Maar nu heb ik dus de afgelopen 2 jaar allerlei merken dekentjes geprobeerd , maar die regendekens zitten altijd zo waardeloos bij Rena

Ze zijn om te beginnen al veels te diep , gaan veels te laag naar onderen toe , net of ze een soepjurk aanheeft en als ze loopt zit die deken steeds in de weg halfverwege haar bovenbenen aan de voorkant , ziet er enorm irritant uit.
Dan sluiten ze weer erg hoog bij de borst waardoor die hals helemaal afgenepen moet worden als ze staat te grazen , en dat vind ik een zwaar minpunt , het moet wel een beetje comfortabel blijven want ze staat natuurlijk`90% van de tijd dat ze dat dekentje op zou hebben , met de kop aan de grond...
Aan de achterkant komt hij ook behoorlijk laag uit maar dat is dan minder erg , stoort niet bij het lopen ofzo.
Verder hangen ze er als een hobbezak / tent omheen , ze heeft best een gewelfde rug qua schoft en het kuiltje erachter , dan die kont weer omhoog , en dan staat zo'n deken recht eroverheen , krijg je zo'n raar vierkant paard met een te lage deken...ziet er echt uit als een oncomfortabele zak aardappels

Heb vanalles geprobeerd , van nep-merken naar HH , BR , Rambo , Bucas... maar allemaal hetzelfde verhaal. Allemaal zo'n rare tent...
Dat de deken zo raar staat zal vast wel wegtrekken in gebruik , dan gaat alles wel "fijn" in plooien liggen op die rug natuurlijk ipv zo raar vierkant omhoog te staan.
Maar dat diepe wat bij het lopen de voorbenen in de weg zit , blijft....
en die hoge borstsluiting ook....
Zijn er nou ook fijne regendekentjes die niet zo enorm diep zijn qua zijhoogte en met een fijne graas-borstsluiting ?
En dan nog heel goed waterdicht en ademend ook

Ze lijken namelijk allemaal een beetje hetzelfde te zijn , dikkere modellen hebben meestal een betere pasvorm maar ik zoek dus echt een ongevoerde of hele dunne.
Iemand hetzelfde probleem / een tip ?