Ik wil een paardenverzekering afsluiten, maar kom er niet helemaal uit.
Ik wil mijn paard verzekeren voor dood.
Dan komt daar vaak bij:
-Dood
-Noodslachting door: ongeval, ziekte (acuut verlopend ziektebeeld)
-Sommigen hebben daarbij nog: brand, bliksem, transport, diefstal enz.
De een kost 2,75%, ander 3%, ander 3,25% enz..
De een betaald 80% uit, ander 90% en ander 100%.
Ik kom dan op diverse premies uit met zelfde opgegeven waarde van het paard. Vanaf 99 euro tot 170 euro ex kosten.
Bijv:
-Hippo: dood en noodslachting door ongeval of acuut verloop ziekte en brand a 3,25%. 100% uitkering verzekerde waarde
-EFO: directe dood door ziekte en ongevallen of noodslachting door ongeval of acuut verloop ziekte a 3%. tot 4jr 80% uitkering en 4 tot 9 jr 90% uitkering.
-Interpolis: directe dood en noodslachting door: ziekte, ongeval, transport, castratie, brand, storm en bliksem. Let op: alleen dekking als plotselinge dood of noodzakelijk afmaken binnen 48 uur erna of na vertonen 1e ziekteverschijnselen (in overleg ook)
A 2,75% en 100% uitkering verzekerde waarde
-Fairmount: dood door ziekte/ongeval incl noodslachting
verzekerde risico's dood door: ziekte, ongevallen, (incl. door transport),
dekking, dracht of verwerpen, mislukte urgente levensreddende operatie door bevoegd dierenarts, nood euthanaseren agv worging/ eventratie/onherstelbare breuken, euthanaseren, verdrinking (behalve door grote natuurrampen) brand, ontploffing, blikseminslag, elektrocutie, rookvergiftiging/vergiftiging tgv inenting welke nodig blijkt te zijn ter voorkoming van een schade onder de polis diefstal
A 3,25% en 100% uitkering
Bij deze verzekering zijn volgende behandelingen door dierenarts gratis meeverzekerd:
*Geslaagde koliekoperaties. Worden volledig vergoed, doch niet meer dan de verzekerde waarde, e.e.a. volgens de nadere omschrijving in de polisvoorwaarden.
*Open fracturen en open wonden (met uitzondering van operaties) worden vergoed tot een maximum van € 1.134,-, doch niet meer dan de verzekerde waarde, echter met eigen risico van € 182,-.
-Verzekerjezelf.nl (ondergebracht bij London verz.)
Ongeval: plotseling, onvrijwillig, van buiten komend, rechtstreeks op het paard inwerkend geweld, dat lichamelijk letsel veroorzaakt dat rechtstreeks de dood van het paard tot gevolg heeft.
Onder ongeval wordt mede verstaan:
geweld bij gelegenheid van transport; aanrijding, botsing, draadverwonding en alle geweld zoals hierboven omschreven, bij uitbreken uit de stal of de weide of bij op hol slaan;blikseminslag in het open veld en elektrocutie;vergiftiging;verdrinking;kwaadwilligheid van derden;brand, ontploffing, instorting en blikseminslag in de stalling.
Dood
De dood als rechtstreeks vast te stellen gevolg van een ongeval
Gedekt is de schade door het sterven of noodzakelijk afmaken op humanitaire gronden dan wel in verband met een verwachte snel intredende dood als rechtstreeks gevolg van een ongeval, alsmede het risico van diefstal, verduistering en vermissing.
Vergoeden 100% van HANDELSwaarde..
Deze scheelt min. 70 eurp (goedkoper) dan de rest...
Hier staat dus niets bij over acuut verloop ziekte.
Er zijn ongetwijfeld nog meer verzekeringen.. misschien dat jullie me kunnen informeren?
Ik vraag me af... er wordt gezegd "acuut verloop ziektebeeld".
Welke ziektes worden dan bedoeld?
Ik denk dat koliek wel belangrijk kan zijn..
Welke raden jullie me aan en welke af?