ik vindt het wel zielig als een paard de hele dag op stal moet staan en een uurtje perdag mag lopen. Nooit in de wei met vriendjes mag, want stel je voor dat ie een wondje krijgt... En vaak is het dan of een uurtje los, of een uurtje rijden.... Of even in de stapmolen omdat paard toch even uit zijn stal moet komen......
Dat vindt ik zielig. En je ziet zeker ook wel aan sommige paarden dat ze ongelukkig zijn. Bijv. een mooie merrie, goed gebouwd goede bwegingen, alleen een tijdbom... iedereen viel eraf en ze was levensgevaarlijk. Nu staat ze 2 jaar dag en nacht in het land, met vriendjes, en nu is het een dood braaf paard. Wel pittig, maar niet meer gevaarlijk...
Maar of alle dressuurpaarden 23 uur per dag in en box moeten staan. Nee dat zeker niet. Dat is bij elke eigenaar anders.
Ik zie het bij ons op de manege bij de pension wel veeeel te veeeel gebeuren, omdat mensen bang zijn dat hun paard zich bezeerd. Opsich natuurlijk begrijpelijk, maar je gaat zelf toch ook niet de hele dag in bed liggen met beschermers om omdat je misschien wel is jezelf van verwonden?