Natural Horsmanship of Freestyle?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara88

Natural Horsmanship of Freestyle?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 11:33

heeey,
Ik weet niet zeker of dit hier goed staat. Anders moet het even verplaatst worden....

Ik heb mijn paardje nu bijna 1,5 maand en ik wil graag wat NH of wat gaan freestylen met hem. Zodat hij in mij wat meer een soort van leider gaat zien. Nu heb ik heir totaal geen ervaring mee en ik zit te denken om een cursus te gaan volgen. En een paar boeken te kopen. Nu heb ik een paar vraagjes:

-Wat is het verschil precies tussen NH en Fr?
-Welke boeken zijn goed?
-Wat zijn goede cursussen?
-Welke van de twee zouden jullie mij aanraden? ( mag ook allebei natuurlijk)

Alvast bedankt!

Lenneke_

Re: Natural Horsmanship of Freestyle?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 11:40

Ik raad je aan het boek van Monty Roberts te lezen: de man die naar paarden luisterd. Ik heb daar heel veel van geleerd. Ik vind dat echt een goed boek om te lezen als je er nog niet zoveel van weet.

Ik heb een NH cursus bij dreamstables gedaan en daar heb ik ook heel veel geleerd.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 12:02

ja ik ben ook van plan om bij hun een cursus te volgen. En dan degene dat ze 2 keer bij je thuis komen zeg maar.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 12:12

Het ligt in elkaars verlengde volgens mij. NH is een groot overkoepelend begrip waaronder verschillende dingen kunnen vallen, waaronder frestyle (leg ik het zo goed uit?).
Ik heb zelf het eerste boek en video van Emiel Voest. Ook daarmee kun je zo aan de slag met een jong paard.
Anders moet je eens zoeken op beide begrippen, er zijn echt al heel veel topics over!

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 12:31

ik heb cursussen gehad bij Marike Coverdale, waarvan ik veel heb geleerd maar ik doe ook mn eigen ding erbij

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 14:33

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 15:06

Ik ben op cursus geweest bij Emiel Voest, en die methode bevalt me nog steeds super!! Mn paard wordt er helemaal blij van! Knipoog
Zijn boeken en video's zijn makkelijk te begrijpen en goed toepasbaar. Maar ik raad je wel aan de cursus er dan ook bij te doen, dan krijg je persoonlijke begeleiding op jou problemen.
Verder is NH en freestyle eigenlijk hetzelfde, de 1 noemt het alleen anders als de ander Knipoog Komt op 'tzelfde neer.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 17:02

Nh is de algemene naam. Emiel voest noemt zijn training de feestylemethode Lachen.
Ik denk dat het heel erg verschild welke methode je aanspreekt. Ik heb helemaal niets met terra natura, maar heb super veel geleerd van de boeken van emiel voest en zijn clinics Lachen