Draver- vraag

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tiggeriedoo

Draver- vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 10:00

Ik ben helemaal de weg kwijt! Bloos

Heb een kwpn-rijpaard, 1.48m hoog.....een pony dus.

Haar afstamming is als volgt ( ik heb geen idee wat maal wat moet, dus zet het even op de leken-manier neer!)

Vader Dukaat
VV Ulft
VM Urania

Moeder Goretti
MV E
MM Tarinka

Vaders kant is redelijk bekent. Over de directe moeder kan ik niets vinden.
Achter E zitten L. Ronald en Pirouette.
Achter Tarinka zitten Naturel en Aldegonda.

Er zit gelders bloed in en selle français.......En meerdere mensen maken de opmerking....dat is een draver!

De kenmerken van een draver komen totaal niet overeen met mijn paard. Maar omdat ze met haar achterbenen in draf absoluut niet hoog van de grond komt schijnen paardenkenners dit te kunnen beoordelen??

Nu heeft ze erge moeite met de galop, en ook dat zou een kenmerk zijn van een draver....leuk en aardig, maar ik als leek schiet er weinig mee op.

Hier op Bokt zitten genoeg mensen die meer kennis hebben en zelf wellicht dravers hebben...misschien dat jullie me kunnen helpen eea te verduidelijken!?

Alvast bedankt!

Sorro

Re: Draver- vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 10:05

De Selle Français
Franse fokkers hebben de reputatie zeer zorgvuldig te werk te gaan en rassen alleen te veredelen. De ontwikkeling van de Selle Français bevestigt dit. Onder de Europese wedstrijdpaarden is dit één van de meest veelzijdige paarden.LICHAAMSBOUWDe Selle Français heeft geen opvallende kenmerken. Het paard wordt vertegenwoordigd door paarden uit heel Frankrijk - Selle Français betekent eigenlijk Frans Zadelpaard. Over het algemeen is de Selle Français een paard met een goede lichaamsbouw. De stokmaat is ongeveer 1.63 m.

Om een Frans type te fokken dat op de Engels Volbloed zou lijken, werden door de Fransen al in de 18e eeuw Volbloeds geïmporteerd. Samen met de Volbloed Arabier werden ze ter veredeling van hun eigen stoere inheemse Normandische Paarden gebruikt. Hieruit is niet alleen de Selle Français ontstaan, maar ook de Franse Draver.

De huidige Selle Français wordt gefokt voor de springsport, waar hij opvallend goed presteert. Het is ook een goed terrein- en samengesteld wedstrijdpaard.

Bron : http://www.bmstables.nl/

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 12:38

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 17:08

De afstamming komt mij niet bekend voor, volgens mij zijn dit gewoon rijpaarden.
Dat het een draver zou zijn omdat ie zn benen niet optild, vind ik onzin. Verschillende typen dravers hebben ook verschillende soorten van lopen. Wij hebben er een die zn voeten erg optilt, maar ook een met een steekloop, die ze dus amper buigt. Je zou het wel kunnen zien als je erachter staat. Een beetje draver gaat in draf wijd lopen met zn achterbenen.
Maar aangezien de afstamming niet die van een draver is, kan je er gerust van uitgaan dat het een gewone huis-, tuin-, en keuken kwpn-er is Knipoog