zadelzeep voor hoofdstel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tzif

zadelzeep voor hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 18:09

k vond dus laatst een oud maar mooi hoofdstel, waar al een aantal jaar niks meer mee is gedaan en dus wel nodig een likje vet nmodig heeft! Bloos

dus ik mijn pot vet gepakt en beginnen maar, ik kon niet eens zien waar ik al was geweest :/ dat leer vrat mn vet echt op!

dus nu vroeg ik me af.. kan je ook zadelzeep voor je hoofdstel gebruiken? (lijkt me wel maar toch ff checken voordta ik dt hoofdstel weg kan gooien)

anders vind ik het zo zonde van mn ledervet..

of zeggen jullie dat ik t beter gewoon een paar keer in de olie kan zetten??

nou iig bedankt Pling
grttzz

Britt

Re: zadelzeep voor hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 18:20

keertje heeeeel erg invetten zodat het bijna uit je vingers glijd en dan een nachtje laten hangen en de volgende dag goed oppoetsen met een droge doek.. zou moeten werken, ook zei eimand laatst tegen mij dat je ze een nachtje in de olie moet laten liggen en dan goed oppoetsen, dus wel zodat ze niet vet/nat blijven.

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 19:40

al je olie in een bak gooien en dan het hoofdstel dr in gooien een nacht volgende morgen ophangen en dan is het voldoende geolied voo rhet komende jaar werkt echt super!
Wel is het oliesparend om je hoofdstel uit te hangen boven een bak zodat je de druppels weer opvangt.. word wel een beetje troebel maar dat geeft niet (de olie dan he Knipoog)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 19:59

gewoon sla olie, zeker voor een oud uitgedroogt hoofdstel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:01

zo verzuipen in de olie is echt niet goed voor je leer

Ik doe zulke hoofdstellen met een beetje zadelzeep oppoetsen zodat al het vuil er goed af is. Weinig water gebruiken, de zeep mag nooit schuimen!

Goed opwrijven en een nachtje laten drogen zodat de stiksels niet vochtig meer zijn.

Daarna laagje voor laagje een klein beetje olie erop smeren met een kwastje, net zolang tot de olie er niet te snel meer intrekt en het leer lekker soepel aanvoelt.

Je hoeft de olie er ook niet uit te kunnen persen zoals je bij sommigen ziet.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 23:05

Idd eerst even poetsen met zadelzeep, daarna olie of vet. Dat een nachtje laten intrekken en uitpoetsen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 07:18

een hoofdstel is vastgenaaid met touw, als daar teveel olie of vet opkomt gaat dat rotten en vergaat het waardoor een hoofdstel sneller uit elkaar zal vallen.

ik maak het altijd schoon met zadelzeep, daarna doe ik er een heel klein beetje olie op.
mijn hoofdstel is al jaren oud en ziet er nog als nieuw uit
Haha!

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 07:43

Kan best met zadelzeep hoor!
Ik doe het zelf eigenlijk altijd met zadelzeep, en zo af en toen eens een keer met vet,olie of lederdressing

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 11:31

Ik maak het altijd schoon met zadelzeep en daarna vet ik het 2 keer in. Olie is idd niet goed voor de stiksels