Pagony Hoofdstel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mylando

Pagony Hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 15:41

Heeft er iemand ervaring met het merk Pagony?, dan heb ik het over een hoofdstel. ( eigen merk Divoza)

Eilatan

Re: Pagony Hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 15:48

Ik heb er een gehad en die was vrijgoed, na 4 jaar was ie nog steeds mooi. Heb hem doorverkocht en hij wordt nou weer gebruikt. Ik had toen een jaar aanbieding hoofdstel.... Pagony Dyon geloof ik

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 15:52

Ik ben er niet zo positief over. De kwaliteit leer vind ik niet zo goed. Je poetst er snel de verflaag af. Ik heb geen heel hoofdstel gehad, alleen teugels.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 16:41

Ik heb een hoofdstel van pagony Lachen Mooi ding, was vorig jaar de jaaraanbieding divoza ofzo. Is na een jaar nog steeds heel mooi Ja (en ik heb hem pas 1 keer gepoetst Bloos )

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 17:29

Ik heb ook een pagony hoofdstel, opzich is het wel mooi, maar de kwaliteit van het leer is niet super, maarja de prijs is natuurlijk wel weer mooi Knipoog

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 18:52

ik heb ook de Dijon gehad( god wat was ik dom... k was er na 3 mnd op uitgekeken Knipoog!!!) maar toen werd de pony verkocht en heb t hoofdstel ook doorverkocht...
tis gewoon de kwaliteit naar wat je betaalt, Kieffer en Stubben enzo zijn veel betere kwaliteit, maar ik vind bijv Pagony wel leuk om eens af te wisselen.... Bij zo'n hoofdstel kun je na n jaar ook zeggen k heb t gehad.... ik koop n nieuwe... en dat doe je bij n dure Kieffer oid niet!

_Lauwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 19:02

k heb ook een pagony hoofdstel, gebruik hem alleen met longeren en voltigeren.
Eerst heb ik echt overwogen m weg te gooien, nog voordat ik m gebruikt had. Ik kreeg de riempjes niet vast, hij was stug en m´n handen deden pijn van de scherpe puntjes van de riempjes.
Heb m toen helemaal ingevet en met grof geweld alle gaatjes doorgeprikt en nu gaat t wel. Maar zoals al gezegd werd: geen goede kwaliteit leer!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 19:04

tamaraatjuh schreef:
Ik heb een hoofdstel van pagony Lachen Mooi ding, was vorig jaar de jaaraanbieding divoza ofzo. Is na een jaar nog steeds heel mooi Ja (en ik heb hem pas 1 keer gepoetst Bloos )

hahaha ja ik poetste hem veel!
PriscaZ schreef:
Ik ben er niet zo positief over. De kwaliteit leer vind ik niet zo goed. Je poetst er snel de verflaag af. Ik heb geen heel hoofdstel gehad, alleen teugels.

Ja ik had een compleet zwarte, dus geen wit om eraf te poetsen

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:17

troep. Heb er 1 gehad,nooit meer. omnwijs stug leer

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:21

Mijn verzorgpony heeft ook een pagony hoofdstel. En ik vind het maar een onding, de neusriem wil niet los.. Ik vind hem ook niet mooi. Leer begint al wat te bladeren enzo. Als ik binnenkort wat geld overheb, dan komt er een leuk hoofdstel voor in de plaats :wink:

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 21:56

mn moeder heeft er eentje voor haar paard, gaat nu alweer 3 jaar mee, en is misschien 4x ingevet ofzo in die tijd, en is nogsteeds goed!

ikjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 22:46

ik heb (denk ik) ook een pagony hoofdstel die zat al bij mijn paardje toen ik haar kreeg en ik ben heel tevreden over dit hoofdstel (hij was al gebruikt en ik gebruik hem nu 2 jaar).

Mylando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 07:19

De meningen zijn dus heel verschillend, wat vinden jullie van het hoofdstel van Harry's Horse?

