Reserveringskosten stal> belangrijke vraag help aub

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sas00

Reserveringskosten stal> belangrijke vraag help aub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 17:41

Een beetje een lang verhaal om het allemaal goed uit te leggen Knipoog

Ik sta met mijn paard op een leuke pensionstalling waar ik en paard het super naar onze zin hebben.
Voor zomers is er land maar niet voor dag en nacht, daarom ga ik
-zoals altijd- in mei een paar maandjes verderop staan waar me paard dag en nacht op het land kan staan.

Nou wil ik in oktober graag weer naar die stal en ik hou me stal dus aan en betaal hiervoor een bedrag van 150euro -reserveer kosten-.
Dat vind ik erg veel zeker omdat er eigenlijk alleen een buitenbak is (wel eb en vloed) verder ziet het er allemaal erg mooi uit maar voor alleen een mooie stal en goeie buitenbak vind ik het erg veel.
Maar goed, ik wil hier graag terug komen dus ik betaal het.

Nou hoorde ik vandaag van een stalgenoot dat er in de zomer paarden bij komen... dat terwijl alles vol is.
Dus het komt erop neer dat ik reserveer kosten betaal van 150 euro en dat er dan een ander paard in mijn boks komt te staan Boos!

Ik ben meteen maar even met de eigenaar gaan praten hoe dat nou zat... het is een kleine pensionstalling dus dat gaat allemaal erg gemakkelijk.
En inderdaad mijn vermoedens blijken waar te zijn.
Ik betaal 150 euro aan reserverings kosten dat terwijl er een ander paard in komt waar hij dan gewoon de volle 275euro voor vangt.
Het eenige waar hij rekening mee moet houden is dat ik elk moment terug kan komen.

Aan de ene kant begrijp ik dat hij dat graag doet maar aan de andere kant waarom moet ik dan zoveel betalen?
En dan nog we gingen altijd eerder bevriend met elkaar om dan zo...

Mag hij eigenlijk wel zoiets doen?
Ik betaal toch voor die stal, zodat deze alleen voor mijn gebruik is?
Ik vraag me echt af of ik juridisch gezien er bijvoorbeeld een slot op mag zetten..?

kimmie261

Re: Reserveringskosten stal> belangrijke vraag help aub

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 17:51

nou als je het echt wil dat er geen ander paard inkomt dan moet je dus die 275 euro betalen...

je hebt nu de garantie dat je altijd terug kan komen en dat je stal dan weer voor jou is...

ik denk dus dat je juridisch niets te zeggen hebt

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 17:54

idd. zoals kimmie261 al zegt.
ik betaal in de zomer, wanneer lotte het land op gaat ook de helft van mij stal. er kan dan wel een paard in gezet worden, die dan de volle mep betaald, maar wanneer ik terug kom is die stal gewoon voor mij.

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 18:00

Dus eigenlijk betaal ik zodat ik de eerste blijf van de wachtlijst en verder voor niks.
Ik ken iemand die een keer een slot op haar boks had gedaan zodat er niemand in kon maar dit is wel al 8a 10 jaar geleden en of dat juridisch gezien mogelijk is.
Niet dat ik dat zou doen maar blijf het een beetje vreemd vinden dat ik niks daarover te zeggen heb als ik dat bedrag betaal...
Als hij dat nou eerder had gezegd en de prijs iets omlaag deed Tong uitsteken
Misscien droom ik wel teveel Bloos

miekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 18:08

hij had ook gewoon tegen die ander kunnen zeggen dat die haar paard gewoon bij hem kon stallen.. nu moet hij zorgen dat het andere paard op tijd uit jouw stal is, als jij terugkomt.
Er zijn trouwens ook stallen waar je gewoon het volle pond moet betalen, ook al sta je er niet..
Voor hetzelfde geld zou er niemand in je stal komen te staan, en dan zou dat die staleigenaar zeg maar alleen maar geld kosten..
Ik vind het wel een goede regeling. Andere zouden alle staleigenaren in de zomer verlies of gelijk moeten draaien en de winst van de wintermaanden moeten hebben.

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 18:15

miekie er is een wachtlijst... anders zou er helemaal geen probleem zijn.
En geloof me, hij verdient er echt erg goed mee Knipoog
Het is een kleine stal en hij doet het alleen voor het geld, hij heeft niks met paarden maar toevallig wel de ruimte ervoor en hij kan er echt goed mee verdienen. Knipoog
Anders zou hij het nooit doen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 18:56

tja je woont in r'dam he!!daar kan dat nog ja,stallen tekort...

dus het is of betalen of niet en dan de gok nemen om van de winter geen stal te hebben...

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 19:09

Pfff...reserveringskosten van 150 euro!
Jee..en daar krijg je niks voor terug, alleen dat ie weer terecht kan?
Da's nogal. wat een uitmelkerij die paardenstalling.
Ik vind dat je tegenwoordig veel te veel geld ervoor betaald.
Rekenen maar raak. Elke boer op de hoek en dan nog veel ex-varkensboeren beginnen maar een paardenstalling.
Alles wordt uit hun verband getrokken en de paardeneigenaar is de dupe. Je kan 'm immers niet in je achtertuin kwijt.

