Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
geral schreef:waarom zou je haar verzekeren als ze toch niet duur is![]()
Volgens mij betaal je zo'n 10% aan premie voor het verzekerde bedrag, dan kan je dat geld wat je aan premie betaald beter op een spaarrekening zetten, brengt het ook nog wat rente op![]()
Ik heb mijn pony en paarden (1x ZZ licht) niet verzekerd, zonde van het geld, maar dat is mijn mening.![]()
Klinisch keuren zou ik zeker laten doen
kimmie261 schreef:bij een klinische keuring wordt het paard helemaal nagekeken ,dus buigproeven op de benen,algehele lichamelijke toestand,ogen tanden rug enz nagekeken en gevoeld of er afwijkingen aan te vinden zijn.
bij een rontgenologische keuring komen er ook nog foto's bij van de benen.
de klinische keuring zal om en nabij de 80 euro kosten,de rontgenologische rond de 400 euro.
voor jou paardje zou ik een klinische keuring doen,elke dierenarts in jou omgeving of omgeving waar het paardje zich nu bevind kan je bellen om te keuren.
veel succes!!
Ik kan ook helemaal niet handelen als het om dieren gaat. Met spullen ben ik een verschrikkelijke handelaar, ik sla er altijd wel goed geld uit... maar als het om een levend wezen gaat ben ik opeens heel softy.. 
Kyona schreef:Kan je maar een advies geven: als je twijfelt NIET doen.
Je schreef dat je een beetje een leek bent op paardenkoopgebied. Wellicht is het handig om iemand mee te nemen die hier veel ervaring mee heeft? Bij Interpolis kan je paard trouwens tot 4500 euro uitgebreid verzekerd worden. Je kan kiezen: door mij. laten keuren of door dierenarts. Zelf zou ik een paard in ieder geval klinisch laten keuren, dan weet je wat meer.