Paardenverzekering hoe en wat!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Branca

Paardenverzekering hoe en wat!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 17:24

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kom op niks uit...

Ik wil een paardenverzekering afsluiten, maar kom er niet helemaal uit.

Ik wil mijn paard verzekeren voor dood.
Dan komt daar vaak bij:
-Dood
-Noodslachting door: ongeval, ziekte (acuut verlopend ziektebeeld)
-Sommigen hebben daarbij nog: brand, bliksem, transport, diefstal enz.

De een kost 2,75%, ander 3%, ander 3,25% enz..
De een betaald 80% uit, ander 90% en ander 100%.
Ik kom dan op diverse premies uit met zelfde opgegeven waarde van het paard. Vanaf 99 euro tot 170 euro ex kosten.

Bijv:
-Hippo: dood en noodslachting door ongeval of acuut verloop ziekte en brand a 3,25%. 100% uitkering verzekerde waarde
-EFO: directe dood door ziekte en ongevallen of noodslachting door ongeval of acuut verloop ziekte a 3%. tot 4jr 80% uitkering en 4 tot 9 jr 90% uitkering.
-Interpolis: directe dood en noodslachting door: ziekte, ongeval, transport, castratie, brand, storm en bliksem. Let op: alleen dekking als plotselinge dood of noodzakelijk afmaken binnen 48 uur erna of na vertonen 1e ziekteverschijnselen (in overleg ook)
A 2,75% en 100% uitkering verzekerde waarde
-Fairmount: dood door ziekte/ongeval incl noodslachting
verzekerde risico's dood door: ziekte, ongevallen, (incl. door transport),
dekking, dracht of verwerpen, mislukte urgente levensreddende operatie door bevoegd dierenarts, nood euthanaseren agv worging/ eventratie/onherstelbare breuken, euthanaseren, verdrinking (behalve door grote natuurrampen) brand, ontploffing, blikseminslag, elektrocutie, rookvergiftiging/vergiftiging tgv inenting welke nodig blijkt te zijn ter voorkoming van een schade onder de polis diefstal
A 3,25% en 100% uitkering
Bij deze verzekering zijn volgende behandelingen door dierenarts gratis meeverzekerd:
*Geslaagde koliekoperaties. Worden volledig vergoed, doch niet meer dan de verzekerde waarde, e.e.a. volgens de nadere omschrijving in de polisvoorwaarden.
*Open fracturen en open wonden (met uitzondering van operaties) worden vergoed tot een maximum van € 1.134,-, doch niet meer dan de verzekerde waarde, echter met eigen risico van € 182,-.
-Verzekerjezelf.nl (ondergebracht bij London verz.)
Ongeval: plotseling, onvrijwillig, van buiten komend, rechtstreeks op het paard inwerkend geweld, dat lichamelijk letsel veroorzaakt dat rechtstreeks de dood van het paard tot gevolg heeft.
Onder ongeval wordt mede verstaan:
geweld bij gelegenheid van transport; aanrijding, botsing, draadverwonding en alle geweld zoals hierboven omschreven, bij uitbreken uit de stal of de weide of bij op hol slaan;blikseminslag in het open veld en elektrocutie;vergiftiging;verdrinking;kwaadwilligheid van derden;brand, ontploffing, instorting en blikseminslag in de stalling.
Dood
De dood als rechtstreeks vast te stellen gevolg van een ongeval
Gedekt is de schade door het sterven of noodzakelijk afmaken op humanitaire gronden dan wel in verband met een verwachte snel intredende dood als rechtstreeks gevolg van een ongeval, alsmede het risico van diefstal, verduistering en vermissing.
Vergoeden 100% van HANDELSwaarde..
Deze scheelt min. 70 eurp (goedkoper) dan de rest...
Hier staat dus niets bij over acuut verloop ziekte.

Er zijn ongetwijfeld nog meer verzekeringen.. misschien dat jullie me kunnen informeren?

Ik vraag me af... er wordt gezegd "acuut verloop ziektebeeld".
Welke ziektes worden dan bedoeld?
Ik denk dat koliek wel belangrijk kan zijn..

