paardje doet de laatste tijd gevaarlijk (ik ben niet bang)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wat heeft ze

zomer in haar bol
1 (10%)
of word ze nu dan echt fals
2 (20%)
of iets abders (en wat dan )
7 (70%)

Totaal aantal stemmen: 10

moyra

paardje doet de laatste tijd gevaarlijk (ik ben niet bang)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 14:36

hoi

ik heb sinds 9 maanden een engels volbloed.
ik heb haar bij wetland horses gekocht maar sinds ik haar heb steigend ze heel veel slaat naar mensen en heeft allen vertrouwen in mij Bloos niet omdat ik dat zo nodig wil maar het is zo.
de laatste 6 maanden ging het heel goed ze steigerde niet meer sloeg niet meer naar mensen. maar sinds een maand is ze weer helemaal door gedraaid ze stijgerd weer als je in de bak met haar loopt slaat ze naar je steigerd ze weer naar je . vind ik op zig niet eng maar het is wel gevaarlijk want haar joeven zitten boven je hoofd.
nu is mij vraag wat kan ik er aan doen want ik vind het nou wel heel iritand worden dat ik niet normaal met me paardje om kan gaan.

denken jullie dat ze gewoon de zomer in haar bol heeft of iets anders.

ze is dan wel pas 4 jaartjes oud maar het was allemaal over en nu in ene komt het weer terug Verdrietig

VValar

Re: paardje doet de laatste tijd gevaarlijk (ik ben niet ban

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 14:47

Aan haar leeftijd te zien zou ik zeggen dat ze gewoon verkeerd is opgevoed. Ze heeft geen respect zo voor je wanneer ze naast je loopt te stuiteren. Gelijk afstraffen, dit gedrag kun je niet tollereren.

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 14:49

Dit is een dominatieprobleem, uiting van ongemak, angst of bescherming. Niet in de trend van zomer in de kop.

Zorg dat je een goeie dominatieverhouding met het paard krijgt. Doe dit doormiddel van loswerken en grondwerk.

Succes ermee.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 15:35

Ik ben het helemaal met Tittel eens

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 16:26

ik ook (met Tittel eens). Probeer haar niet af te straffen, beloon haar zodra ze stopt. Door het gedrag te straffen, zou het kunnen zijn dat het alleen maar erger wordt. Veel grondwerk is echt een must. (misschien een boek van Monty Roberts lezen???)

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 16:38

ik ken dit paardje.het is een schat van een pony.ze heeft een lief en rustig karakter tenmiste vind ik..na selina der karakter ik ken..Ik kom niet vaak bij je dus ik kan veder niks zegen erover.Maar voor mij gevoel is destiney een rustig paard wat bij mij overkomt..en dat je wel eens mag harder optreden..

xxxxjes.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 17:53

hoihoi

het probleem is dit paardje is nooit opgevoed heeft 3 jaar lang op een land gelopen en daardoor haar eigen gang kunnen gaan. ik bne hard bezig geweest met opvoeden en in eens reageerd ze zo. terwijl ze vandaag een schatje was.