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 07:45

Ik ben van mening dat merken als Phiff, Harry's Horse, Pagony en Global (oftewel "King") een beetje van hetzelfde kwaliteit zijn. Je kunt er 1 kopen die na een week al kapot zijn maar je kunt er zoals je in dit topic kunt lezen ook jaren mee doen.
Ik moet wel over Pagony zeggen dat het leer echt vreselijk stug is bij aankoop !!! Echt een keer of wat goed vetten voordat het enigzins bruikbaar is !!!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 12:45

Toydoll schreef:
PriscaZ schreef:

Ja ik had een compleet zwarte, dus geen wit om eraf te poetsen

Mijn teugels waren ook alleen zwart en dat kwam er dus vanaf! Ik had voor beide hoofdstellen (een Kieffer en een imperial riding) Pagony teugels gekocht en bij beide was het er af.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 12:47

Ik vind de teugels echt verschrikkelijk, die willen gewoon niet buigen ofzo.. Bleh..

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 13:37

Heb het idee dat de Harry's horse net iets beter is van kwaliteit (iets zachter).

Mylando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 13:46

dat idee heb ik ook, heb een harry horse gekocht voor mijn vorige paard

Mylando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 13:48

Hebben jullie het dan over een hoofdstel van 20 euro?, of de duurdere uitgave van rond de 35 a 40 euro. Is daarvan het kwaliteit van het leer niet beter?
Ik zit namelijk aan 2 verschillde modellen te denken.
De Pagony Special (jaaraanbieding) en Pagony Statson.

Afbeelding

Afbeelding

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 14:51

persoonlijk vind ik 35/40 euro onder goedkope(re) hoofdstellen vallen... en dan vind ik hoofdstellen van Harry's Horse of zo van de prijsklasse toch beter.

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 15:47

Ik heb het hoofdstel van het bovenste plaatje.
Opsich een mooi en fijn hoofdstel. Alleen zoals al gezegd werd, is het leuk vrij stug. Maar naar mate je het meer gebruikt, word het wel wat soepeler. Maar die teugels een ramp.. Ontzettend stug!
Maar verder een leuk en mooi hoofdstel om te zien! Hij is nu een jaar oud, en nog steeds mooi Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 15:52

ik heb de onderste, ik vind het wel een leuk ding maar gebruikte hem maar 1x in de maand

nu heb ik er weer een met een soort van inlage bij de neusriem en die laat helaas alweer los, maar ik zou niet zeggen dat ik nooit meer een pagony koop ofzo! Het is gewoon de kwaliteit waarvoor je betaald en voor 20 euro moet je idd geen kieffer hoofdstel verwachten!

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 15:58

Voor alle paarden hier heb ik pagony hoofdstellen, en nog nooit problemen mee gehad. De kwaliteit vind ik prima hoor, niks op aan te merken.
Ik heb één pagony hoofdstel die al dik 10 jaar gebruikt wordt, en nog in perfecte conditie is. Alleen het sperriempje heb ik afgelopen jaar moeten vervangen.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 16:17

ik heb ook net een pagony hoofdstel gekocht, de pagony Winner. Het leer is in het begin wel stug, maar dat wordt wel beter als je hem vaak invet. We hebben ook nog een paar oude pagony hoofdstellen liggen, en die zien er nog erg goed uit.
Voor de prijs die je ervoor betaalt vind ik de kwaliteit goed Ja

Barrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 16:21

Ik heb nog niet zo lang geleden de Pagony Winner (die wit onderlegde, was niet zo lang geleden in de aanbieding) gekocht. Dit is 'm:
Afbeelding
Het is duidelijk een goedkoper hoofdstel qua leer en zo, maar voor de prijs die ik ervoor betaald heb, is het best een aardig hoofdstel. Het is maar net wat je ervan verwacht... Wil je echt een net hoofdstel, dan zou ik voor een duurdere prijsklasse gaan. Wanneer je niet al te veel eisen stelt aan het hoofdstel, kan een Pagony zeker ook Ja .