pony meteen gewend aan drinkbak?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Countrygurl

pony meteen gewend aan drinkbak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 20:32

Hoi

Aangezien me pony waarschijnlijk naar de manege gaat heb ik een vraagje over die drinkbakken. Dat zijn namelijk elektrische drinkbakken en mijn pony heeft waar ze nu staat gewone emmers met water..
Ik ben bang dat ze dadelijk niet gewend raakt aan de drinkbakken op de manege, dat ze bang wordt van het geluidje dat het zeg maar maakt als ze er met de neus tegen duwen..

Heeft iemand dit ook al eens gehad met zijn/haar pony?

Groetjes!

_Lauwtje_

Re: pony meteen gewend aan drinkbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 20:37

nope, nog nooit gehad. Had eerst ook altijd emmers ensow maar sinds vorig jaar een bakje eerst met lepel, ging prima, snapte t meteen. En nu met een buisje, snapte ze ook meteen. En m´n paard is neit echt snel van begrip zeg maar.
Eerste keer misschien even voordoen en laten zien dat het water daar uitkomt. Paarden hebben t snel genoeg door hoor.

Ferroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 20:41

Mijn pony vertikte het! Hij heeft ook altijd emmers gehad maar vond zo'n drinkbak waar hij tegen moest duwen niets! we hebben hem dagen lang geen water gegeven en nog deed hij het niet.... uiteindelijk hebben we een zelfvullende bak met vlotter gekocht... het kan dus wel dat een paard het niet snapt/doet!

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 20:44

*neemt het laatste zinnetje: "Paarden hebben t snel genoeg door hoor" terug *

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 20:53

Ach ik heb die van mij het gewoon zelf uit laten zoeken hoor als die egt dorst heeft dan drinkt die echt wel en dat deed die van mij dus ook nA paar dagen

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 21:25

*zucht* dat is hier ook zo'n drama. Mijn 2 paarden vertikken het, ze zijn er gewoon bang van.. terwijl mijn jonge paard als jaarling bij een vriendin er toch uit gedronken heeft!

De kleine pony begint het een beetje door te krijgen, maar ja die denkt alleen aan eten dus heb ik een handje biks er ingegooid en de eetlust ging voor de angst. Clown Haha!

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 21:34

Mijn paard heef in haar stal ook een emmer als waterbak. Toen ze van de zomer een paar dagen binnen moest staan en ze in een andere stal dan haar eigen stal stond had ze ook zo'n elektrische drinkbak. Ze stond erin en ging even haar stal verkennen. Dus eerst met haar neus de voerbak in en daarna meteen naar dat drinkbakje, (hoe bedoel je nieuwschierig) Ze had meteen door hoe het werkte en nam steeds slokjes.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 21:45

Dennis had het ook aardig snel door. Niet toen hij een keer in een stal stond waar zo'n ding (op zijn hoogte) hing stond. Maar toen ik er een in zijn eigen stal hier thuis op gehangen had had hij het snel genoeg door.

Hij stond wel altijd in een stal met een automatische drinkbak, maar die hing op ong 130 van de grond af. Dus daar kon hij(met z'n 94 cm) niet bij en kreeg hij altijd uit emmers.

Hij schrok er alleen een keer verschrikkelijk van nadat ik hem gerepareerd had. Hij deed het maar heel slecht altijd, dus ik er mee knoeien, toen deed hij het wel knap. Maar er kwam zo veel meer water uit dan dat hij gewend was dat hij er van schrok Tong uitsteken.

De andere pony's hadden het ook allemaal vlot door.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 22:36

Die van mij had het als veulen gedaan, en in de opfok hadden ze drinkbakken met van de staafjes. Weer thuis duurde het 5 dagen voor de sukkel doorhad hoe het werkte. Stond ook op het punt een vlotterdrinkbak te kopen, maar toen had ie het gelukkig eindelijk door!

Ferroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 08:33

Dagie schreef:
Ach ik heb die van mij het gewoon zelf uit laten zoeken hoor als die egt dorst heeft dan drinkt die echt wel en dat deed die van mij dus ook nA paar dagen

ja die van mij dus niet Ach gut zelfs na dagen geen water had ie nog geen slok uit het ding genomen! toen dus maar weer met emmers water begonnen ivm anders uitdrogen!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 11:56

even een paar brokjes biks erin gooien.

die willen ze dan uit de drinkbak halen, terwijl ze dat doen komt er ook water uit en vaak snappen ze het dan wel.

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 12:04

er was een nieuwe pony op de manege en die wou ook niet uit die drinkbakken drinken.
Nu staat ze in de weide 's nachts en daar is er gewoon een bad gevuld met water Lachen

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 12:06

Mijn pony's snappen na weken mijn waterbak nogniet. Het is er zoeen met een lepel. Dan drukken ze er perongeluk op en dan schrikken ze van het water Nagelbijten / Gniffelen
Nou is mijn lepel wel heel zwaar. (was geloo ik voor koeien) dus ik ben weer in de weer met emmers.
Nu word echter de stal verbouwd en dan wil ik waterbakken die zichzelf vullen. Hopelijk snappen ze dat wel Haha!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 14:44

Ferroowtje schreef:
Dagie schreef:

ja die van mij dus niet Ach gut zelfs na dagen geen water had ie nog geen slok uit het ding genomen! toen dus maar weer met emmers water begonnen ivm anders uitdrogen!

Het is niet dat zo dat geen dorst genoeg hebben, ze snappen het gewoon niet! Geen water geven met het idee van: je zoekt het maar lekker uit vind ik dus gewoon echt geen goed plan Boos! . Ze zijn bovendien al een beetje van de rel omdat ze van stal veranderd zijn. Er is niks mis mee om ze te helpen hoor.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 15:13

wij hebben d'r ook eentje gehad, die vond die dingen maar niks.
hebben we een hele grote emmer in de stal opgehangen aan ene touwtje en die gevuld met water.

hrappur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 15:40

tip : zet er een gewoone emmer bij . met ook water .... straks drinkt ze niet .. en daar schiet je ook niks mee op !

ik heb het nog nooid mee gemaakt . dus kan je niks zeggen !

PN_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 16:37

mijn pony krijgt ook altijd water gewoon uit een emmer Haha!

maar als ik op ponykamp ga, staan daar in de wei altijd van die elektrische dingen Vork
en dat snapte ze eerst ook niet, maar als je ze even laat zien dat er water in zit en ze gaan dan drinken drukken ze vanzelf wel met hun neus erop Lachen

en als ze dat niet snappen, leg er een stukje appel,wortel, koekje oid in..
als ze dan de wortel ofzo wil pakken drukt ze ws wel (perongeluk) op dat ding.. dan hebben ze het meestal wel door Lachen
succes!