zadel zo dof...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sodera

zadel zo dof...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 09:26

Ik heb mn zadel nu n jaar of 3 en hij wordt zo dof, als ik hem gevet heb is ie superdof, als ik er dan weer n tijdje mee heb gereden valt het mee maar anders... K vind het zo lelijk, k heb gewoon blank zadelvet... Zwart zadelvet vind ik nie wat, zit ik 3 weken na die tijd nog onder het vet Bloos Tong uitsteken!!

bambi76

Re: zadel zo dof...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 09:58

Je zadel eens goed schoonmaken met lauw water, op laten drogen en dan olie gebruiken. Van zadelvet (is mijn ervaring) wordt het doffer. Je kan ook voor extra glans haarlak gebruiken maar dat is wel slecht voor het leer. (bijv voor een wedstrijd) en dan alleen de zichtbare delen van je zadel.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 09:59

eerst een keer goed schoonmaken met zadelzeep en laten drogen. dan invetten met hamanol en een paar uur laten intrekken en dan uitpoetsen.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 10:01

en zo is het Lissy en niet anders

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 10:15

ok dan mag k aan de zadelzeep... en de Hamanol Tong uitsteken k vind dat altijd zo apart ruiken.... Hihi

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 10:43

ik vinde lederdressing van rapide erg goed!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 12:57

Die lederdressing heb ik ook, ik poets er altijd mijn rijlaarzen mee, gaan ze mooi van glimmen. Ik heb er nog nooit mijn zadel mee gedaan, kan ik ook wel eens doen. Lachen

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 14:04

Famke_a4pje schreef:
Die lederdressing heb ik ook, ik poets er altijd mijn rijlaarzen mee, gaan ze mooi van glimmen. Ik heb er nog nooit mijn zadel mee gedaan, kan ik ook wel eens doen. Lachen

Kan gemakkelijk hoor! Ik doe er alles mee, hoofdstel, zadel, laarzen... Zelfs de lederen bekleding in de auto...

Ik ben echt helemaal fan van Rapide, ben daarom ook erg trots dat ik eht mag verkopen:)

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 15:57

ik heb Rapide lederdressing maar daar gaat t niet van glimmen en k vind het n ramp om er op te doen, van dat dunne waterige spul Bloos.....

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 16:10

van ledervet gaat je zadel inderdaad niet glimmen. iK maak mn zadel schoon zoals ook erder gezegdis, eerst met lauw water en dan een natte spons met zadelzeep.
Daarna doe ik er ledercreme op, ik vind zelf ledercreme altijd beter als ledervet...
Voor de glim moet je het gewoon geod uitwrijven met een droge zachtedoek..

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 16:13

Na het schoonmaken heel dun insmeren met Urad. Als je denkt dat je het dun doet, daar dan nog de helft van.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 16:26

Daar heb ik idd ook al over nagedacht, dat Urad, maar is dat niet heel slecht voor het leer? Omdat het(volgens mij) er een laag op legt en dan kan het leer neit meer ademen( of ben ik nou blonT? Blond). En waar kan je dat kopen( behalve bij RTL 4, daar betaal je je volgens mij scheel!!)
Nja ik ga dan wel eens ff goede zadelzeep kopen, en n kennis van mij kan heel betaalbaar aan Hamanol komen en dan ga k t daar wel eens mee proberen!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 16:28

Nee helemaal niet, het is een leerverzorgingsproduct.
Ik haal het bij de Welkoop/Boerenbond voor een fractie van de prijs op tv.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 16:42

ok, die zit hier in de buurt! neej ik dacht dat omdat het zo'n giga glans geeft, en ze kunnen me op de tv wel lekker banketstaaf ja het verzorgt zo goed bla bla bla maar als je ziet wat voor scheuren ze er uit halen, Bloos!!!! en mn zadel is me toch egt te duur om zo maar te verklooien!!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 16:45

Dat op TV is dikke onzin, zoooo goed is dat spul nou ook weer niet en zooooo hard gaat het er nou ook weer niet van glimmen.
Ik gebruik het al 2 jaar op mijn dure zadel (je doet echt eindeloos met zo'n potje) en dat blijft echt prima, ik heb zelfs de indruk dat nieuw vuil er slechter op hecht, dus makkelijker schoon te houden.
Maar ik gebruik het dus niet als vervanger voor vet en/of zadelzeep he, puur voor de finishing touch voor wedstrijd ofzo.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 16:49

ja neej ok... ja k heb zoiets van ik kan het wel gaan kopen, maar k dacht dat het egt 35 euro ofzo was, en eerst met vet en dan voor concours idd n btje Urad erop... Nja iig heel erg bedankt!!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 16:51

love_sodera schreef:
35 euro ofzo

Welnee! Ik geloof dat ik er iets van 6,95 voor betaald heb, iig echt niet meer dan een tientje Haha!
Op tv word je echt zooooo genaaid!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 19:06

oppoetsen met een panty....
panty om een spons wikkelen en dan poetsen...