Atex Daas Spray?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NadineM

Atex Daas Spray?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 11:47

Wie van jullie heeft deze spray tegen vliegen en horzels reeds gebruikt?
Helpt ie werkelijk zo goed als ze beweren?

Of de Atex Insect Repel Spray?

Of een ander middel dat helpt als het paard bezweet is?

Ik ben ook al weer trouw knoflook aan het voeren. Met de gedachte van baat het niet, dan schaadt het ook niet.

Ididit

Re: Atex Daas Spray?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 12:03

tja... ik heb nog nooit een vliegenspray gevonden die werkt, dus ben ook wel benieuwd...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 12:17

Atex is zeer goed ja,als er 1tje is die helpt dan ie het die..je moet er alleen wel liters van opsprayen..en het is niet goedkoop..

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 13:09

wat ik wel fijn vind zelf is de spray van de boerenbond, en het smeersel van rapide, rap weg geloof ik...

Ik verkoop dat laatste tevens op mijn site...

Maar goed echt uren werken doet niks!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 13:12

Ik ben heel tevreden over Atex Daas Spray. Blijft idd een paar uur goed werken bij een zwetend paard. Er is geen enkel middel dat voor 100% insecten weghoudt bij een paard (althans, ik heb het nog niet gevonden) maar dit middel komt behoorlijk in die richting. Die van mij kan panisch worden van steekbeesten, maar als ik dit opspuit, kan ik gewoon rustig rijden. En hij loopt ook niet als een idioot te rennen door de wei om ze op een afstand te houden.

Als ik met heel warm weer een wedstrijd rijd, dan gebruik ik Vliegvrij Gel van Sectolin. Maar dat moet je met een spons of doek opbrengen en je borstelt het ook niet uit, je moet het er echt af wassen. Daarnaast is het vrij duur. Atex Daas Spray heb ik gewoon voor dagelijks gebruik, Sectolin voor speciale gelegenheden, zeg maar.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 15:20

mmmm is dit die bruinachtige spray??
Met een supersterke geur?
Als dat hem is dan werkt ie inderdaad wel goed, alleen moet je er niet mee in een stoffige bak gaan rijden, want dan blijft het zand eraan plakken.
Op een schimmel spuiten is ook niet echt een goed idee Tong uitsteken

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 15:38

Bremsen Bremse is vorig jaar hier ook vaak ter sprake gekomen evenals Real Relief. Of een middel goed werkt heeft met allerlei factoren te maken en dus ook niet op alle paarden even goed werken...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 15:42

viefdepief schreef:
mmmm is dit die bruinachtige spray??
Met een supersterke geur?
Als dat hem is dan werkt ie inderdaad wel goed, alleen moet je er niet mee in een stoffige bak gaan rijden, want dan blijft het zand eraan plakken.
Op een schimmel spuiten is ook niet echt een goed idee Tong uitsteken

Tenzij je graag een vliegenschimmel wilt. Haha!

Is idd dat bruine spul dat heel sterk ruikt. Houdt andere ruiters bij je weg, handig als je paard geen andere paarden in zijn buurt duldt. Tong uitsteken

Dat Vliegvrij is ook erg plakkerig. Ik heb een keer mijn paard dat bedekt was met zweet en Vliegvrij in het zand laten rollen. Ik kreeg het er alleen nog af met water en een harde borstel. Haha!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 17:35

Whahahaha ik was dus ook een beetje dom bezig, was bij mijn vriendin aan het rijden (zij heeft een schimmel) ik een donkere. Er waren super veel vliegen dus tijdens het rijden nog maar een beetje op gespoten, omdat zij toen alle beestjes kreeg die niet meer bij ons in de buurt durfden te komen had ik voor ik het wist ook wat op haar pony gespoten..
Whahahahaha zag er dus niet uit!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 17:38

Die atex is idd niks op een schimmel Haha! (ondervond ik toen ik het al gekocht had en ontdekte dat het bruin was)

En ik heb ook knoflook gevoerd, maar op aanraden van een natuur genezer mee gestopt omdat hij merkte dat Kawa er buikpijn van had.
Volgens hem zullen paarden in de natuur knoflook ook niet elke dag eten.

Unity

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 17:48

GeJe, die Bremsen Bremse, ruikt die niet exact het zelfde?

