maar dan heb je aleen maar verlies !!! Zorg gewoon met michien een paar hand grepen dat je alletwee weie apart kan aansluite.

iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
ii ii ii ii
ii ii ii ii
ii ii ii ii
ii ii ii ii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Als dit je 2 stukken land zouden zijn gebruik je bijvoor beeld die rode draad om de stroom naar ander wei land te laten gaan geb je dus in die eerste wei maar op 2 plaatsen 2 handvatjes nodig op die 2 draden los te maken en dan heb je de kortste route.

Spirit

Wafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 08:24

jamer dat gaat net weitjes zijn weg

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 08:35

Kwestie van draadje loskoppelen bij de stroomapparaat. Danwel met een handvat of met een knoopje.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 09:08

De echte die-hards zetten er natuurlijk schakelaars tussen *LOL* *LOL* *LOL*
Het ligt eraan hoe groot de weides zijn en hoe krachtig je apparaat of de schakeling zinvol is. Dat lint en draad niet op elkaar aan te sluiten is, is onzin. Kwestie van even creatief wat componenten toepassen.
De simpelse methode is natuurlijk beide weides apart omheinen en dan met draad en poortgreep de keuze maken welke weide nodig is.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 16:38

Maar ik begrijp hieruit dat het dus idd geen standaardmogelijkheid is die op een apparaat zit?
Ik moet dus gewoon zelf wat vogelen?

En ik zal wel blonT zijn maar wat bedoel je met apart omheinen, ikke?
Dat gebeurt dus juist. 1 wei ligt aan de voorkant van het perceel, andere wei aan de achterkant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 16:49

Nou, ze worden dus apart aangesloten op het apparaat. Dan kan je er ook een loskoppelen, zodat die geen stroom krijgt. Vrij simpel toch?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:14

Ik heb mijn weide in 5 gedeeltes. Ik wil ook alleen stroom op het gedeelte wat gebruikt word. Ik werk met koppel stukjes. Waar ik wil kunnen kopelen zitten 2 isolatoren in de paal. Op het moment dat ik een stuk zonder stroom wil, hang ik die draad in de loze isolator.

Als jij je klok zo hebt staan dat hij naar beide gedeeltes wei kan, hoef je alleen maar te zorgen dat er vanuit je stroomklok een draad loopt met een handvat, wat je of links of rechts kunt hangen.