Kijk, jouw probleem qua stalling. Dat er een ander paard in staat is puur om het geld. Ik snap wel dat hij er een ander paard in zet, maar ergens klopt het niet. Voor die 150 euro heb jij zeker een plek als je terugkomt.. maar dan strijkt ie ook nog eens de volle mep op voor diezelfde stal in de tussenliggende periode,
Volgens mij zijn reserveringskosten van bijv 10 euro per dag meer dan genoeg!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 20:33

Branca schreef:
<knip>
Volgens mij zijn reserveringskosten van bijv 10 euro per dag meer dan genoeg!

Dan reseveer ik bij jou zeker geen stal, jij zou dus 300 euro per maand aan reservering willen opstrijken? Oplichter!! Haha! Haha!
In het Rotterdamse kun je vragen waar je zin in hebt. Al zou het aantal stallen verdubbelen, dan nog is de vraag groter.
Ik vindt het reëel wat je pensionhouder doet, het is ook een redelijk bedrag. Jij kunt immers EISEN dat op 1 oktober die stal voor jou beschikbaar is. Hoe die stalhouder dat verder regelt is niet jou probleem.

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 22:47

bij ons op stal gaat dat ook zo.

Ik weet nog mijn merrie stond op het land voor een 4 maanden ze had een veulen gehad. We betaalden 4 maanden lang dus reserverings koste. Wij kwamen nog dagelijks voor de gezelligheid op stal. En toen stond er ook iemand in "mijn" box. Het was allemaal nog niet zeker wanneer we terug kwamen. Dus op de 1 of andere dag zegt me pap tegen de eigenaar ja ik kom van de week terug met de merrie dus dan weet je dat. We kwamen terug en de box van ro stond klaar. Wat hij met dat andere beesje heeft gedaan weet ik niet, maar ik kreeg gewoon "mijn" box terug.
Dus ik denk dat je hier niets over te zeggen hebt als jij gewoon je box terug krijgt als je terug komt.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 22:55

Ik vind 150 euro vrij aan de prijs, maar niet raar.
Zolang jij gewoon terug kan komen wanneer jij wilt.
Ik heb op een stal gestaan (heel kort, gauw weg daar ) waar je ook in de zomer het volle pond betaalde, maar de vaste gasten moesten plaats maken (dus 24/7 op de wei) voor de zomergasten die ineens in jouw stal stonden. Dat vind ik pas raar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 23:02

Naar jou toe kan ik me voorstellen dat het raar over komt , ik zou het ook niet zo leuk vinden Knipoog maar bekijk het eens zo :

hij zou ook gewoon de volle mep kunnen vragen om die stal vast te houden. Jij wilt die stal tot je beschikking hebben ? Nou kost 275 euro.
Graag of niet , en anders komt er een ander in te staan die niet "zo moeilijk" doet ... zo kunnen ze het ook vaak bekijken....

Je hebt nu tenminste nog de mogelijkheid om je paard tijdelijk ergens anders onder te brengen zonder angst om je stal kwijt te raken.

En ik neem aan dat je ook gewoon van de bak gebruik kan blijven maken als je wilt ? Lachen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 23:20

Is het 150 euro per maand of 150 euro voor de zomerperiode dat jouw paard op het land loopt?

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 00:10

150 voor de zomerperioden... was het maar zo'n feest *o/*
Nee, per maand 150 euro.
Blijf het vreemd vinden dat ik dan niks te zeggen heb... ik heb ook alweer spijt dat ik aan hem verdere informatie heb gevraagd.
Vooral omdat hij ook een beetje gek reageerde.

Het is ook niet zo dat ik het niet begrijp maar waarom is het dan bijvoorbeeld niet tussen de 75 a 100 euro?
Nogmaals hij hoeft het niet voor het geld te doen Knipoog

Maar goed, ik leg me er wel bij neer Knipoog wat dat betreft woon ik ook helemaal verkeerd.
Aan de ene kant maakt het me helemaal niks uit, het heeft er vooral mee te maken hoe ik erachter moest komen en dat hij er niks over wilde vertellen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 06:20

Ik vind het een hele normale regel. Het lijkt me logisch dat als hij 275 euro normaal vangt en nu maar 150 dat als hij dat gat nog op kan vullen hij dat ook doet.
Hij geeft jou de garantie dat je kunt terugkomen wanneer je wilt en dat is ook wat waard.

