Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Silviabol schreef:hmm heb een keer een topic erover gelezen, kan hem nu alleen niet terugvinden. Ik meen dat het is omdat deze letters niet erg op elkaar leken bij het uitspreken/roepen zodat ze makkelijker uit elkaar te houden waren. Maar dat gaat niet altijd helemaal op

Cassidy schreef:De Letters waren de beginletters van de rangen binnen het militair.
De G van Generaal, de M van Majoor, de L van Luitenant en de K van Korporaal.
Dus het paard van de Generaal stond bij de G enz. enz...
JewelFamke schreef:Het enige wat ik er nog van weet:
Alle Friese Boeren Met Centen Hebben Een Koe. Was een ezelsbruggetje geloof ik. Zal wel niks met de herkomst te maken hebben![]()
Ik ben er ook wel erg benieuwd naar, ga eens even google-en, misschien dat daar wat uitkomt.

was er ook al benieuwd naar. Cassidy schreef:De Letters waren de beginletters van de rangen binnen het militair.
Cassidy schreef:De Letters waren de beginletters van de rangen binnen het militair.

rhenskuh schreef:ik weet alleen het ezelsbruggetje;
Alle Friesche Boeren Met Centen Hebben Een Koe..
JewelFamke schreef:Het enige wat ik er nog van weet:
Alle Friese Boeren Met Centen Hebben Een Koe. Was een ezelsbruggetje geloof ik. Zal wel niks met de herkomst te maken hebben![]()
Ik ben er ook wel erg benieuwd naar, ga eens even google-en, misschien dat daar wat uitkomt.
*mandy schreef:rhenskuh schreef:ik weet alleen het ezelsbruggetje;
Alle Friesche Boeren Met Centen Hebben Een Koe..
Of de andere kant op: Ans koopt een heel circus met blauwe fazanten.![]()
Maar iets zinnigs kan ik er ook niet over zeggen.