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 19:13

Ja, ik vind dit de beste die er is. Maar het stinkt echt onwijs Haha! . Het ruikt een beetje naar oude asbakken, echt heel vies. Maar gelukkig vinden de dazen dat ook Knipoog .

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:22

Ik gebruik ook Atex dasspray en verkoop het zelf ook. Tot nu toe heb ik de beste ervaringen met de daasspray, Real relief heb ik ook verkocht, werkte ook goed maar niet zo lang als de daasspray.
Atex daasspray meurt ontzettend maar dat neem ik maar voor lief Clown
Ehm ik heb dus 2 schimmels, 1 daarvan vrijwel spierwit maar ik gebruik het gewoon hoor, dan maar een bruin paard, dat liever dan helemaal lek gestoken door die gore beesten Haha! Haha!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:29

Atex Daas Spray heb ik ook gehad. Ik vind het ten eerste een verschrikkelijk nadeel dat het bruin is, ten tweede moet je er alsnog aardig wat van gebruiken.

In Amerika heb ik wel goed spul gebruikt, was een gewone spraybus, doorzichtig spul, die vliegen en dazen doodt en dus niet afweert.

Dat bruine spul is wel leuk, maar bruin en ontiegelijk duur. Bruin staat niet op een bont paard Knipoog Ik moet iets goeds hebben voor op wedstrijd aankomende zomer, maar dus iets doorzichtigs. Ik weet helaas niet meer hoe het Amerikaanse goedje heette. Was een gele spraybus (alsin een haarlakspraybus).

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:31

Dat stinkende ingredient heet trouwens hertshoornolie. Haha!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:35

En is ook zo los te koop Haha! (maar volgens mij is dat nu juist wat de bruine kleur geeft toch?)

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:38

Ja Haha! Werkt ook goed voor paarden die op bepaalde dingen knabbelen Ja

Maargoed, ik ga die gel onthouden waar Karin het over heeft...voor de speciale gelegenheden Knipoog Blijft je paard er wel schoon van Karin?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 21:09

Hmm, je ziet het wel zitten (vegen op je paard). Of je moet het heel zorgvuldig uitsmeren. En het is ook bruinig, heb geen idee of je dat op schimmels of bonte paarden goed ziet.

Ik gebruik het voor endurancewedstrijden dus het hoeft er niet piekfijn uit te zien: als mijn paard gaan zweten, wordt-ie ook nat en plakkerig. Knipoog

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 21:12

Het werkt wel heel goed.. Maar ik vind het verschrikkelijke duur! Niet normaalk meer, volgens mij betaal je per fles iets van 20 a 30 euries..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 21:22

Ik koop mijn Atex Daas Spray voor 18 euro bij de Welkoop. En voor 16 euro bij mijn stalhoudster die groot inkoopt. Knipoog

Tja, als het helpt wil ik daar best wat voor betalen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 21:31

Bij mij 17.95 en bij hofman lieves ook, alleen betaal je bij mij verzendkosten Clown en bij hofman lieves niet.
Tijdens de zomermaanden gaatie bij mij ook weer in de aanbieding, groot inkopen kan bij mij ook goedkoper Haha!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 21:47

Ik gebruik ook Atek (tek of tex???) Daas Spray. Vorig jaar stond mijn veulen tussen de bomen en werd helemaal lekgeprikt en ze ging er helemaal van door het lint op warme dagen. Toen heb ik op aanraden van een stalgenootje dat spul gekocht. En het werkte echt super!! De vliegen die op haar kwamen, waren meteen weg. Ik had wel medelijden dat zij de hele tijd in die stank moest staan.
Dit jaar staat ze tussen wat minder bomen, dus zal ze er wel wat minder last van hebben.
Ik kocht dat spul via de paardendrogist. Dan komen er nog verzendkosten bij, dus komt het op zo'n 20 euro voor een fles. (het dichtsbijzijnde verkooppunt is 3 kwartier rijdenl, dan haal je die 2,50 er wel uit Haha! )

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 21:47

Hofman Lieve's zit naast onze Welkoop. *LOL*

Daar betaal ik idd ook hetzelfde, maakt dus niet zoveel uit waar ik het haal. Bij voorkeur bij mijn stalhoudster dus. Tong uitsteken

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 23:44

Haha! Das makkelijk leveren dan voor Hofman Lieves Haha! bij onze welkoop verkopen ze het dus helemaal niet he (geeft niet, ben ik de enige hier in de omgeving Clown )