Waar kijk jij naar als je aan het internetshoppen bent??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

figora

Waar kijk jij naar als je aan het internetshoppen bent??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 14:33

Hey!!

Omdat ik graag mijn website zo optimaal mogelijk maak, en heel erg nieuwsgierig aangelegt ben, en momenteel niks te doen heb (griep) dit topic. Lachen

Waar letten jullie op bij het internetshoppen ?

Wanneer ga je niet tot koop over en wanneer wel?

Wat mis je aan de huidige ruitershops online?

Wat zou je liever anders willen zien aan mijn shop? (kritisch zijn mag uiteraard!! Ik wil hem namelijk optimaliseren)

Ik ben benieuwd!

Kitty

Re: Waar kijk jij naar als je aan het internetshoppen bent??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 14:41

Ik ben op zoek naar een stang & Trens hoofdstel.
Hier wil ik graag een grote foto van zien waarop duidelijk te zien is bijv. wat voor neusriem erbij zit.
Foto vind ik dus belangrijk, duidelijke omschrijving, verzendkosten, leveringsperiode.

figora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 14:47

Kitty schreef:
Ik ben op zoek naar een stang & Trens hoofdstel.
Hier wil ik graag een grote foto van zien waarop duidelijk te zien is bijv. wat voor neusriem erbij zit.
Foto vind ik dus belangrijk, duidelijke omschrijving, verzendkosten, leveringsperiode.

Wat vind je redelijke verzendkosten? En wat een redelijke leveringsperiode?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 14:49

Kleur (sommige wijken af van de foto en zie sommige geen kleur)
Grotere foto
Duidelijke omschrijving
Verzendkosten (max. 7,50)
Leveringsperiode (max. 2 weken)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 14:54

Of ik het makkelijk kan vinden (google, paarden.pagina.nl enz)
Of het er profi uit ziet.
Wat ik bij Wehkamp écht irritant vind bijvoorbeeld, is dat als je even niet shopt (even verder gaat met werken Schijnheilig ) je héle bestelling meteen weg is!
Als je iets in je winkelmandje doet, dat je dan makkelijk teruggaat naar waar je gebleven bent (dat is ook vaak niet zo Boos! )

Niet: als ik geen geld heb Bloos
Wel: als ik het zeker weten wil hebben

Dat ik, behalve bij Divoza, maar die vind ik te duur, nergens echt álles wat ik 'nodig' heb (al dan niet dringend..) kan kopen.

Wat zou je liever anders willen zien aan mijn shop?
Ik kan zo gauw niks bedenken want ik ben even niet van plan om ook maar iéts te kopen ivm mijn financiën...
Misschien (op den duur) geen verzendkosten v.a. 50 euro?
Ziet er goed uit verder OK dan!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 14:56

of ik makkelijk kan vinden wat ik zoek. Duidelijke foto's zijn wel fijn. Ook duidelijke maten. Dus dat erbij staat als het groot of klein valt.

Verder let ik op de prijs, en of het niet te lang duurt voordat ik het heb. Ik vind 7,50 teveel voor verzendkosten. Dan rijd ik liever naar een ruitersportzaak in de buurt. Een gewoon pakket kost 5,50 dus zou ik zeker niet meer dan dat betalen. Verder de leveringsperiode zo snel mogelijk. Als de verzendkosten hoog zijn en de leveringstermijn lang duurt, vind ik internetshoppen geen voordeel meer hebben op, naar de winkel gaan.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 15:00

Nog iets: waarméé het verzonden wordt.
Bij Wehkamp kan je niet naar het postkantoor en heb je hier in de buurt geen KIALA punt ofzo.
Sommigen maken gebruik van koeriers, als je niet thuis bent heb je vette pech, je kan het dan niet bij het postkantoor ophalen.
Dat vind ik best irritant, ik ben namelijk bijna nooit thuis...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 16:00

ik vind het belangrijk om kleuren tabellen te zien.
vaak zetten ze op internet alleen de kleur neer als geschreven, maar ik vind het veel fijner, en zal dus eerder kopen, als ik de kleur kan ZIEN.
Details laten zien, niet 10X hetzelfde plaatje, alles onderverdelen in categorieeen zodat je dingen snel kunt vinden.
allemaal dingen waar ik als koper op afknap bij sites om dan toch maar niet te kopen.
( en als alles er wel bijstaat, juist eerder de neiging heb tot impuls aankopen)

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 16:02

Of de site er professioneel uitziet, duidelijk foto's, rustige kleuren en lettertype, goede indeling van de site e.d. Bijv. de site van divoza vind ik erg irritant, maar die van www.ingridvanberlo.nl vind ik érg goed Ja

Als de verzendkosten te hoog zijn, de verzendtijd te lang, spullen niet op voorraad zijn, of het er niet betrouwbaar/professioneel uitziet, gaat het voor mij over.

