Ik sta met mijn paard op een leuke pensionstalling waar ik en paard het super naar onze zin hebben.
Voor zomers is er land maar niet voor dag en nacht, daarom ga ik
-zoals altijd- in mei een paar maandjes verderop staan waar me paard dag en nacht op het land kan staan.
Nou wil ik in oktober graag weer naar die stal en ik hou me stal dus aan en betaal hiervoor een bedrag van 150euro -reserveer kosten-.
Dat vind ik erg veel zeker omdat er eigenlijk alleen een buitenbak is (wel eb en vloed) verder ziet het er allemaal erg mooi uit maar voor alleen een mooie stal en goeie buitenbak vind ik het erg veel.
Maar goed, ik wil hier graag terug komen dus ik betaal het.
Nou hoorde ik vandaag van een stalgenoot dat er in de zomer paarden bij komen... dat terwijl alles vol is.
Dus het komt erop neer dat ik reserveer kosten betaal van 150 euro en dat er dan een ander paard in mijn boks komt te staan
Ik ben meteen maar even met de eigenaar gaan praten hoe dat nou zat... het is een kleine pensionstalling dus dat gaat allemaal erg gemakkelijk.
En inderdaad mijn vermoedens blijken waar te zijn.
Ik betaal 150 euro aan reserverings kosten dat terwijl er een ander paard in komt waar hij dan gewoon de volle 275euro voor vangt.
Het eenige waar hij rekening mee moet houden is dat ik elk moment terug kan komen.
Aan de ene kant begrijp ik dat hij dat graag doet maar aan de andere kant waarom moet ik dan zoveel betalen?
En dan nog we gingen altijd eerder bevriend met elkaar om dan zo...
Mag hij eigenlijk wel zoiets doen?
Ik betaal toch voor die stal, zodat deze alleen voor mijn gebruik is?
Ik vraag me echt af of ik juridisch gezien er bijvoorbeeld een slot op mag zetten..?

. Mijn box is opslag voor mijn voertonnen ed in de tijd dat een van mijn paarden er niet is, er komt geen ander paard in. Ik kan doen en laten met de box wat ik wil, zolang ik maar bij betaal als ik er weer een paard in stal.