Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Cassidy schreef:Ik zou geen zadel laten aanpassen voor een verzorgpaard, maar er zo ook niet op gaan rijden. Klinkt er idd naar dat de boom te smal is.

willeke16 schreef:Maar ik vind het beste om op maat te laten maken.Maarja dat kost veel geld
willeke16 schreef:misschien helpt een staartriem.
Maar ik vind het beste om op maat te laten maken.Maarja dat kost veel geld

meiske16 schreef:haha een staartriem,kan maar wordt tegen woordig eigenlijk niet meer gebruikt.vooral niet bij paarden
en is op wedstrijden ook niet eens toegestaan.
het enige waar je nog wel eens een staartriem tegen komt is bij shetlandertjes.
miekie schreef:Maar ontopic, als je echt graag met je eigen zadel op dat paardje wil rijden, dan zou ik er echt een keer een zadelmaker naar laten kijken, want het is echt belangrijk dat een paard een zadel helemaal goed past!
Anouar15 schreef:Als het zadel aan de achterkant omhoog komt is het te groot en als het aan de voorkant omhoog komt is het te klein.
XoNo schreef:Nee, dieneke. Dan is de boom te breed, waardoor de voorkant over de schouders heen zakt en de achterkant omhoog komt (en bij beweging dus gaat klapperen). Kan ook zijn dat de boom goed is, maar dat de kussens opgevuld moeten worden aan de achterkant. Dat laatste hebben wij bij westernzadels niet
XoNo schreef:Nee, dieneke. Dan is de boom te breed, waardoor de voorkant over de schouders heen zakt en de achterkant omhoog komt (en bij beweging dus gaat klapperen). Kan ook zijn dat de boom goed is, maar dat de kussens opgevuld moeten worden aan de achterkant. Dat laatste hebben wij bij westernzadels niet