Goedkopere/leuke spullen. Alles is vreselijk duur valt me op. Een leuk halster voor 10 euro zie je niet vaak meer. Terwijl er toch echt goedkope, leuke merken zijn, zoals HH Lachen

[edit] heb even naar je site gekeken...ik vind hem erg grauw/kleurloos Lachen En vind het een beetje irritant dat je naar onderen moet scrollen om de artikelen te zien Lachen

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 16:26

ik vind het belangrijk dat je de verzendkosten normaal zijn (5,50 dus voor een normaal pakketje Knipoog)
En de prijzen moeten een beetje laag zijn, anders kan ik net zo goed naar de winkel in de buurt gaan, heb ik namelijk geen verzendkosten.
Wat ik mis zijn shetlanderspullen. Er zijn bv. bijna nergens shetland peesbeschermers te vinden. En vaak zijn er maar weinig dekens in shetlandmaat.
ik vind jou site erg overzichtelijk, ik heb er eigenlijk niks op aan te merken OK dan!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 16:31

Duidelijke foto's (bv. een grotere foto als je er op klikt) en duidelijk de maten. En dan het liefst niet gewoon S, M of L, maar echt in centimeters.
Ik vind op jouw site de aanbiedingen echt zwaar onoverzichtelijk, wat een brei van letters!

figora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 17:43

Margreet schreef:
Duidelijke foto's (bv. een grotere foto als je er op klikt) en duidelijk de maten. En dan het liefst niet gewoon S, M of L, maar echt in centimeters.
Ik vind op jouw site de aanbiedingen echt zwaar onoverzichtelijk, wat een brei van letters!

Ik ben het super met je eens! Ben het ook aan het proberen te veranderen.... maar ben echt een leek... dus elk klein dingetje kost me veel tijd!

Annemarietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 18:17

Misschien is het handig bij de halsters te vermelden welke halstertouwen er qua kleur goed bij passen?

Ramsesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 18:27

en niet alleen grote foto's maar ook enkele detailfoto's zodat je bijv. een idee krijgt hoe de neusriem eruit ziet ofzo

figora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 18:33

Dank jullie voor alle tips, ben hier echt erg blij mee!

De tip van Margreet is doorgevoerd... zijn de aanbiedingen rechterkant duidelijker zo?

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 18:46

ik zou bij de aanbiedingen aan de rechterkant, er de oude en nieuwe prijs nog even bijzetten.
Ik vind het namelijk belangrijk om het prijsverschil snel te zien Knipoog
maar voor de rest vind ik het wel duidelijker Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 18:54

Ik vind soberheid belangrijk. Rustige achtergrond, duidelijke eenvoudige knoppen, zonder sierlettertekens, kleurtjes oid. Overzichtelijk is erg belangrijk.

Verder de levertijd duidelijk afspreken, en je daar aan houden. Dus binnen 3 werkdagen in huis, is ook binnen 3 werkdagen. Moet je iets bestellen, zorg dan voor een duidelijke richtlijn, en houd je daaraan. Dus niet 2 maanden, en dan na 3 maanden wekelijks zeggen, ja ik verwacht het elk moment...

Duidelijke maten, idd zoals Margreet zegt, centimeters, uitgebreide omschrijving als ik daarvoor op klik. Dus de kleuren, de maten, het materiaal etc. etc. Verder ook duidelijke groepen, waar je kan doorklikken.

Verder, zie ik graag eerst een ontvangstbevestiging per email, van dit en dat is besteld met die maten/kleur. En dan het totaalbedrag wat overgemaakt naar waar moet. Dus niet eerst betalen, maar die gegevens vooraf per mail.

Hoop dat je er wat aan hebt Lachen

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 18:58

en dan bijv. die zadeldekjes. 1 X erop zetten en dan middels doorklikken de verschillenden kleuren zichtbaar maken met bijv. nummers zodat je in 1 X alle kleuren ziet maar ook weet welke kleur het is. en dan als bijv. een tip (link) bijpassende beenbeschermers/bandages. Of bij de halster de halstertouwen.
Een totaal foto van alles wat bij elkaar past qua kleur/kleurcombinatie vind ik ook altijd mooi staan en geeft inspiratie Haha! .
Zoals eskadron dat heeft of BR .

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 18:59

Ramsesje schreef:
en niet alleen grote foto's maar ook enkele detailfoto's zodat je bijv. een idee krijgt hoe de neusriem eruit ziet ofzo

Dit wilde ik inderdaad ook voorstellen, detailfoto van bv een neusriem (breedte), frontriem, borduursel/sierrandje op dekje etc.

figora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 19:08

Geweldig al die ideeen!! Echt super, hier heb ik wat aan!

Die bevestiging via mail is bij ook zo. Klanten krijgen een mail met wat ze besteld hebben, voor welk bedrag, en waar het naar toe kan Lachen