Ik samen met een vriendin zitten ff met een moeilijke beslising.
Mijn vriendin haar paard en mijn verzorg paard heeft al jaren last dat hij regelmatig kreupel is. We weten dat hij afgekeurt is voor de sport van wege hij 2 slecht voorbenen heeft. Voor buiten ritten was hij verder nog goed geschikt. Nu is hij al 6 weken heel erg kreupel aan zijn achter benen. Hoe dat komt weten we nog steeds niet. We dachten eerst dat het kwam dat hij een trap of zo had gehad maar ja dan zal dat nu wel over zijn. Verder konde we er ook niets aan vinden. Dus nu hebben samen toch besloten om de dierenarts er bij te gaan halen. Maar we bijde bang dat het dit keer wel heel enstig is. Hij heeft er duidelijk veel last van. Aan de stap kun je niets zien maar als je hem in draf ziet zie je het duidelijk. Blijkt het inderdaad dat het niet meer over gaat wil me vriendin hem weg doen. Maar nu komt het vervelende gedeelt.
Wie wilt er nu een kreupel paard. Blijkt dat hij er pijn aan heeft is de natuurlijk een stuk makelijker. Maar tot nu toen hebben we samen het gevoel dat hij er geen pijn aan heeft. Alleen tijden de draf want in de wei zien we hem eigelijk nooit draven alleen stappen of galoperen. Maar ja dat wil niet alles zegen toch.
Nu zaten we samen te denken welke oplossingen er zijn.
Als hij indredaat geen pijn heeft zullen we hem het liefste op een wei zetten waar hij lekker rustig zijn laaste jaren kan slijten. Maar ja dat kost een hoop geld.
Verkopen maar je zeg nu zelf zal jij een paard kopen die altijd kreupel is? Het enigste die hem mischien wil kopen is een paarden handelaar. Maar dat is het weer af wachten waar hij te recht komt. Mischien wel bij de slacht
moet ik niet aan denken. Als ik soms daar die verhalen van hoor bah nee dan zal ik voor me rest van me leven een schuld gevoel over te houden.Zelf zat ik aan te denken om hem gewoon te laten in slapen. Lijkt me mischien wel het eerslijkst tegen ovet hem.
Mijn vriedin weet eigelijk niet wat nu het beste is. Zelf zal ze hem het liefste op een wei zetten maar waarschijnlijk gaat dat gewoon te veel geld kosten. Dus blijven voor haar de laaste 2 keuzens over.
Wat zallen julie doen als julie voor zo vraag te komen te staan.
Naar een paarden handelaar verkomen met de kans dat hij later bij de slacht einddicht of gewoon laten inslapen.
Mening van harten welkom
Wat zal je zelf doen als het jou paard is.
sorry voor het lange verhaal
) want in de sport lopen zal niet meer lukken, miss als recreatie paard. Maar ik wil hem eigenlijk helemaal niet kwijt, zoals ze in de film Seabiscuit al zeiden, je doet je auto ook niet weg om een paar deuken. Of natuurlijk gewoon houden, want er is nu toch al veel geld aan uitgegeven. alleen moet ik dan wel stoppen met wedstrijden want 2 paarden word te gek ( mijn zusje heeft er ook 1).
Pony liep alleen in draf niet goed maar in stap en galop wel.
omdat ik zelf met het zelfde dilemma zit..de topicstarter doet er inderdaad het best aan meteen DA erbij te halen
van mij...