Ik hoefde een aantal jaren geleden niet door te betalen toen mijn paard het land in ging, maar had wel een probleem toen mijn paard aan gort werd getrapt in het land. Ze hadden rekening gehouden met een periode van 3 maanden en ik wilde al na 1 maand terug. Toen stond er dus ook een ander in mijn box en kon ik niet terug. Ik kan je zeggen: ik zou nu met alle liefde het volledige pensiongeld doorbetalen om mijn box beschikbaar te houden.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 06:23

Branca schreef:
Pfff...reserveringskosten van 150 euro!
Jee..en daar krijg je niks voor terug, alleen dat ie weer terecht kan?

dus krijg je er wel iets voor terug, garantie dat je per 1/10 een stal hebt. Of je dat die 150 euro waard vindt, moet je zelf beslissen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 06:30

Lielle, volgens mij mag ze zelfs ieder moment terugkomen, dus niet alleen per 1-10.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 07:14

ja precies ze kan ieder moment terug komen,hij heeft ook niet de garantie dat de box wel verhuurd is,of dat zij uberhaupt wel terug komt per 1/10,dus vraagt hij reserveringskosten,wil ze dat niet moet ze de gok nemen of er nog een stal vrij is per 1/10.
en om iedereen wakker te schudden dat alles zo lekker verdiend,voor een goede bakbodem is echt veel geld nodig en hij zal wel het een en ander moeten huren en afbetalen,dus hij heeft het geld ook nodig.

(om een voorbeeld te geven wij hebben hier ook een eb en vloedbodem,kosten 25.000 euro,maar de onderbodem viel tegen waarop het gelegd moest worden,na een paar keer graven is er uiteindelijk besloten om er puin onder te storten ,uiteindelijke loonwerker kosten 15.000 euro,oftewel een buitenbak waar niemand aan afziet dat het 40.000 euro gekost heeft,dit moet wel terug verdiend worden)

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 08:21

Die 150,- euro per maand is dus eigenlijk de kale boxhuur. Mijn merrie is momenteel ook een maand weg en voor elke maand dat ze weg is betaal ik 90,- euro kale boxhuur, de overige 90,- euro hoef ik alleen te betalen als ik een paard in de box zet (en dus stro, biks en kuil gebruik). Ik vind die 150,- euro wat hoog, maar jouw stal geld is ook een stuk hoger, dus verhoudingsgewijs lijkt het reëel. Wat ik niet normaal zou vinden is dat jouw box gebruikt zou worden door een ander paard in de periode dat je er niet bent, zo kan ik ook rijk worden Geld, geld! . Mijn box is opslag voor mijn voertonnen ed in de tijd dat een van mijn paarden er niet is, er komt geen ander paard in. Ik kan doen en laten met de box wat ik wil, zolang ik maar bij betaal als ik er weer een paard in stal.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 08:45

Ik sta in zandvoort met me paard en ga ook voor ongeveer 5 maanden naar de wei en betaal 185 euro aan reserveringskosten. het kan dus nog erger

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 10:18

Ziolette schreef:
Die 150,- euro per maand is dus eigenlijk de kale boxhuur. Mijn merrie is momenteel ook een maand weg en voor elke maand dat ze weg is betaal ik 90,- euro kale boxhuur, de overige 90,- euro hoef ik alleen te betalen als ik een paard in de box zet (en dus stro, biks en kuil gebruik). Ik vind die 150,- euro wat hoog, maar jouw stal geld is ook een stuk hoger, dus verhoudingsgewijs lijkt het reëel. Wat ik niet normaal zou vinden is dat jouw box gebruikt zou worden door een ander paard in de periode dat je er niet bent, zo kan ik ook rijk worden Geld, geld! . Mijn box is opslag voor mijn voertonnen ed in de tijd dat een van mijn paarden er niet is, er komt geen ander paard in. Ik kan doen en laten met de box wat ik wil, zolang ik maar bij betaal als ik er weer een paard in stal.

Ik dacht dus ook dat het zo in elkaar zat...
een paar jaartjes geleden was dat bij mij ook zo maar nu dus niet meer.

Iig bedankt voor jullie reactie's.

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 10:25

Als je zeker weet dat je echt 4 maanden wegblijft, kan je misschien een deal maken. Leg je aan hem voor of het goed is dat je dan 100 euro per maand betaalt, zolang hij jouw stal die maanden verhuurd heeft....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 18:51

Fitzroy schreef:
Lielle, volgens mij mag ze zelfs ieder moment terugkomen, dus niet alleen per 1-10.

dan vind ik het zelfs helemaal niet slecht.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 19:14

Ik kan het me wel goed voorstellen. Wanneer de verhuurder jouw stal eventueel aan iemand kan verhuren die hier wel het hele jaar gebruik van maakt, verdient hij er veel meer op. Ik vind 150 euro verder wel een redelijk bedrag. Jij kan er van jouw kant dan ook weer vanuit gaan dat je daarna weer op je vertrouwde plekje terecht kunt.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 22:18

Bij mij op stal gebeurt het ook, die kosten als je box leeg staat. En ja, die wordt vaak tijdelijk opgevuld door anderen. Het is een leuke extra inkomen en je doet er niets aan. Wel kan je elk moment terug komen en moet je stal wel weer leeg zijn. Ik was laatst een week weg, en gelijk stond een jong taininspaard erin. Tja, wat doe je eraan, niets...