Welke raden jullie me aan en welke af? Pling

TequilaRos

Re: Paardenverzekering hoe en wat!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 20:57

Wij zitten zelf bij een onderlinge verzekering in de buurt. Weet zo niet uit mijn hoofd wat ze allemaal dekken. Dan moet ik de polis erbij pakken, maar waarschijnlijk zit er bij jou in de buurt ook wel zo iets. Kan je in ieder geval de Eerste Friesche Onderlinge afraden. Mijn pony is namelijk (jaren geleden hoor) geschat als 2 jarige en daarna nooit weer.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 21:00

Ik had mijn vorige paardje bij de EFO verzekerd. Heb het gelukkig nog nooit nodig gehad, maar schijnt een hele slechte uitbetaler te zijn,

Daarentegen hoor ik heel veel goeds over Interpolis. Ik ben zelf ook een beetje aan het rondkijken voor mijn nieuwe paardje. Interpolis betaalt snel uit, tenminste, dat heb ik van verschillende kanten gehoord Lachen

Fairmount ken ik van naam, maar zegt me verder niets.
Verzekerjezelf...klinkt al heel dom eigenlijk, maar die ken ik al helemaal niet.

Ikzelf zit te denken aan een onderlinge verzekeraar.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 22:35

Heb ik zo'n berg getikt.. en zo weinig reacties...
Nog niks besloten.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 09:54

Ik heb Zarina verzekerd bij Interpolis. Er zijn veel topics geweest over (soorten) verzekeringen. Je hebt bij elke verzekering wel wat, maar uit mijn research is gebleken dat interpolis een in verhouding lage premie heeft voor wat er allemaal gedekt wordt in de verzekering. Ik heb dan ook de uitgebreide verzekering voor Zarina afgesloten. Aangezien ik Zarina pas een week heb kan ik je (gelukkig) niets vertellen over het uitbetalen, maar in verschillende topics op bokt heb ik gelezen dat ze daar vrij snel mee zijn.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 11:08

Ik wil ook een pony gaan aanschaffen en deze verzekeren, en ik zat te denken aan interpolis. de uitgebreide paarden verzekering met dieren arts kosten dekking... De pony is 2500 en ik zou dan 28 euro pm moeten betalen...
Hierbij wordt dan alles gedekt, ook dingen die vanaf binnenuit ontstaan...
Dat heb ik van de interpolis site.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 11:11

Wat ik zo vreemd vind bij Interpolis, dat ze bij een snel verloop ziekte (welke??) binnen 48 uur na eerste ziekteverschijnselen.. je paard door moet zijn of afgemaakt moet worden, wil je in aanmerking komen voor uitbetaling.

Topics zullen best geweest zijn..maar zoekfunctie geeft ze niet. Clown

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 15:38

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 18:39

Efo heeft mij heel netjes uitbetaald toen ik mijn pony in moest laten slapen. Zij hebben dit zeer netjes afgehandeld.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 18:46

Ik heb Indy bij Efo verzekerd, maar kan je (gelukkig) nog niet vertellen of ze op tijd uitbetalen. Ik heb wel veel positieve verhalen gehoord.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-05 11:49

Maar EFO rekent net zo veel als anderen, maar keert maar 80 of 90% uit..

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 21:48

Hoi,

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er iemand ervaring heeft met Amev Hippo verzekering.

Groetjes

Suzanne

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 22:59

ik raad je interpolis aan!groot en bekende verzekeringsmaatschappy met een goede naam, handelt alles heel snel en netjes af!

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 23:26

Ik heb slechte ervaringen met Fairmount.
Maar goed is lastig want iedereen heeft denk ik wel zijn goede en slechte ervaringen met de verschillende maatschappijen. Een vriendin van mij heeft slechte ervaringen met interpolis.
Ze is nu bij Onderlinge Bierum verzekerd en heeft daar goede ervaringen mee. Ik bij EFO en heb nog geen reden tot klagen.

tessie1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 08:21

ik ben verzekerd bij amev
ik weet niet hoe ze zijn mijn paard is nog niet ziek geweest
ik vind ze wel een beetje duur

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 09:17

Ik ben ook een tijd bezig geweest met te bekijken welke verzekering ik zou gaan kiezen. Door verhalen heb ik er al een aantal weggestreept (maar eigenlijk is er op elke verzekering wel iets op aan te merken) Ik kwam uiteindelijk uit op Interpolis en Amev. Amev is duurder voor een trekpaard (aparte verzekering), omdat ze goed weten wat de risico's bij zo'n paard zijn......aan de ene kant vind ik dat een geruststelling, maar aan de andere kant dus ook weer niet! Want gaan ze moeilijk doen als mijn paard wat mankeert? Ik ben er dus nog niet helemaal uit welk van de 2 het moet gaan worden, maar vond deze dus in vergelijking premies en uitbetaling de beste!